Ballerup Kommunes borgerrådgiver, Nina Palle, står til rådighed for alle borgere, der har brug for hjælp i mødet med kommunen. Nina kan assistere med at undersøge, om sagsbehandlingen er foregået korrekt, og om reglerne er blevet fulgt. Derudover kan hun hjælpe med at sikre, at du som borger bliver hørt på den måde, du har krav på.
Støtte og vejledning i mødet med kommunenHvis du har behov for det, kan Nina Palle også deltage i møder med kommunen. Hun kan hjælpe med at sikre, at du får sagt det, du ønsker, og at mødet bliver afsluttet på en ordentlig måde, så du ved, hvad næste skridt er i din sag. Hun kan også bistå med at udfylde papirer eller formulere en klage, hvis du er utilfreds med en afgørelse.
En uvildig og fortrolig rådgivningBorgerrådgivningen er uvildig og har tavshedspligt, hvilket betyder, at du kan føle dig tryg ved at dele dine bekymringer. Nina Palle kan hjælpe med at finde den rette afdeling eller medarbejder i kommunen, forklare indholdet i afgørelser, og skabe en god dialog med kommunens medarbejdere. Hun kan også vejlede om klagemuligheder og bistå med udformning af klager.
Begrænsninger i rådgivningenDet er vigtigt at bemærke, at borgerrådgiveren ikke kan behandle klager over det faglige indhold i kommunens afgørelser eller politiske beslutninger, såsom serviceniveauet. Klager, som andre klageinstanser tager sig af, vil heller ikke kunne behandles.
Arrangementet understøtter Verdensmål 10: Mindre ulighed, og Ballerup Bibliotekerne støtter op om "kampen for et mere lige samfund".
Praktisk Information
Dato: Mandag den 18. november 2024
Tid: Kl. 14:00
Sted: Posthuset, Banegårdspladsen 7, 2750 Ballerup
Målgruppe: Alle
Kontakt: Tlf. 4175 0262, Mail: borgerraadgiver@balk.dk
Åbningstid: Mandag kl. 14-17.30
Vi tager forbehold for, at oplysningerne om begivenheden kan have ændret sig siden, vi skrev artiklen. Tjek seneste opdateringer her