Civil projektmedarbejder søges til Den Danske Kampflyskapacitet – Et historisk bidrag til Forsvaret.

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Er du passioneret omkring projektarbejde og ønsker du at bruge dine evner til at forme en stærkere fremtid for Forsvaret og på samme tid være med til en historisk anskaffelse?
Så læs med her.

Vi søger en projektmedarbejder til det danske F-35 programkontor ved Forsvarets Materiel- og Indkøbsstyrelse (FMI) i Ballerup.
Vi er et programkontor med mange forskellige bagrunde, militære såvel som civile. Hos os vægter vi en inkluderende teamånd, en uformel energisk tone og en fleksibel arbejdsplads.
Hvis du er klar til at bidrage og inspirere, så ser vi frem til at modtage din ansøgning.

Om os

F-35 kampflyprogrammet er en programorganisation i Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse (FMI). Vi har ansvaret for planlægning og koordination af implementering af Danmarks anskaffelse af nye kampfly. Det er Forsvarets største materielinvestering nogensinde, du vil derfor være en del af et team som arbejder med en historisk anskaffelse.
Forsvarets F-35 kampfly er en højteknologisk og moderne kapacitet. Det er en implementering som har stor offentlig og politisk bevågenhed.

Vi er afhængige af et godt og smidigt samarbejde med alle der er involveret. Du kan glæde dig til et arbejdsklima der er kendetegnet ved en god og uformel tone med fokus på udvikling og resultater, både for projektet og dig: Vi lægger derfor stor vægt på et arbejdsmiljø som skaber gode betingelser for din personlige vækst.

Om stillingen

Der er tale om en projektstilling for en periode på 4 år. De kompetencer du opnår i stillingen vil erfaringsmæssigt være særdeles efterspurgt i og uden for Forsvaret. Dine opgaver indebærer bl.a. at koordinere og understøtte projekter med fokus alle dele af projektledelse; herunder milepæls- og økonomistyring, implementering og risikohåndtering.

Du vil indgå som en central del af F-35 programmets deployeringsprojekt som kort har til formål at anskaffe og sikre adgang til mobile faciliteter og støtteudstyr til F-35 deployering. Du behøver ikke, at have tidligere erfaring med militære deployeringsprojekter eller større kendskab til F-35 kapaciteten, blot lysten til at være en del af teamet og interesse for at tilegne dig ny viden.
Projektet består af et dynamisk team på fem personer med stor ildhu for projekter (og vi er ved at blive flere).

Du er med til at støtte, at vi sammen styrker Forsvarets kampflyskapacitet i et historisk projekt, hvor vi indgår i et bredt samarbejde på tværs af Forsvarsministeriets koncern og internationale relationer bestående af F-35 nationer. Vi ser gerne, at du som vores kollega har god intuition, er udadvendt og opsøgende. Samt, er en som trives ved at søge efter faglig dygtighed og analytisk styrke, er selvstændig og kan overholde deadlines.

Som projektmedarbejder får du som udgangspunkt, alt efter dine specifikke kompetencer og ønsker, konkret ansvar for følgende opgaver:

• Indgå i koordinationen af projektarbejdet i ind- og udland.
• Sagsbehandling, herunder sagsfremstilling og referater i vores journaliseringssystem.
• Bidrage til anskaffelsesprocessen.
• Bidrage til design og udvikling af deployeringskapaciteten.
• Bidrage til fremdriftsrapportering og øvrig kommunikation omkring projektet.
• Bidrage til økonomisk overblik og opfølgning.
• Bidrage til planlægnings- og koordineringsarbejde med direkte kontakt til faglige eksperter.
• Bidrage til implementering deployeringskapaciteten i Flyvevåbnet.
• Bidrage til risikohåndtering.
• Udbygge internationale relationer med andre partnernationer, herunder drive faglige fora.

Tilrettelæggelsen af arbejdet vil ske i koordination med dig, herunder med mulighed for hjemmearbejdsdage. Stillingens faste tjenestested er som udgangspunkt i Ballerup, men er fleksibel og vil blive fastlagt på baggrund af din konkrete bopæl i forhold til opgaveløsningen. Herudover skal der påregnes arbejdsdage ved Flyverkommandoen i Karup og Fighter Wing Skrydstrup, samt et antal rejsedage i ind- og udland, bl.a. til Holland og USA.

Om dig

Vi ser gerne, at du uddannelsesmæssigt har en akademisk baggrund og gerne på specialkonsulentniveau. Fx med en kandidat inden for projektledelse, risikostyring eller økonomi.
Hvis du er fuldmægtig, som har god erfaring med projektarbejde i eller uden for Forsvaret, som har potentiale for fremtidig oprykning til specialkonsulent, vil vi også meget gerne høre fra dig.
Du uddanelsesmæssige baggrund kan dog også være fra en helt anden retning.

Du er fagligt dygtig og er analytisk stærk, god til at arbejde selvstændigt og tilrettelægge opgaver samt overholde deadlines. Du er udadvendt og opsøgende.

Endvidere vil det være en fordel, hvis du har erfaring med følgende:

• Implementering af projekter og/eller opbygning af kapaciteter.
• Kendskab til struktur- og organisationsopbygning i Forsvaret.

Du skal have, eller på kort tid kunne opnå, sikkerhedsgodkendelse til minimum hemmeligt (HEM) inden tiltrædelse i stillingen, som angivet nedenfor i ansættelsesvilkår.

Derudover lægger vi vægt på, at du:

• Har gode skriftlige og mundtlige fremstillingsevner – både på dansk og engelsk.
• Har gennemslagskraft og gode forhandlingsevner.

Ansættelsesvilkår

Stillingen er opslået civil såvel som militært, og du ansættes og aflønnes efter den til enhver tid gældende relevante overenskomst.

Civilt bliver du som akademiker ansat og aflønnet efter den til enhver tid gældende overenskomst mellem Finansministeriet og Akademikere i Staten.
Afhængig af dine kvalifikationer er der mulighed for at forhandle tillæg i forbindelse med ansættelsen og det er til jobbet tilknyttet en arbejdsgiverfinansieret pensionsordning på 17,1 %.

Som ansat i Forsvarsministeriets koncern er du omfattet af nogle særlige vilkår. Du skal bl.a. kunne sikkerhedsgodkendes til HEM og opretholde sikkerhedsgodkendelsen under hele ansættelsesforløbet.

Kontakt og ansøgning
Hvis du vil vide mere om stillingen, kan du kontakte major Thomas Hammer Holgersen ved Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse, på telefon 72 81 15 34.

Har du spørgsmål til løn og ansættelsesvilkår, er du velkommen til at kontakte Forsvarsministeriets Personalestyrelse, HR-konsulent Anders Erik Filtenborg på telefon 72 81 91 78.

Ansøgningsfristen er 5. november 2023. Samtaler afholdes løbende.
Stillingen er ledig til besættelse fra 1. december 2023 eller snarest herefter.

Vi vil bede dig om at søge stillingen via linket. Hvis det ikke er muligt for dig at scanne og vedhæfte relevante dokumenter, må du gerne tage dem med til en eventuel samtale.

Forsvarsministeriets koncern er en mangfoldig arbejdsplads, og vi vil gerne afspejle det omkringliggende samfund. Vi opfordrer derfor alle interesserede uanset personlig baggrund til at søge stillingen, fordi vi tror på, at forskellighed styrker opgaveløsningen gennem dynamik og nytænkning.

OM FORSVARSMINISTERIETS MATERIEL- OG INDKØBSSTYRELSE
Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse (FMI) er en styrelse under Forsvarsministeriet.
FMI har ansvaret for det samlede forsvars og beredskabs materiel, IT og cybersikkerhed. Det er os, der anskaffer, driver og bortskaffer materiel og IT for såvel Hæren, Søværnet, Flyvevåbnet, Arktisk Kommando, Specialoperationskommandoen, Hjemmeværnet, Beredskabsstyrelsen og resten af Forsvarsministeriets koncern. Desuden bistår vores IT-medarbejdere dagligt i at modstå de cyberangreb, Forsvarsministeriets koncern udsættes for.

Vi er ca. 2.500 civile og militære medarbejdere fordelt over hele Danmark, og vores hovedkvarter ligger i Ballerup.

Læs mere om Forsvaret som arbejdsplads på www.Forsvaret.dk og om F-35 projektet; www.forsvaret.dk/da/materiel2/f35-kampflyet/

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Ballerup Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Tidsbegrænset ansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse, Lautrupbjerg -5, 2750 Ballerup

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 05-11-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5929660

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet