Vil du være med til at tegne retningen og sikre god service for Statens mange it-brugere? Vi søger en visionær, fagligt kompetent og serviceminded leder og kollega til vores brugeradministration.
I Statens Its brugeradministrations-team er vi 24 dedikerede kolleger. Du og teamet har ansvar for at sikre en proaktiv styring af en stor opgaveportefølje og sikre høj kundetilfredshed og sikker drift. Jeres ansvar dækker brugeradministration for mere end 45.000 brugere hos statslige kunder under Danmarks 25 ministerier.
Du vil spille en helt central rolle i Statens Its driftsorganisation -som ansvarlig for teamets services og som en del af ledergruppen i Center for Services.
Om stillingen I Center for Services arbejder vi helhedsorienteret. Det betyder, at alle tager ansvar for den samlede oplevelse hos kunden, også når det involverer flere teams og leverandører.
Du bliver teamleder for Team Brugeradministration med reference til områdechefen og en del af en stærk og ambitiøs centerledelse i Center for Services. Sammen med dine medarbejdere og kolleger vil du være med til at tegne retningen og sikre effektive processer og systemer, som giver vores mange brugere gode serviceoplevelser i deres kontakt med Statens It.
Det er et vigtigt element i vores leverance af god service, at du og dit team sikrer, at vores kunders brugere tildeles de nødvendige rettigheder, så de kan løse deres arbejdsopgaver, og at det sker effektivt, korrekt og til tiden. Dele af de brugeradministrative opgaver er automatiseret og vi arbejder løbende på yderligere optimering og automatisering af processerne.
Teamet og opgaverne Dine 24 fagligt dygtige og selvkørende medarbejdere arbejder struktureret og effektivt med en høj volumen af sager. Tonen i teamet er uformel og præget af stærke kollegiale bånd.
Brugeradministrations opgaver og rammer er beskrevet i de processer og instrukser, der ligger til grund for arbejdet i teamet og som løbende bliver revideret og tilpasset, så vi til stadighed kan leve op vores ISO27001-certificering og kundernes forventninger.
Teamets opgaver spænder over brugeradministration i Active Directory i form af oprettelse og nedlæggelse af brugerkonti samt rokeringer internt hos vores kunder. Teamet har derudover ansvar for rettighedstildelinger til fx filer, postkasser og distributionslister samt administration af andre kontotyper, såsom servicekonti.
Brugeradministrationen har også et tæt samarbejde med en lang række andre teams, bl.a. i forbindelse med indkøring af nye kunder og diverse projekter.
Om dig
- Du er en dygtig personaleleder, som formår at udvikle hver medarbejders potentiale
- Du er en dygtig driftsleder med et godt overblik og stærke planlægningsevner
- Du har en overordnet god og bred forståelse for, og erfaring med, it-teknologi og digitalisering
- Du er empatisk, evner at lytte aktivt og har en samarbejdsorienteret tilgang til ledelse på alle niveauer
- Du er udviklingsorienteret, og oplever samtidig en tilfredsstillelse i at få den vigtige daglige drift til at køre optimalt og levere til tiden
- Du kan sikre veldokumenterede procedurer og er vant til at arbejde procesbaseret
- Du har humør og bidrager aktivt til den gode stemning i både teamet og områdeledelsen
Vi er stolte af at levere it-drift og -services til 25 ministerområder med ca. 45.000 statslige brugere, fordelt over hele landet.
Du vil indgå i lederteamet i Statens Its Center for Services, hvor du sammen med 9 andre erfarne teamledere og to områdechefer sætter retning for Statens Its service-leverancer og sikrer et robust, sikkert og økonomisk fornuftigt fundament for drift af Statens it-løsninger.
Hos Statens It betyder tilstedeværelse sammen med vores kollegaer meget, og vi mener, at samarbejde og videndeling på tværs af styrelsen er afgørende for et godt arbejdsmiljø. Samtidig vil vi gerne sikre fleksibilitet for vores medarbejdere, og hjemmearbejde kan derfor løbende aftales mellem chef og medarbejder, når det er foreneligt med opgavevaretagelsen.
Ansættelsesvilkår Du ansættes efter gældende overenskomst med mulighed for forhandling alt efter kvalifikationer.
Statens It tilbyder en attraktiv lønpakke med fordelagtig pensionsordning og fleksibilitet i både arbejdstid og -sted.
Som teamleder bliver du omfattet af den særlige arbejdstidsordning for chefer i Finansministeriet. Den indebærer 11 ekstra fridage om året, mod at din gennemsnitlige arbejdstid er minimum 39 timer pr. uge.
Ansættelsesområdet er Finansministeriet med tilhørende institutioner, pt. Finansministeriets departement, Statens Administration, Statens It, Økonomistyrelsen samt Medarbejder- og Kompetencestyrelsen. Fast arbejdssted vil være vores hovedkontor på Lautruphøj 2A, 2750 Ballerup.
Det er en forudsætning for ansættelse, at du kan sikkerhedsgodkendes og efterfølgende kan opretholde sikkerhedsgodkendelsen i hele din ansættelsesperiode. Du vil i forbindelse med ansættelsen blive bedt om at fremsende en privat straffeattest, som du rekvirerer via www.politi.dk , eller ved fysisk fremmøde på din lokale politistation. Vi fortæller mere om dette undervejs i ansættelsesforløbet.
Flere oplysninger Hvis du vil vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte Områdechef Mads Pilgaard Blak på telefon 7231 1293 eller e-mail mads.pilgaard.blak@statens-it.dk
Ansøgning Vi ser frem til at modtage din ansøgning med CV, eksamenspapirer og eventuelle bilag via knappen ”Søg stillingen”. Ansøgninger vil blive evalueret og samtaler afholdt løbende. Sidste ansøgningsfrist er tirsdag d. 7. januar 2024.
Finansministeriet ser mangfoldighed som en styrke og opfordrer alle interesserede kandidater uanset personlig baggrund til at søge.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Ballerup Kommune
-Virksomheden tilbyder:
dagarbejde skiftende arbejdstid
-Arbejdsgiver:
Statens It, Lautruphøj, 2750 Ballerup
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 07-01-2025;
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/1a60f3e5-9229-41a2-8e42-83f2a40f4658