Direktør for Sourcingdivisionen, Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Har du solid cheferfaring fra øverste ledelsesniveau med stærke dokumenterede kompetencer inden for ledelse og det udbudsretlig område? Og vil du være med til at gå forrest i udviklingen af en organisation i rivende vækst? Så er det dig, vi har kig på til jobbet som ny direktør for Sourcingdivisionen i Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse.

Om os

FMI er en af Danmarks største offentlige indkøbsorganisationer. Vi arbejder for at yde den bedst mulige støtte til bl.a. de udsendte styrker og operative enheder. I FMI foretager vi de strategiske indkøb, der er en forudsætning for at varetage Danmarks sikkerhed i årene, der kommer.

Grundlaget for vores anskaffelser skal selvfølgelig være i orden, og kompleksiteten er høj, når reglerne skal kombineres med vores markedskendskab, kommercielle fokus og ikke mindst de operative behov. Derfor har vi samlet vores juridiske, udbudsprocessuelle og kontraktuelle kompetencer i en sourcingdivision.

Da vores nuværende direktør har fået en ny stilling, mangler vi en ny direktør, der sammen med resten af divisionen kan fortsætte udvikling og drift, som skal sikre den fortsatte støtte til soldaterne.


Om stillingen

Som vores kommende direktør skal du stå i spidsen for divisionen, som består af ca. 160 medarbejdere fordelt på fire afdelinger med i alt 17 sektioner. Din direkte ledelsesopgave vil rette sig mod dine afdelingschefer.

Afdelingerne leverer udbudsretlig støtte til koncernens samlede materielanskaffelser samt har ansvaret for de juridiske og kommercielle processer, herunder komplicerede juridiske sager og rets- og klagesager. Endvidere er FMI leverandørstyring og contract mangement forankret i en nyoprettet afdeling i divisionen. FMI´s sekretariat for sustainability, (CSR og klima/miljø) er ligeledes en del af divisionen, ligesom FMI´s arbejde med kategoristyring.

Sourcingdivisionen er blevet reorganiseret primo november, så hovedopgaven består indledningsvist i at drive de nye processer sikkert videre.

Dine opgaver som direktør bliver derudover blandt andet at:
• Konsolidere samarbejdet og processerne mellem afdelinger/sektioner i den nye organisering.
• Fortsat arbejde med at effektivisere vores processer inden for udbudslovgivningens rammer, så vi kan følge det stigende operative behov i lyset af kommende forsvarsforlig og stigende donationspuljer.
• Sikre fortsat klarhed om roller og ansvar samt retning og prioritering af divisionens opgaveløsning både indadtil og udadtil.
• Indgå i FMI´s direktion og her bidrage til et konstruktivt samarbejde med de øvrige divisioner.
• Være nærmeste juridiske rådgiver for direktøren og vicedirektøren for FMI.


Om dig

Vi forestiller os, at du har en længere videregående uddannelse (eksempelvis cand.jur. eller cand.merc.jur.), samt erhvervserfaring som gør dig i stand til at agere kommercielt i en udbudsretlig kontekst.
Det vil blive tillagt positiv vægt, hvis du har et indgående kendskab til udbudsreglerne og kendskab til forsvaret.

Du har flere års ledelseserfaring, herunder også erfaring med ledelse via ledere.

Som person har du helhedsforståelse, gode samarbejds- og planlægningsevner, foruden analytisk sans. Du kan tale med alle, og samle chefer og medarbejdere om fælles mål.

Du er generator for godt et arbejdsmiljø og har en anerkendende og inkluderende ledelsesstil, samtidig med at du sætter en klar retning.

Som person trives du godt i en selvstændig rolle, hvor du sætter klare mål og rammer for din organisation, som du formår at eksekvere på. Du drives af udvikling og forstår at tænke proaktivt og helhedsorienteret samtidig med, at driften er topprioritet

Vi er en organisation, der tror på, at de bedste løsninger opnås i fællesskab, hvorfor vi også vægter det tværgående samarbejde højt i hele organisationen. Derfor er det afgørende, at du er en holdspiller, der deler vores opfattelse af, at vi opnår de bedste løsninger i fællesskab. Samtidig er du en dygtig kommunikatør, der trives i det relationelle både internt i organisationen og eksternt ud mod væsentlige aktører.

Du har et operativt mindset, der gør, at du søger at finde løsninger, der kan understøtte det operative behov i en tid, hvor der forventes at skulle indkøbes markant mere som følge af det nye forsvarsforlig og i forbindelse med donationer til Ukraine.


Ansættelsesvilkår

Løn- og ansættelsesvilkår forhandles efter rammeaftalen om kontraktansættelse af chefer i staten. Den endelige lønpakke vil afhænge af din baggrund og dine kvalifikationer, idet stillingen er indplaceret i løngruppe 2. Derudover er der mulighed for at forhandle tillæg efter kvalifikationer, og udgangspunktet er, at ansættelsen sker på åremål.

Hvis du i forvejen er tjenestemand, er der mulighed for, at ansættelsen kan ske som tjenestemand, hvorefter den lønmæssige indplacering vil ske i lønramme 38. Ansøgningen skal da stiles til Hans Majestæt Kongen, medmindre du er indplaceret i lønramme 38.

Som ansat under Forsvarsministeriet er du omfattet af særlige vilkår. Det betyder blandt andet, at du skal kunne sikkerhedsgodkendes og kunne opretholde denne under hele ansættelsen.

Arbejdssted er i Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse i Ballerup.

KONTAKT OG ANSØGNING
Vil du vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte vicedirektør for Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse, kommandør John Boye Rasmussen på 32665404 eller FMI-VCH@mil.dk.
Har du spørgsmål til løn- og ansættelsesvilkår, kan du kontakte HR-konsulent Heidi Ostenfeld.

Stillingen er til besættelse snarest muligt og ansøgningsfristen er d. 4. februar 2024

Du skal søge stillingen via linket. Hvis det ikke er muligt for dig at scanne og vedhæfte relevante dokumenter, må du gerne tage dem med til en eventuel samtale.

Forsvarsministeriet er en mangfoldig arbejdsplads, og vi vil gerne afspejle det
omkringliggende samfund. Vi opfordrer derfor alle interesserede, uanset personlig baggrund, til at søge stillingen, fordi vi tror på, at forskellighed styrker opgaveløsningen gennem dynamik og nytænkning.


OM FORSVARSMINISTERIETS MATERIEL- OG INDKØBSSTYRELSE
FMI er en styrelse under Forsvarsministeriet og har ansvaret for det samlede forsvars og beredskabs materiel, it og logistik. Dermed anskaffer, driver og bortskaffer FMI al materiel og it for såvel Hæren, Søværnet, Flyvevåbnet, Specialoperationskommandoen, Arktisk Kommando, Hjemmeværnet, Beredskabsstyrelsen og resten af Forsvarsministeriets koncern. Det er uanset, om det er til lands, til vands, i luften, i rummet eller i cyberspace. Alle opgaverne skal kunne løses såvel i fred som i krise eller krig. FMI har i 2024 ansvaret for et samlet budget på ca. 20 mia. kr. FMI er en af Danmarks mest alsidige arbejdspladser med ca. 2.700 medarbejdere (3/4 civile og 1/4 militære) fordelt ud over hele kongeriget med hovedkontorer i henholdsvis Ballerup, Brabrand og Hvidovre. Du kan læse mere på www.fmi.dk.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Ballerup Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Forsvarsministeriet Materiel- og Indkøbsstyrelsen ved FPS Ballerup, Lautruphøj , 2750 Ballerup

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 04-02-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5973504

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet