Chef for Drifts- og Støttesektionen i Forretningsområde Køretøjer ved Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse.

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Vil du være sektionschef i Forsvarsministeriet Materiel- og indkøbsstyrelses Landdivision og få foden indenfor i en spændende styrelse med uanede muligheder?
Har du erfaring med logistik samt faglig tjeneste og har du mod på ledelse af sektionens fem medarbejdere og har du mod på en hverdag med mange beslutninger, mange hensyn og mange interessenter?
Så er denne stilling helt sikkert noget for dig.


Om os

Kapacitetsansvarlig Land (KALA) anskaffer, drifter og bortskaffer landmilitært materiel med udgangspunkt i en samlet afvejning af operative, logistiske, tekniske, økonomiske og juridiske perspektiver og tilpasset det til enhver tid gældende taktiske, operative, strategiske og politiske behov.

Forretningsområde Køretøjer er en del af KALA og anskaffer og drifter alle typer af køretøjer til Forsvaret, Hjemmeværnet og Beredskabsstyrelsen. Forretningsområde Køretøjer er kendt som et godt og trygt sted at arbejde med mange spændende og udfordrende opgaver. Vi er professionelle, vi har fokus på opgaven og samtidig passer vi på hinanden.

Drifts- og Støttesektionen består af fem medarbejdere, både militære og civile. Sektionen er primært et driftsstøtteelement, der understøtter forretningsområdets øvrige sektioner med driftsunderstøttende opgaver, årlige mønstringer, gennemførelse af interne driftsmøder samt deltagelse i KALA driftsmøder. Herudover består sektionen af én projektleder, som styrer forskellige anskaffelsesprojekter ved forretningsområdets øvrige sektioner af varierende kompleksitet.

Det er din opgave/ansvar, at understøtte FO K kapaciteters materieldrift fra vugge til grav.
Det kræver erfaring i forsynings- og vedligeholdelsesvirksomhed på alle niveauer, indgående viden om processer og bestemmelser på både det operative og strategiske niveau, samt uddannelse og erfaring i brugen af DeMars modulerne Plant Maintenance, Material Management, Financial Accounting og Sales & Distribution. Du skal kunne rådgive og understøtte Kapacitetscenter Manager på Materielanskaffelse, Materieldrift og Materielbortskaffelse på baggrund af Forsvarets forvaltningsgrundlag.
Du vil få ansvar for udarbejdelse og drift af rammeaftaler og kontrakter, der skal understøtte materiel drift, herunder gennemføre møder med leverandører, projektledere, udbudsjurister og brugere.
Du skal følge, udvikle, fastholde og anvende kompetencer inden for FO K ansvarsområde og efterfølgende udarbejde udvikling og uddannelsesplaner for sektionens personel.
Det er vigtigt, at du har forståelse for bestemmelser og processer i samarbejdet med afdelingerne på tværs af FMI, herunder Sourcing Division, Supply Chain Division og Økonomidivision.
Dette medfører ansvar for følgende opgaver (ikke udtømmende):
- Støtter kapacitetscentrene i varetagelsen af materieldriftsopgaven.
- Budgetopfølgning/-controlling på KAMI, samt godkendelse af indkøb, oprettelse af indkøbsrekvisitioner og efterfølgende varemodtagelse jf. KAMI struktur.
- Er ansvarlig for budgetudarbejdelse samt budgetopfølgninger.
- Varetager sagsbehandling vedrørende oprettelse, drift og nedlæggelse af projekt- og aktstykkelager i hele FO K.
- Assisterer med modtagelse og kvalitetskontrol af materiel.
- Assisterer med driftsmæssige aspekter af materiel taget i brug.
- Forestår projektstøtte generelt.
- Deltagelse i Buying Center
- Rådgive og samarbejde med Category Manager
- Ansvarlig for mønstring af projekt- og aktstykkelager samt indrapportering.

Sektionen er præget af en fri og uformel omgangstone med respekt for hinanden og med plads til smil i en travl hverdag. Endelig understøtter du og sektionen chefen for Forretningsområde Køretøjer med opgaver af forskellig karakter som f.eks. forretningsudvikling, målstyring og kompetenceudvikling.

Om stillingen

Stillingen som chef for Drifts- og Støttesektionen er at lede dine medarbejder, og dermed løse sektionens opgaver, samt understøtte driften på tværs af forretningsområdet. Erfaring med driftsledelse er derfor afgørende for succes i stillingen. Du skal støtte chefen for Forretningsområde Køretøjer og kunne agere som stedfortræder i dennes fravær.

Du skal have indblik i projektledelse, så du kan sparre med og udvikle på din projektleder, samt styre Forretningsområdets projekter i forberedelses og opstartsfasen, med det formål at sikre, at de kommer godt i gang samt at opgaver gennemføres i henhold til den godkendte tidsplan. Endvidere skal du kunne varetage rollen som styregruppeformand i mindre anskaffelsesprojekter. Endeligt skal du kunne varetage budgetansvaret og udfylde rollen som disponent, hvilket forudsætter viden om økonomistyring.

Du får til ansvar at støtte chefen for Forretningsområdet med en række områder, herunder forretningsudvikling, strategisk kompetenceudvikling, overordnet aktivitetsplanlægning samt planlægning og gennemførelse af specifikke tværgående aktiviteter.

Om dig

Vi forventer, at du er officer og har gennemført Master i militære studier eller anden tilsvarende uddannelse. ´

Du har operativ og strategisk erfaring med logistik, samt viden om Forsvarets vedligeholdelsestjeneste, herunder vedligeholdelsesprocesser og Echelons opdeling og opgaver.

Du har, som minimum, gennemført uddannelse i DeMars og har erfaring i brugen af:
Q 02675151 LAGERBEHOLDNING, MODUL 1
Q 02675155 LAGERBEHOLDNING, MODUL 2
Q 02599729 DEMARS MM REKVIRENT INDKØB
Q 02122951 DEMARS PM REKVIRENT

Du har erfaring inden for logistik særligt inden for vedligeholdelsestjeneste. Det vil være en fordel, hvis du har kendskab til de af FMI kerneprocesser, der understøtter materielanskaffelser og materieldrift, ligesom du skal have forståelse for økonomisk planlægning og arbejdstidsreglerne. Det vil også være en fordel, at du har baggrund i Hæren med et godt kendskab til de operative og særligt logistiske opgaver, som Hæren løser både nationalt og internationalt.

Vi forventer selvfølgelig ikke du selv er faglig ekspert, når du tiltræder, og ud over sektionens egne eksperter, vil du blive støttet af styrelsens øvrige ressourcepersoner inden for projektledelse, jura og økonomi mv.

Du har stærke analytiske evner, erfaring med personaleledelse af erfarne vidensmedarbejdere med både militær og civil baggrund. Du har blik for vigtigheden af at opbygge og holde gode relationer i FMI og KALA og på tværs af hele Forsvaret. Gode samarbejdsevner er afgørende.

Du trives med sektionens mange opgaver, der spænder vidt fra komplicerede anskaffelses- og integrationsopgaver til drift af materielkapaciteterne. Du er god til at se løsninger, og du tør lade dine medarbejdere finde vejen frem. Derudover behersker du både dansk og engelsk til forhandlingsniveau og er god til at kommunikere på skrift og i tale også på engelsk.

Det vil være muligt at gennemgå funktionsrelevante kurser, men et kendskab til SAP, PRINCE2, ANTURA og CAPTIA vil være en fordel.

Ansættelsesvilkår

Stillingen besættes efter protokollat til overenskomst for akademikere i staten om officerer under Forsvarsministeriet.
Stillingen er indplaceret i løngruppe 5, som omfatter majorer og orlogskaptajner.
Er du allerede ansat i Forsvarsministeriets Koncern, vil du fortsat være ansat i henhold til gældende aftaler mellem Forsvarsministeriets Personalestyrelse og Hovedorganisationen af Officerer i Danmark om løn og ansættelsesvilkår for tjenestemandsansatte eller overenskomstansatte officerer i Forsvaret.

Hvis du er kaptajn/kaptajnløjtnant og er i gang med at gennemføre Master i Militære Studier eller anden relevant masteruddannelse, kan du ansættes i stillingen som kaptajn/kaptajnløjtnant mod, at der indgås en uddannelsesaftale indtil uddannelseskravet kan honoreres. Ansættelse og aflønning sker i så fald som kaptajn/kaptajnløjtnant i henhold til reglerne for funktion i højere stilling. Udnævnelse og overgang til varig ansættelse som major/orlogskaptajn kan finde sted, når uddannelseskravet er opfyldt og ved styrelseschefens godkendelse.

Dit faste tjenestested vil være i Ballerup.

Som ansat i Forsvarsministeriets område er du omfattet af nogle særlige vilkår. Du skal bl.a. kunne sikkerhedsgodkendes og opretholde sikkerhedsgodkendelsen under hele ansættelsesforløbet.

Du har som ansat pligt til at forrette tjeneste uden for landets grænser, herunder ved enheder i internationale operationer med henblik på deltagelse i konfliktforebyggende, fredsbevarende, fredsskabende, humanitære og andre lignende operationer.

Ansættelsen er betinget af, at du kan bestå Forsvarets fysiske basiskrav og ved helbreds- og tandlægevurderinger erklæres for fuldt egnet til udsendelse i internationale operationer.

KONTAKT OG ANSØGNING
Hvis du vil vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte oberstløjtnant Karsten Kolding tlf.: 72 81 48 30 eller mobil nr. 2544 7381 eller på FMI-LA-CHK@FIIN.DK.

Har du spørgsmål til løn- og ansættelsesvilkår, kan du kontakte HR-konsulent Camilla Lindholm Elling ved Forsvarsministeriets Personalestyrelse på mail FPS-CLE@mil.dk.

Såfremt du er omfattet af en lokal tjenesteplan eller er udpeget til deltagelse i internationale operationer, skal du gøre opmærksom på dette i din ansøgning.

Ansøgningsfristen er den 25. februar 2024, og vi forventer at holde ansættelsessamtaler løbende.

Ansættelse efter aftale.

Ansøgningen sendes elektronisk via linket i annoncen.

FOKUS og referencer kan medsendes, men er ikke et krav.

I Forsvarsministeriets organisation tror vi på, at mangfoldighed styrker opgaveløsningen. Derfor opfordrer vi alle interesserede uanset baggrund til at søge stillingen.

OM FORSVARSMINISTERIETS MATERIEL- OG INDKØBSSTYRELSE
Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse (FMI) er en styrelse under Forsvarsministeriet. FMI har ansvaret for det samlede forsvars og beredskabs materiel, IT og cybersikkerhed. Det er os, der anskaffer, driver og bortskaffer materiel og IT for såvel Hæren, Søværnet, Flyvevåbnet, Arktisk Kommando, Specialoperationskommandoen, Hjemmeværnet, Beredskabsstyrelsen og resten af Forsvarsministeriets koncern. Desuden bistår vores IT-medarbejdere dagligt i at modstå de cyberangreb, Forsvarsministeriets koncern udsættes for.

Vi er ca. 2.500 civile og militære medarbejdere fordelt over hele Danmark, og vores hovedkvarter ligger i Ballerup.

Læs mere om Forsvaret som arbejdsplads på www.Forsvaret.dk og om os på www.fmi.dk.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Ballerup Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse, Lautrupbjerg -5, 2750 Ballerup

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 25-02-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5988328

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet