Chefsergent med interesse i forretningsprocesser inden for lagerstyring, lagerbeholdning og Supply Chain

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Vil du være med til at præge udviklingen af forretningsprocesser i Forsvarsministeriets
Koncern, herunder være med til at forny brugen af vores SAP system? Er du skarp på detaljerne, og samtidig i stand til at bevare helhedsperspektivet? Så er det dig, vi leder efter til vores Indkøbs- og forsyningsprocessektion.

Om os

Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse (FMI) understøtter Forsvarets opgaver ved at anskaffe materiel og it i form af bl.a. skibe, fly, kampvogne, kommunikationssystemer, it-systemer, uniformer og alt det materiel, der indgår i disse.

Supply Chain divisionen er en del af FMI og er en moderne logistisk virksomhed, som dagligt forsyner danske soldater med alt fra snørebånd til køretøjer.

Du bliver en vigtig del af vores dynamiske og dedikerede team i Forretningsprocesafdelingen i Center for Styring i Supply Chain Divisionen. I Forretningsprocesafdelingen er vores primære opgave at udarbejde processer, regelsæt og retningslinjer, der sikrer ensretning og effektiv styring af logistikken på tværs af hele Forsvaret.

Vores omgangstone er uformel og bygger på en høj faglighed og professionalisme, hvor vi prioriterer fleksibilitet og trivsel højt. Vi stræber efter at skabe en arbejdskultur, der giver mulighed for at opretholde en sund balance mellem arbejdet og fritiden. Derfor tilbyder vi fleksible arbejdstider og mulighed for hjemmearbejde. Vi tror på, at både professionel og personlig trivsel skaber en udviklende og produktiv arbejdsplads.

Om stillingen

I Forretningsprocesafdelingen er vores primære opgave er at sikre, at processer og forvaltning er opdaterede, præcise og fuldt ud understøtter forretningsbehovene. Vi er en central del af organisationen og har en bred organisatorisk snitflade, hvor vi aktivt deltager i tværgående projekter og arbejdsgrupper.

Vores ansvarsområde spænder bredt og berører mange vigtige forretningsprocesser. Vi er altid på forkant med, hvad der sker i hele organisationen, hvilket giver os en unik mulighed for at identificere behov, udfordringer og muligheder for forbedring på tværs af forskellige områder.

Vi har det faglige ansvar for Forsvarets uddannelser inden for det logistiske område, når det kommer til anvendelsen af Forsvarets ERP-system DeMars (SAP).

Som en del af vores team vil dine primære arbejdsopgaver omfatte:

• Procesudvikling: Vi er ansvarlige for at udvikle og optimere forretningsprocesser på tværs af organisationen. Dette indebærer at identificere områder, hvor der er behov for forbedring, og designe og implementere effektive og strømlinede processer.

• Implementering af processer: Vi sikrer en smidig implementering af nye processer og retningslinjer i organisationen. Dette indebærer at samarbejde tæt med relevante interessenter og sikre, at de nødvendige ressourcer og værktøjer er tilgængelige for en succesfuld implementering.

• Opsætning af regelsæt: Vi er ansvarlige for at udarbejde klare og præcise regelsæt og retningslinjer, der sikrer ensartethed og konsistens i organisationens forvaltning. Dette indebærer at analysere og fortolke relevante love og regler og omsætte dem til praktiske og brugervenlige retningslinjer.

• Uddannelse: Vi står for at uddanne medarbejdere og interessenter i de nye processer og regelsæt. Dette indebærer at udvikle og facilitere workshops, erfaringsmøder og informationsmøder for at sikre, at alle har den nødvendige viden og forståelse til at arbejde i overensstemmelse med de fastsatte retningslinjer.

• Brugerstøtte: Vi gennemfører brugerstøtte inden for forsyningsprocesserne for alle brugere inden for Forsvarsministeriets område.

• Bestemmelsesgrundlag: Vi deltager i udarbejdelsen af bestemmelsesgrundlag inden for forsyningsprocesområdet gældende for hele Forsvarsministeriets område.

Der må forventes rejsedage i stillingen særligt i forbindelse med undervisning. Af og til vil rejsedagene være med 1-2 overnatninger.


Om dig

Vi forestiller os, at du er chefsergent med operativ erfaring inden for logistik og lagerstyring, men du kan også have en anden baggrund med relevant erfaring. Er du ikke allerede udnævnt chefsergent, skal du være egnet hertil ved tiltræden i stillingen.

Egenskaber som ansvarstagning og evnen til at engagere relevante interessenter er centralt i din tilgang til opgaveløsningen. Du er god til at samarbejde, dele viden og formidle, og du ser løsninger, der kan implementeres på tværs af organisationen.

Det er en fordel, hvis du har kendskab til forsyningsprocesser som for eksempel lagerstyring og lagerbeholdning, herunder erfaring med ERP-systemet SAP. Desuden er det en fordel, hvis du har erfaring med undervisning og formidling, herunder erfaring med udarbejdelse af digitaliserede uddannelser.

Du trives i et dynamisk miljø, hvor forandringer er en konstant faktor, og hvor nye udfordringer og muligheder opstår dagligt. Du er udadvendt og nyder at arbejde tæt sammen med forskellige mennesker, samtidig med at du kan tage ansvar og drive opgaver selvstændigt.

Ansættelsesvilkår

Stillingen er en chefsergentstilling på overenskomstmæssige vilkår. Stillingen kan besættes med en tjenestemand. Løn m.v. er reguleret ved den til enhver tid gældende LC/CO10-fællesoverenskomst og organisationsaftale mellem Forsvarsministeriets Personalestyrelse, CO10 og Centralforeningen for Stampersonel for stampersonel af linjen og reserven samt elever i Forsvarsministeriet med tilhørende myndigheder.

Stillingen er også slået op civilt.

Der er fast tjenestested i enten Ballerup eller Brabrand efter dit ønske.

Som ansat i Forsvarsministeriets område er du omfattet af nogle særlige vilkår. Du skal bl.a. kunne sikkerhedsgodkendes og opretholde sikkerhedsgodkendelsen under hele ansættelsesforløbet.

Du har som ansat pligt til at forrette tjeneste uden for landets grænser, herunder ved enheder i internationale operationer med henblik på deltagelse i konfliktforebyggende, fredsbevarende, fredsskabende, humanitære og andre lignende operationer.

Ansættelsen er betinget af, at du kan bestå Forsvarets fysiske basiskrav og ved helbreds- og tandlægevurderinger erklæres for fuldt egnet til udsendelse i internationale operationer.

KONTAKT & ANSØGNING
Hvis du har spørgsmål til stillingen, kan du kontakte Chefen for Indkøbs- og forsyningsprocessektionen, Michael Ostermann på 93 50 56 87.

Har du spørgsmål til løn- og ansættelsesvilkår, kan du kontakte HR-konsulent Camilla Lindholm Elling ved Forsvarsministeriets Personalestyrelse på mail FPS-CLE@mil.dk.

Såfremt du er omfattet af en lokal tjenesteplan eller er udpeget til deltagelse i internationale operationer, skal du gøre opmærksom på dette i din ansøgning.

Ansøgningsfrist er 10. april 2024 og samtaler vil blive afholdt løbende. Stillingen er til besættelse 1. juni 2024 eller hurtigst muligt.

Ansøgningen sendes elektronisk via linket i annoncen.

FOKUS og referencer kan medsendes, men er ikke et krav.

I Forsvarsministeriets organisation tror vi på, at mangfoldighed styrker opgaveløsningen. Derfor opfordrer vi alle interesserede uanset baggrund til at søge stillingen.


OM SUPPLY CHAIN DIVISIONEN
FMI Supply Chain divisionen er en moderne logistik virksomhed, som støtter Forsvarets soldater og øvrige medarbejdere med forsyninger. SCD har fokus på betjening og støtte til Forsvaret med særlig vægt på kundeorientering og service. SCD vægter i det fremadrettede arbejde at få alle forretningsgange optimeret og på at udvide planlægningshorisonten.

Vi ser frem til din ansøgning.

OM FORSVARSMINISTERIETS MATERIEL- OG INDKØBSSTYRELSE
Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse (FMI) er en styrelse under Forsvarsministeriet. FMI har ansvaret for det samlede forsvars og beredskabs materiel, IT og cybersikkerhed. Det er os, der anskaffer, driver og bortskaffer materiel og IT for såvel Hæren, Søværnet, Flyvevåbnet, Arktisk Kommando, Specialoperationskommandoen, Hjemmeværnet, Beredskabsstyrelsen og resten af Forsvarsministeriets koncern. Desuden bistår vores IT-medarbejdere dagligt i at modstå de cyberangreb, Forsvarsministeriets koncern udsættes for.

Vi er ca. 2.500 civile og militære medarbejdere fordelt over hele Danmark, og vores hovedkvarter ligger i Ballerup.

Læs mere om Forsvaret som arbejdsplads på www.Forsvaret.dk og om os på www.fmi.dk.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Ballerup Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse, Lautrupbjerg -5, 2750 Ballerup

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 10-04-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6018783

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet