Bloddonation og borgerrådgivning på Posthuset i Ballerup

dato

Mandag den 25. november 2024 byder Posthuset i Ballerup på to vigtige aktiviteter: bloddonation med Den Mobile Blodbank og rådgivning med Ballerup Kommunes borgerrådgiver. Begge arrangementer finder sted på Banegårdspladsen 7, og er åbne for alle interesserede.

Bloddonation på Posthuset

Den Mobile Blodbank besøger Posthuset fra kl. 10.00 til 19.00, hvor der er mulighed for at give blod. Tapningen finder sted i Postsorteringen, og det er vigtigt at bestille tid i forvejen. Dette kan gøres på telefon 70 10 61 11 eller online på www.givblod.dk.

På hjemmesiden kan du også tilmelde dig som bloddonor, ændre eller slette din tid, rette dine kontaktoplysninger, se din seneste hæmoglobinværdi og udfylde dit spørgeskema 24 timer før tapning. For nye donorer er der en ventetid på 60 dage fra tilmelding til første tapning.

Borgerrådgivning med Nina Palle

Fra kl. 14.00 til 17.30 tilbyder borgerrådgiver Nina Palle vejledning til borgere i mødet med Ballerup Kommune. Rådgivningen kan hjælpe med at undersøge sagsbehandling, sikre korrekt kommunikation og støtte ved møder med kommunen.

Borgerrådgiveren kan også bistå med at udfylde papirer, formulere klager og vejlede om klagemuligheder. Formålet er at forbedre kommunens service og sikre, at borgerne føler sig hørt og forstået. Nina Palle kan kontaktes på telefon 4175 0262 eller via mail på borgerraadgiver@balk.dk.

Borgerrådgivningen er en del af Ballerup Bibliotekernes støtte til Verdensmål 10: Mindre ulighed, og sigter mod et mere lige samfund.

Praktisk information
Dato: Mandag 25. november 2024
Bloddonationstid: Kl. 10.00-19.00
Borgerrådgivningstid: Kl. 14.00-17.30
Sted: Posthuset, Banegårdspladsen 7, 2750 Ballerup
Entré: Ikke specificeret
Links: www.givblod.dk

Vi tager forbehold for, at oplysningerne om begivenheden kan have ændret sig siden, vi skrev artiklen. Tjek seneste opdateringer her
Kilde: Kultunaut