Kunne du tænke dig at bruge din flair for data og analyser til at sætte et solidt aftryk på hele vores forsyningskæde? Og vil du være med til at sikre danske soldaters sikkerhed og succes i ind- og udland?
Som analytiker i Supply Chain Divisionens (SCD) Analyse og Målstyringsafdeling, giver du beslutningstagerne de bedste forudsætninger for at træffe databaserede beslutninger, der understøtter optimering af Forsvarets Supply Chain og gennemførelse af kommercielt fordelagtige indkøb.
”Du får en bred kontaktflade i organisationen, så det er vigtigt, at du er nysgerrig af natur og har lyst til at sætte dig ind i de forskelligartede områder, som du kommer til at arbejde med” fortæller sektionschef Ina Diget.
Om os
Med base i Ballerup bliver du en del af Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse (FMI), som er ansvarlig for hele Forsvarets supply chain. Organisatorisk er stillingen placeret i Center for Drift, hvor du kommer til at arbejde i en sektion med 6 medarbejdere, der understøtter forretningen bredt med særligt fokus på strategisk indkøb og de materielansvarlige.
Medarbejderne indgår i forskellige tværgående teams og understøtter de mange initiativer, der pågår i forbindelse med både drift og opbygning af et stærkere forsvar. Der vil være mulighed for at påvirke egne arbejdsopgaver i samspil med resten af teamet. Arbejdstiden er fleksibel med mulighed for hjemmearbejdsdage.
”Vi har et godt fagligt netværk i afdelingen, og videndeling og sparring er en hel naturlig del af vores hverdag. Det gør det sjovt at gå på arbejde og sikrer samtidig, at vi får tænkt forretningens behov ind i vores opgaveløsning” siger Lina Hermann, der er analytiker i afdelingen.
Om stillingen
Som Supply Chain Analyst skal du blandt andet:
• Udarbejde indkøbs-, forbrugs- og lageranalyser på baggrund af data fra SAP
• Udarbejde leverandøranalyser med fokus på regnskabsnøgletal og ejerskabsstrukturer
• Bruge dine analyser til at formidle viden og fakta forståeligt i forbindelse med rådgivning af interne kunder om SCM relaterede forhold
• Udvikle standardrapporter i BO-værktøjer til brug i forretningens drift
• Bidrage innovativt til forretningsforbedrende tiltag indenfor SCM
Vi er en velfungerende arbejdsplads med en uformel omgangstone, engagerede kolleger og gode muligheder for kompetenceudvikling. Danmarks engagement i internationale operationer og den store politiske bevågenhed omkring Forsvaret gør, at vi har en travl og spændende hverdag.
Om dig
FLAIR FOR TAL & ANALYSE
Du er struktureret i din tilgang til opgaverne, og du kan godt lide at arbejde ned i detaljen for at sikre, at dine analyser er helt skarpe. Samtidig er du god til at indsamle viden, og dine stærke kommunikationsevner, gør dig i stand til at formidle dine analyser til beslutningstagere på alle niveauer. Du kan være nyuddannet eller en mere erfaren analytiker.
Derudover forestiller vi os, at du:
• har en god energi, er opsøgende og har mod på selv at drible videre med nye opgaver
• trives med at have mange bolde i luften og omprioritere opgaveløsningen ved behov
• har en relevant kandidatgrad, f.eks. cand.merc., cand.negot eller ingeniør
• har flair for Excel
• har kendskab til ERP-systemer samt business intelligence og Celonis, eller lyst til at sætte dig ind i disse
• har en solid økonomisk og forretningsmæssig forståelse
• har gode kommunikative egenskaber i dansk skrift og tale
GODE UDVIKLINGSMULIGHEDER OG MASSER AF SAMARBEJDSPARTNERE
Efter en grundig onboarding og oplæring, kan du se frem til lære dine mange nye kolleger at kende på tværs af organisationen. Vi tilbyder relevante kurser og efteruddannelse, for vi er klar til at investere i dig og din udvikling.
Ansættelsesvilkår
Du ansættes i henhold til den enhver tid gældende overenskomst.
Afhængigt af dine kvalifikationer og kompetencer, er der mulighed for forhandling af tillæg. Der er til stillingen knyttet en arbejdsgiverfinansieret pensionsordning.
Arbejdsstedet er i Ballerup.
Som ansat under Forsvarsministeriets område er du omfattet af nogle særlige vilkår. Du skal bl.a. kunne sikkerhedsgodkendes og opretholde sikkerhedsgodkendelsen under hele ansættelsesforholdet.
Du har som ansat pligt til at forrette tjeneste uden for landets grænser, herunder ved enheder i internationale operationer med henblik på deltagelse i konfliktforebyggende, fredsbevarende, fredsskabende, humanitære og andre lignende operationer.
Kontakt og ansøgning
Har du spørgsmål til løn eller ansættelsesvilkår, kan du ringe til Personelkommandoen, HR-konsulent Mia Nordbeck Carlsson på telefon 3266 5716.
Ansøgningsfrist er den 10. august 2025. Der vil blive indkaldt til samtaler løbende.
Du søger stillingen via linket og vi beder dig vedhæfte ansøgning, CV og kopi af uddannelsesbevis. Vær opmærksom på at bilag skal tilføjes i PDF-format.
I Forsvarsministeriets organisation tror vi på, at mangfoldighed optimerer opgaveløsningen. Derfor opfordrer vi alle interesserede uanset baggrund til at søge stillingen.
Om Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse
Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse (FMI) er en styrelse under Forsvarsministeriet.
FMI har ansvaret for det samlede forsvars og beredskabs materiel, IT og cybersikkerhed. Det er os, der anskaffer, driver og bortskaffer materiel og IT for såvel Hæren, Søværnet, Flyvevåbnet, Arktisk Kommando, Specialoperationskommandoen, Hjemmeværnet, Beredskabsstyrelsen og resten af Forsvarsministeriets koncern. Desuden bistår vores IT-medarbejdere dagligt i at modstå de cyberangreb, Forsvarsministeriets koncern udsættes for. Vi er ca. 2500 medarbejdere (3/4 civile - 1/4 militære) fordelt ud over hele Kongeriget, med hovedkontorer i henholdsvis Ballerup, Brabrand og Hvidovre.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Ballerup Kommune
-Virksomheden tilbyder:
dagarbejde
-Arbejdsgiver:
Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse, Lautrupbjerg, 2750 Ballerup
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 10-08-2025;
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/f1627af8-01b6-4996-811c-79c00e2c8d9a