Borgerguide til Borgerservice

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Rutineret og serviceorienteret medarbejder søges til Ballerup Kommune

Brænder du for god Borgerservice og trives i en omskiftelig hverdag? Vil du være med til at give vores borgere og virksomheder en god oplevelse, når de besøger rådhuset, og vil du være med til at udvikle nye løsninger for mødet og dialogen mellem kommunen og vores brugere? Så er det måske dig, vi søger til en central stilling som borgerguide 37 timer om ugen. 

Dine vigtigste opgaver
Som borgerguide er du Ballerup kommunes ansigt udadtil. Du er den første person borgeren møder, når de skal i fysisk kontakt med kommunen. Det er derfor altafgørende, at du er imødekommende og omstillingsparat. 

Du indgår i et team med andre borgerguider og skal primært beskæftige dig med følgende opgaver: 

  • Straksafklare borgeres henvendelser til rådhuset – du skal svare på borgerens spørgsmål i det omfang, det er muligt, eller hjælpe borgeren videre i systemet 
  • Udstede MitID
  • Hjælpe borgerne med selvbetjening på de digitale selvbetjeningsløsninger
  • Bidrage til optimering af vores hjemmeside og selvbetjeningsløsninger i et tæt samarbejde med vores Kommunikationsafdeling og fagcentre
  • Hjælpe nyledige i deres første møde med kommunen
  • Visitere til samtaler i Jobcenteret
  • Hjælp til at registrere i Jobnet og udarbejdelse af CV
  • Deltage i diverse digitaliseringskampagner og undervise borgerne i at skaffe sig viden på hjemmesider og i brugen af de offentlige selvbetjeningsløsninger 
  • Være i dialog med kommunens øvrige centre om løbende forbedringer af arbejdsgange, brevtekster, snitflader mv. 
  • Deltage i løsningen af de øvrige borgerrettede opgaver i Borgerservice.

Borgerguiderne arbejder tæt sammen med de medarbejdere, som tager sig af andre borgerrettede opgaver og er samtidig en vigtig samarbejds- og sparringspartner for resten af organisationen og vores fagcentre på rådhuset.

I Ballerup Kommune er digitalisering en integreret del af kerneopgaven. Digitalisering giver mulighed for effektivisering og udvikling af services. Vi har derfor en særlig forventning til, at du altid er opmærksom på, om der er et digitaliseringspotentiale i de arbejdsopgaver, vi beskæftiger os med.

Dine kompetencer
Borgerguiden har en meget central funktion på rådhuset. Borgerguiden er den første medarbejder, som borgeren møder, og skal derfor kunne håndtere mange forskellige faglige problematikker og finde løsninger nu og her. Borgerguiden skal derfor være i besiddelse af gode faglige kompetencer inden for de kommunale fagområder samt have gode relationelle egenskaber. Vi regner med, at du:

  • Har en relevant uddannelse – du kan fx være kontoruddannet og måske have suppleret med en kommunom- eller diplomuddannelse i offentlig forvaltning og administration 
  • Har indgående kendskab til de offentlige digitale selvbetjeningsløsninger 
  • Har kendskab til forskellige digitale fag- og sagsbehandlingssystemer, fx FASIT, SBSYS og diverse KMD-fagsystemer, som anvendes i den kommunale administration  
  • Har en bred viden om de kommunale opgaver og tidligere har arbejdet med borgerservice
  • Er god til at tilegne dig ny viden 
  • Kan undervise borgere i brugen af digitale selvbetjeningsløsninger
  • Har gode relationelle kompetencer og er god til at afkode andre mennesker og forstå deres forskellige behov
  • Har gode kommunikative evner og kan interagere med alle mennesker både skriftligt og mundtligt
  • Er en serviceminded og samarbejdsorienteret holdspiller
  • Har en god energi, humoristisk sans og et glimt i øjet – også i travle perioder og i vanskelige situationer 
  • Kan agere som forandringsagent, er initiativrig og har lyst til og mod på at gå forrest i en udviklingsproces
  • Er nysgerrig på eksisterende processor og ser muligheder frem for begrænsninger. 

Det får du hos os
Du bliver en del af et team med 5 engagerede kollegaer. Vi lægger vægt på et stærkt fagligt miljø med daglig sparring i en uhøjtidelig tone – det skal være sjovt at gå på arbejde. 

Din oplæring vil blive tilpasset din erfaring afhængigt af din profil.

Hvem er vi
Som borgerguide bliver du en del af Borgerservice med 15 engagerede og ambitiøse medarbejdere.

Vi hører organisatorisk til i Center for Arbejdsmarked, men teamet har direkte reference til teamleder Heidi Olsen. 

Vil du vide mere
Har du spørgsmål om stillingens indhold, er du velkommen til at kontakte Teamleder Heidi Olsen på telefon 2491 4676.

Læs mere om Ballerup Kommune som arbejdsplads på job.ballerup.dk

Ansættelsesproces og løn
Ansættelsesdatoen er den 1. december 2023, men er selvfølgelig fleksible. 

Vi forventer at holde samtaler den 25. oktober 2023. 

Der er tale om en fast stilling på 37 timer om ugen med flekstid. 

Ansøgningsfrist: 18. oktober 2023. 

Vi tilbyder løn og ansættelsesvilkår ifølge gældende overenskomst efter principper om lokal løndannelse og efter aftale med den forhandlingsberettigede organisation.

Vi ser mangfoldighed som en styrke. Derfor opfordrer vi alle uanset køn, alder, handicap, religion, seksuel orientering eller etnisk baggrund til at søge job hos os.

Send din ansøgning online. Klik på ”Ansøg” nedenfor og vedhæft din ansøgning, CV og uddannelsesbevis.

Vi glæder os til at møde dig.

 

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Ballerup Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Ballerup Kommune, Hold-An Vej, 7, 2750 Ballerup

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 18-10-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5917894

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet