BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Tænk, hvis du kunne slå dig løs i Forsvaret og bruge dine evner på at optimere brugeroplevelsen på karrieresitet, så det tiltrækker de rigtige kandidater. Tænk, hvis du kunne nørde kreativt med den daglige drift af sitet i samarbejde med et stærkt team af kollegaer. Og tænk, hvis du var et sted, hvor du virkelig kunne mærke et formål og bidrage til noget, der er større end dig selv. Velkommen som ansøger til jobbet som Webmanager i Forsvarsministeriets Personalestyrelse.
Om os
Forsvaret står over for en periode, hvor vi skal vokse betragteligt. Der bliver investeret markant i at gøre os større og stærkere, så vi kan passe godt på Danmark og de værdier, vores samfund bygger på. Af den grund skal vi være flere kollegaer – og her kommer du ind i billedet.
Du bliver en del af marketingafdelingen i Forsvarsministeriets Personalestyrelse, hvor vi blandt andet har ansvaret for at markedsføre Forsvarets mange job og uddannelser, værnepligt og lærepladser. Her venter dit nye team på dig; så du snart kan blive en del af vores stærke faglige og sociale fællesskab. Alt i alt er vi lige omkring 20 kollegaer i tre sektioner, som laver kampagner og målrettede indsatser, fortæller historier, samarbejder med in- og eksterne partnere, udvikler Forsvarets employer brand, skaber indhold til karrieresitet og på de sociale medier – og meget mere.
I marketingafdelingen går vi op i enkelhed, ejerskab og sund fornuft – og vi øver os hver dag på at blive en lille smule bedre end i går – i nært samspil med militære og civile kollegaer på alle niveauer.
Ansvaret for at drive og udvikle karrieresitet bliver dit – og det er et stort ansvar, for det er en af hovedvejene ind i Forsvaret for nye medarbejdere. Og dem har vi brug for. I samspil med dine kollegaer skal du sikre, at sitet altid er relevant, inspirerende og let at finde rundt i. I din dagligdag spotter du udviklingsmuligheder, implementerer forandringer, sparrer med kollegaer i og uden for marketingafdelingen - og hele tiden er du i gang med de store og små ting, der skal gøre brugerrejsen på karrieresitet så god som overhovedet muligt.
Lige nu er jobbet særligt spændende for dig, for vi står over for en gennemgribende forbedring af karrieresitet, og den udvikling skal du stå i spidsen for. I dette projekt skal du bevæge dig på både strategisk og operationelt niveau og samarbejde med mange forskellige mennesker, både kollegaer og dygtige bureaufolk.
Om stillingen
Blandt dine hovedopgaver er:
• At tage ansvar for kunderejsen på karrieresitet og øvrige kampagnesites.
• At være med til at løse alle de store og små ting, der løbende dukker op – hurtigt, enkelt og med
den bedste energi.
• At bidrage til, at sitet lever op til performance- og konverteringsmål sammen med stakeholders.
Herunder at arbejde med KPI’er og measurement frameworks.
• At bidrage til at optimere Forsvarets karrieresite løbende med fokus på brugervenlighed
(User experience)
• Tage del i den daglige drift af websitet.
• At styre udviklingsprojekter i samarbejde med vores udviklere.
• At sikre optimal synlighed ved optimering af SEO i samarbejde med vores mediabureau samt
skabe alignment til vores betalte søgninger.
• At sikre at vi overholder reglerne for GDPR og tilgængelighed inden for dine ansvarsområder på
sitet samt administrere diverse plugins som Cookieinformationen.
• Ud over hovedopgaverne vil du på lige fod med dine kollegaer tage del i enkelte, administrative opgaver og ansvar.
Om dig
Vores nye webninja er kreativ, handlekraftig og nysgerrig, og kan nikke genkendende til mange af disse punkter:
• Du er først og fremmest en god kollega, som træder ind i teamet med masser af energi og
god humor.
• Din arbejdsstil er effektiv, enkel og struktureret – og du går op i både helhederne og de små
detaljer.
• At være i tæt samspil med alle dine kollegaer i marketingafdelingen, så du er helt integreret i
vores mange igangværende projekter, kampagner og indsatser.
• Du skal ikke nødvendigvis have det sorte bælte i alt. Men du skal have så mange kilometer i
benene, at du kan sætte dig i førersædet, når det fx gælder udviklingen af vores karrieresite –
så både dine kollegaer og vores bureauer kan se, hvor vi skal hen.
• Det er således en klar styrke, hvis du helt konkret har haft ansvaret for – eller beskæftiget dig
indgående med – karrieresites.
• Du er så teknisk skarp, at du kan udfordre vores samarbejdspartnere og ser muligheder snarere
end udfordringer i vores cms, Optimizely.
• Du har en god forståelse for andres fagligheder, og du bruger denne til at sikre, at der altid er
god forventningsafstemning mellem dig og dine samarbejdspartnere.
• Ud over at være en dygtig webmanager kan du også udfordre teamet ift. konverterbart indhold.
• Du har erfaring med arbejde som webredaktør, og har forståelse for informationsarkitektur, SEO
og analyse af brugeradfærd.
• Du kan arbejde effektivt med data, er på hjemmebane i services som GA4, og kan arbejde med
relevante KPI’er, rapportering samt analyse af websiteperformance.
• Du har formentlig en uddannelse inden for webkommunikation eller anden relevant uddannelse
og har måske været et par år på bureau.
• Vi værdsætter, hvis du allerede har erfaring eller kendskab til Forsvaret, men det er ikke
afgørende.
Kan du se dig selv i denne beskrivelse, er du måske skridtet tættere på et vaskeægte drømmejob. Vi tør i hvert fald godt love, at der venter dig opgaver og oplevelser, som du ikke finder mange andre steder i Danmark.
Ansættelsesvilkår
Ansøgningsfristen er 12. november 2024, og vi forventer at afholde samtaler løbende. Som en del af processen skal du forvente, at vi stiller dig en opgave, der skal løses på relativt kort tid. Stillingen ønskes besat senest 1. januar 2025 – gerne før.
Du ansættes efter gældende overenskomst med mulighed for at forhandle tillæg.
Som ansat i Forsvarsministeriets koncern er du omfattet af nogle særlige vilkår. Du skal bl.a. kunne sikkerhedsgodkendes og opretholde sikkerhedsgodkendelsen under hele dit ansættelsesforhold. Derudover vil der, afhængig af dine kvalifikationer, være mulighed for at forhandle tillæg. Der er til stillingen knyttet en arbejdsgiverfinansieret pensionsordning
Kontakt og ansøgning
Vil du vide mere om stillingen, så kontakt leder af sektionen Platforme og Kanaler, Annette G. Carlsen på tlf. 3266 5788. Har du spørgsmål til løn- og ansættelsesvilkår, kan du kontakte til HR-konsulent Karin Dupont på 32665188.
Vi vil bede dig om at søge stillingen via linket. Hvis det ikke er muligt for dig at scanne og vedhæfte relevante dokumenter, må du gerne tage dem med til en eventuel samtale. Forsvarsministeriets koncern er en mangfoldig arbejdsplads, og vi vil gerne afspejle det omkringliggende samfund. Vi opfordrer derfor alle interesserede uanset personlig baggrund til at søge stillingen, fordi vi tror på, at forskellighed styrker opgaveløsningen gennem dynamik og nytænkning. I Forsvarsministeriets organisation tror vi på, at forskellighed styrker opgaveløsningen gennem diversitet og nytænkning. Derfor opfordrer vi alle interesserede uanset baggrund til at søge stillingen.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Ballerup Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Forsvarsministeriets Personalestyrelse, Lautruphøj , 2750 Ballerup
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 12-11-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6138346