Intelligence, Surveillance and Reconnaissance (ISR) er en essentiel del af militære operationer – en disciplin, der giver beslutningstagere det nødvendige situationsbillede. Hos Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse søger vi nu to tekniske sagsbehandlere til Kapacitetscenter Værnsfælles ISR, som vil være med til at udvikle og drive Forsvarets informations- og sikkerhedssystemer samt styrke analysekapaciteten på tværs af hele Forsvaret.
Så har du appetit på at arbejde med både vigtige daglige driftsopgaver og komplekse projekter?
– Så kan du læse videre her.
Om os
Vi er en sektion i det Værnsfælles forretningsområde, hvilket betyder, at vi har kontakt til myndigheder i hele Forsvaret. Qua vores specifikke fagområder, har vi også kontakt til myndigheder uden for Forsvaret. Som et kapacitetscenter er vi ansvarlige for udvælgelsesproces, anskaffelse, driften og den væsentlige vedligeholdelse af Forsvarets materiel.
Vi er ved at opbygge et Joint Intelligence, Surveillance and Reconnaissance (JISR) team, der på kort og på lang sigt skal opbygge et implementeringsgrundlag for JISR i Forsvaret nu og fremover. Dette arbejde skal du som teknisk sagsbehandler, bidrage til.
Du bliver en del af en sektion med engagerede kollegaer. Vi fungerer som et team, der opererer samarbejdsorienteret i en dynamisk hverdag, med en uformel omgangstone hvor der er højt til loftet og plads til udfoldelse af talent og udvikling.
Du får en hverdag, hvor der kan opstå et behov for hurtigt at ændre fokus fra et sagsområde og projekt til et andet, for at kunne rådgive og vejlede om forskellige problemstillinger i løbet af en arbejdsdag.
Vi tilbyder en stilling med mulighed for efteruddannelse og løbende finjustering af dine kompetencer.
Om stillingen
Som teknisk sagsbehandler, skal du udtænke tekniske koncepter, kravspecificere over for leverandører, anskaffe materiel og serviceydelser, rådgive brugerne i Forsvaret og skrive direktiver for materiellets anvendelse mv.
I forbindelse med arbejdet for JISR projektet, skal du bidrage til at forbedre og sikre et system, der giver det danske Forsvar de rette informationer, som skal ligge til grund for et operativt beslutningsgrundlag. Du kommer til at arbejde med løbende udvikling og implementering af diverse databehandlings- og efterretningsanalyseværktøjer, samt støtte med udarbejdelse af kravspecifikationer, udføre leverandøropfølgning, udarbejde relevant dokumentation og understøtte site implementering, altså koordination med kunderne i det operative miljø. Du vil således arbejde med kapacitetsopbygning.
Opgaverne kræver koordination med andre afdelinger for at sikre juridisk korrekt indkøbshjemmel, dialog med brugerne, andre myndigheder, økonomistyring mv.
Du skal, for Forsvarets myndigheder, udføre selvstændig rådgivning og formidling med fokus på interoperabilitet og arkitektur mellem operative Computer Information Systems, dagligt kaldet CIS.
Du bidrager til ratificeringen af NATO standardiseringsaftaler på fagspecifikke områder, og deltager som teknisk rådgiver i forbindelse med øvelser, nationalt og internationalt samt som repræsentant fra Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelsen ved relevante militære studiegrupper, NATO fora mv. inden for CIS området.
Der vil være behov for at deltage i relevante nationale og internationale konferencer og mødefora for at sikre dialog på tværs af myndigheder, kunder og leverandører. Der skal derfor påregnes en del rejseaktivitet, i forbindelse med opgaveløsningen i både ind- og udland.
Om dig
Vi forestiller os, at du har en teknisk baggrund som eksempelvis ingeniør eller anden teknisk uddannelse med erfaring og interesse for systemarkitektur, software udvikling samt integration af tekniske systemer.
Du har en grundlæggende forståelse for informationssikkerhed, da dette er en forudsætning for at udvikle og implementere rette løsningsdesigns.
Har du erfaring med projektledelse er det en fordel, da der kan forekomme opgaver som i større eller mindre omfang som kræver kendskab til projektledelse.
Erfaring fra en stilling i krydsfeltet mellem det militærteknologiske og militæroperative område, enten inden for eller uden for Forsvaret, er en fordel, men ikke et krav.
Engagement samt en struktureret tilgang til opgaveløsningen er nødvendigt i regi af offentlig forvaltning. Yderligere skal du kunne sætte dig ind i Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelsens forvaltningsgrundlag i forbindelse med at løse de driftsrelaterede opgaver.
Du kan både tage initiativ og være en god og effektiv afslutter. Du er tryg ved at udarbejde og præsentere skriftlig dokumentation. Derudover behersker du dansk og engelsk både mundtligt såvel som skriftligt på et højt teknisk niveau.
Du er team orienteret mod løsninger til fælles bedste, strukturer din indsats i tid og ressource, og har evnen til både at arbejde i grupper og på egen hånd. Hverdagen kan ændre sig i et politisk miljø, hvorfor du skal kunne navigere og trives i en hverdag, hvor opgaver og fokusområder kan ændre sig ud fra skiftende prioriteter.
Du bidrager med nye idéer og er indstillet på at samarbejde på tværs af organisationen. Da koordinering og rådgivning er en stor del af jobbet, er det vigtigt, at du er lyttende, imødekommende og resultatorienteret.
Det er vigtigt, at du er indstillet på at tilegne dig ny viden og formår at formidle den effektivt.
Ansættelsesvilkår
Ansættelse og aflønning sker i henhold til den til enhver tid gældende overenskomst.
Er du akademiker ansættes du i henhold til den til enhver tid gældende overenskomst mellem Finansministeriet og en række akademikerorganisationer for akademikere i staten (Akademikeroverenskomsten).
Hvis du har en kontoruddannelse eller en anden relevant uddannelse ansættes du i henhold til den til enhver tid gældende Fællesoverenskomst mellem Finansministeriet og Offentligt Ansattes Organisationer – Det Statslige Område (OAO-S-fællesoverenskomsten) og organisationsaftale for kontorfunktionærer, laboranter og it-medarbejdere.
Afhængigt af dine kvalifikationer og kompetencer, er der mulighed for forhandling af tillæg. Der er til stillingen knyttet en arbejdsgiverfinansieret pensionsordning.
Arbejdsstedet er i Ballerup, med mulighed for en fjernarbejdsplads i det omfang, tjenesten tillader det.
Som ansat under Forsvarsministeriets område er du omfattet af nogle særlige vilkår. Du skal bl.a. kunne sikkerhedsgodkendes og opretholde sikkerhedsgodkendelsen under hele ansættelsesforholdet.
Du har som ansat pligt til at forrette tjeneste uden for landets grænser, herunder ved enheder i internationale operationer med henblik på deltagelse i konfliktforebyggende, fredsbevarende, fredsskabende, humanitære og andre lignende operationer.
Kontakt og ansøgning
Hvis du vil høre mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte Ilsemarie Erichsen på telefon 7281 5523.
Har du spørgsmål til løn- og ansættelsesvilkår er du velkommen til at kontakte Personelkommandoen, HR-konsulent Julie Cramer-Palmquist på telefon 3266 5848.
Ansøgningsfristen er den 14. november 2025 og samtaler forventes afholdt i forlængelse heraf i Ballerup. Stillingen er til besættelse snarest muligt.
Du søger stillingen via linket og vi beder dig vedhæfte ansøgning, CV og kopi af uddannelsesbevis. Vær opmærksom på at bilag skal tilføjes i PDF-format.
I Forsvarsministeriets organisation tror vi på, at mangfoldighed optimerer opgaveløsningen. Derfor opfordrer vi alle interesserede uanset baggrund til at søge stillingen.
OM FORSVARSMINISTERIETS MATERIEL- OG INDKØBSSTYRELSE
Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse (FMI) er en styrelse under Forsvarsministeriet.
FMI har ansvaret for det samlede forsvars og beredskabs materiel, IT og cybersikkerhed. Det er os, der anskaffer, driver og bortskaffer materiel og IT for såvel Hæren, Søværnet, Flyvevåbnet, Arktisk Kommando, Specialoperationskommandoen, Hjemmeværnet, Beredskabsstyrelsen og resten af Forsvarsministeriets koncern. Desuden bistår vores IT-medarbejdere dagligt i at modstå de cyberangreb, Forsvarsministeriets koncern udsættes for. Vi er ca. 2500 medarbejdere (3/4 civile - 1/4 militære) fordelt ud over hele Kongeriget, med hovedkontorer i henholdsvis Ballerup, Brabrand og Hvidovre.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Ballerup Kommune
-Virksomheden tilbyder:
dagarbejde
-Arbejdsgiver:
Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse, Lautrupbjerg, 2750 Ballerup
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 14-11-2025;
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/4f822996-d9e8-4f54-bd11-1eae87f54859