Civil projektmedarbejder søges til Den Danske Kampflyskapacitet – Et historisk bidrag til Forsvaret.

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Er du passioneret omkring projektarbejde og ønsker du at bruge dine evner til at forme en stærkere fremtid for Forsvaret og på samme tid være med til en historisk anskaffelse?
Så læs med her.

Om os

F-35 kampflyprogrammet er en programorganisation i Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse (FMI). Vi har ansvaret for planlægning og koordination af implementering af Danmarks anskaffelse af nye kampfly. Det er Forsvarets største materielinvestering nogensinde, du vil derfor være en del af et team som arbejder med en historisk anskaffelse.
Forsvarets F-35 kampfly er en højteknologisk og moderne kapacitet. Det er en implementering som har stor offentlig og politisk bevågenhed.

Vi er afhængige af et godt og smidigt samarbejde med alle der er involveret. Du kan glæde dig til et arbejdsklima der er kendetegnet ved en god og uformel tone med fokus på udvikling og resultater, både for projektet og dig: Vi lægger derfor stor vægt på et arbejdsmiljø som skaber gode betingelser for din personlige vækst.

Om stillingen

De kompetencer du opnår i stillingen vil erfaringsmæssigt være særdeles efterspurgt i og uden for Forsvaret. Dine opgaver indebærer bl.a. at koordinere og understøtte projekter med fokus alle dele af projektledelse; herunder milepæls- og økonomistyring, implementering og risikohåndtering.

Du vil indgå som en central del af F-35 programmets deployeringsprojekt som kort har til formål at anskaffe og sikre adgang til mobile faciliteter og støtteudstyr til F-35 deployering. Du behøver ikke, at have tidligere erfaring med militære deployeringsprojekter eller større kendskab til F-35 kapaciteten, blot lysten til at være en del af teamet og interesse for at tilegne dig ny viden.
Projektet består af et dynamisk team på fem personer med stor ildhu for projekter (og vi er ved at blive flere).

Du er med til at støtte, at vi sammen styrker Forsvarets kampflyskapacitet i et historisk projekt, hvor vi indgår i et bredt samarbejde på tværs af Forsvarsministeriets koncern og internationale relationer bestående af F-35 nationer. Vi ser gerne, at du som vores kollega har god intuition, er udadvendt og opsøgende. Samt, er en som trives ved at søge efter faglig dygtighed og analytisk styrke, er selvstændig og kan overholde deadlines.

Som projektmedarbejder får du som udgangspunkt, alt efter dine specifikke kompetencer og ønsker, konkret ansvar for følgende opgaver:

• Indgå i koordinationen af projektarbejdet i ind- og udland.
• Sagsbehandling, herunder sagsfremstilling og referater i vores journaliseringssystem.
• Bidrage til anskaffelsesprocessen.
• Bidrage til design og udvikling af deployeringskapaciteten.
• Bidrage til fremdriftsrapportering og øvrig kommunikation omkring projektet.
• Bidrage til økonomisk overblik og opfølgning.
• Bidrage til planlægnings- og koordineringsarbejde med direkte kontakt til faglige eksperter.
• Bidrage til implementering deployeringskapaciteten i Flyvevåbnet.
• Bidrage til risikohåndtering.
• Udbygge internationale relationer med andre partnernationer, herunder drive faglige fora.

Tilrettelæggelsen af arbejdet vil ske i koordination med dig, herunder med mulighed for hjemmearbejdsdage. Stillingens faste tjenestested er som udgangspunkt i Ballerup, men er fleksibel og vil blive fastlagt på baggrund af din konkrete bopæl i forhold til opgaveløsningen. Herudover skal der påregnes arbejdsdage ved Flyverkommandoen i Karup og Fighter Wing Skrydstrup, samt et antal rejsedage i ind- og udland, bl.a. til Holland og USA.

Om dig

Vi forstiller os, at du har en akademisk baggrund, f.eks. en kandidatuddannelse inden for projektledelse, risikostyring eller økonomi. Du kan også have en anden baggrund med relevant erfaring.

Du er fagligt dygtig og er analytisk stærk, god til at arbejde selvstændigt og tilrettelægge opgaver samt overholde deadlines. Du er udadvendt og opsøgende.

Endvidere vil det være en fordel, hvis du har erfaring med følgende:
• Implementering af projekter og/eller opbygning af kapaciteter.
• Kendskab til struktur- og organisationsopbygning i Forsvaret.

Derudover lægger vi vægt på, at du:
• Har gode skriftlige og mundtlige fremstillingsevner – både på dansk og engelsk.
• Har gennemslagskraft og gode forhandlingsevner.

Ansættelsesvilkår

Ansættelse og aflønning sker i henhold til den til enhver tid gældende overenskomst for den uddannelse, du besidder.

Som AC ansættes og aflønnes du efter den til enhver tid gældende overenskomst mellem Skatteministeriet og Akademikere i Staten.

Som HK er du omfattet af organisationsaftalen for Kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) og den til enhver tid gældende fællesoverenskomst mellem Skatteministeriet og Offentlige Ansattes Organisationer – Det Statslige område (OAO-S-Fællesoverenskomsten).

Der vil i forbindelse med en ansættelse være mulighed for forhandling af tillæg der modsvarer dine kvalifikationer. Der er til stillingen tilknyttet en arbejdsgiverfinansieret pensionsordning.

Som ansat under Forsvarsministeriet er du omfattet af særlige vilkår. Det betyder blandt andet, at du skal kunne sikkerhedsgodkendes og kunne opretholde denne under hele ansættelsen.

KONTAKT OG ANSØGNING
Hvis du vil vide mere om stillingen, kan du kontakte major Thomas Hammer Holgersen ved Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse, på telefon 72 81 55 34.

Har du spørgsmål til løn og ansættelsesvilkår, er du velkommen til at kontakte Forsvarsministeriets Personalestyrelse, HR-konsulent Mathilde Schmidt-Lange på telefon 32 66 58 18.

Ansøgningsfristen er 27. januar 2024. Samtaler afholdes løbende.

Stillingen er ledig til besættelse fra 1. marts 2024 eller snarest herefter.

Dit arbejdssted er Lautrupbjerg 1-5, 2750 Ballerup.

Vi beder dig om at søge stillingen via linket og vedhæfte din ansøgning, CV og uddannelsesbevis som PDF-filer.

I Forsvarsministeriets organisation tror vi på, at forskellighed styrker opgaveløsningen gennem diversitet og nytænkning. Derfor opfordrer vi alle interesserede uanset baggrund til at søge stillingen.

OM FORSVARSMINISTERIETS MATERIEL- OG INDKØBSSTYRELSE
Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse (FMI) er en styrelse under Forsvarsministeriet. FMI har ansvaret for det samlede forsvars og beredskabs materiel, IT og cybersikkerhed. Det er os, der anskaffer, driver og bortskaffer materiel og IT for såvel Hæren, Søværnet, Flyvevåbnet, Arktisk Kommando, Specialoperationskommandoen, Hjemmeværnet, Beredskabsstyrelsen og resten af Forsvarsministeriets koncern. Desuden bistår vores IT-medarbejdere dagligt i at modstå de cyberangreb, Forsvarsministeriets koncern udsættes for.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Ballerup Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse, Lautrupbjerg -5, 2750 Ballerup

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 25-01-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5976304

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet