Drift af kampfly - souschef til kampflyskontoret i Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse?

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Vil du være med til at sikre, at den danske kampflyskapacitet kan anvendes til operationer til gavn for dansk og international sikkerhed? Drømmer du om et unikt job? Så har du nu muligheden for at blive en del af vores dedikerede team og arbejde med drift af kampfly. Erfaring med militære våbensystemer er en fordel, men ikke et krav.

Om os

FMI understøtter Forsvarets opgaver ved at anskaffe materiel og it i form af bl.a. skibe, fly, kampvogne, kommunikationssystemer, it-systemer, uniformer og alt det materiel, der indgår i disse.

Som en del af Kampflykontoret i Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse vil du spille en afgørende rolle i driften af vores F-16 samt i planlægningen og koordineringen af salg og donation af F-16 flyene. Dette er en vigtig opgave for Forsvaret, og du vil være en del af et dedikeret team, der arbejder med en kritisk og vital kapacitet, der har stor betydning for vores lands fremtid. Vores F-16 og F-35 kampfly er teknologisk avancerede og moderne, og F-16 har allerede bevist sin værdi for Danmark, mens F-35-projektet har stor offentlig og politisk bevågenhed. Vi ser frem til at løse denne opgave sammen med dig.

Kampflyskontoret er en del af kapacitetsområde luft, og består af ca. 30 medarbejdere med forskellig baggrund. Hovedparten af medarbejderne arbejder i Ballerup, og nogle arbejder i Jylland og USA.

Du kan se frem til et arbejdsmiljø, der er præget af en god og uformel tone, hvor fokus er på udvikling og resultater både for kontoret og for dig personligt. Vi lægger stor vægt på et arbejdsmiljø, der skaber optimale betingelser for din personlige vækst og udvikling.

Vi forstår vigtigheden af fleksibilitet og arbejdsbalance, og derfor tilbyder vi muligheden for hjemmearbejde i vores organisation.

Om stillingen

Som en central og ledende del af kampflyskontoret vil du være med til at sikre driften af vores kampflykapacitet i de kommende år. Du vil arbejde i et dynamisk team af specialister og generalister med en passion for fly, teknik og projekter. Vi er sikre på, at de kompetencer, du opnår i stillingen, vil være meget efterspurgte både inden for og uden for Forsvaret.

Hvordan vil din hverdag se ud?
Du vil være en af hovedaktørerne i styringen af driften af vores ældre F-16. Dette inkluderer også økonomistyring, da du vil have ansvaret for at overvåge to vitale luftbaserede våbensystemer. Du vil samarbejde bredt på tværs af Forsvarsministeriets koncern og opbygge internationale relationer med andre nationer, der også anvender F-16 og F-35 kampfly.

Derudover vil du assistere med at løse kampflyskontorets opgaveportefølje og udarbejde notater og redegørelser. Du vil også være med til at sikre, at den nødvendige dokumentation, der er grundlaget for vedligeholdelsesarbejdet og materielsikkerheden, bliver udarbejdet og opdateret.
Vi ser gerne, at du som vores kollega har en god intuition og er udadvendt og opsøgende. Du trives med at arbejde selvstændigt og overholder deadlines.

De opgaver, du vil arbejde med i hverdagen, inkluderer:
• Medvirken til driften af F-16 inden for en flyvedygtighedsramme.
• Økonomisk drift af kampflykapaciteterne, herunder budgetstyring.
• Sagsbehandling, herunder udarbejdelse af sagsfremstillinger og referater i vores journaliseringssystem.
• Bidrag til udarbejdelse og vedligeholdelse af nødvendig teknisk dokumentation.
• Bidrag til kommende salg og donation af F-16.
• Planlægnings- og koordineringsarbejde med direkte kontakt til faglige eksperter.
• Opbygning af internationale relationer med andre nationer, der anvender F-16 og F-35 kampfly.
• Deltagelse i faglige fora.

Arbejdsopgaverne vil blive tilpasset og tilrettelagt i samarbejde med dig.

Stillingen er placeret i Ballerup, men du skal også forvente arbejdsdage andre steder, f.eks. ved Flyverkommandoen i Karup, Fighter Wing Skrydstrup og Forsvarets Vedligeholdelsestjeneste Aalborg. Der vil også være en vis mængde rejseaktivitet i ind- og udland, herunder til USA.

Om dig

Du er kaptajn eller kaptajnløjtnant.

For at være den ideelle kandidat til stillingen kan du have teknisk og logistisk erfaring med driften af fly, gerne kampfly. Hvis ikke så er vi indstillet på, at lære dig de rette kompetencer.

Derudover vil det være en fordel men ikke et ubetinget krav, at du har erfaring med følgende områder:
• Kendskab til struktur- og organisationsopbygning i Forsvaret.
• Brugen af SAP/R3 og MS Office.
• Erfaring med økonomistyring i Forsvaret.
• Erfaring med flykapaciteter, gerne militære.
• Teknisk sagsbehandling.

Vi ser gerne, at du som vores kollega har en god intuition og er udadvendt og opsøgende. Du trives med at arbejde selvstændigt og overholder deadlines.

Vi lægger også vægt på, at du har gode skriftlige og mundtlige fremstillingsevner på både dansk og engelsk. Derudover er det vigtigt, at du har gennemslagskraft og gode forhandlingsevner.

Ansættelsesvilkår

Stillingen er slået op civilt og militært.

Stillingen besættes efter protokollat af 23. maj 2019 til overenskomst for akademikere i staten om officerer under Forsvarsministeriet. Stillingen er indplaceret i løngruppe 4 som omfatter kaptajner og kaptajnløjtnanter.

Er du allerede ansat i Forsvarsministeriets Koncern, vil du fortsat være ansat i henhold til gældende aftaler mellem Forsvarsministeriets Personalestyrelse og Hovedorganisationen af Officerer i Danmark om løn og ansættelsesvilkår for tjenestemandsansatte eller overenskomstansatte officerer i Forsvaret.

Som ansat i Forsvarsministeriets koncern er du omfattet af nogle særlige vilkår. Du skal bl.a. kunne sikkerhedsgodkendes og opretholde sikkerhedsgodkendelsen under hele ansættelsesforløbet.

Du har som ansat pligt til at forrette tjeneste uden for landets grænser, herunder ved enheder i internationale operationer med henblik på deltagelse i konfliktforebyggende, fredsbevarende, fredsskabende, humanitære og andre lignende operationer.

Ansættelsen er betinget af, at du kan bestå Forsvarets fysiske basiskrav og ved helbreds- og tandlægevurderinger erklæres for fuldt egnet til udsendelse i internationale operationer.

Såfremt du er udpeget til INTOPS, skal du gøre opmærksom på dette i din ansøgning

KONTAKT OG ANSØGNING
Hvis du vil vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte ansættende chef, Lars Lind Knudsen på telefon 25 60 04 89.

Har du spørgsmål til løn- og ansættelsesvilkår, kan du kontakte HR-konsulent Mathilde Schmidt-Lange ved Forsvarsministeriets Personalestyrelse på telefon 32 66 58 18.

Ansøgningsfristen er den 12. januar 2024. Vi holder samtaler løbende, så hvis stillingen har fanget din interesse, ser vi gerne din ansøgning hurtigst muligt.

Dit arbejdssted er Lautrupbjerg 1-5, 2750 Ballerup.

Vi beder dig om at søge stillingen via linket og vedhæfte din ansøgning, CV og uddannelsesbevis som PDF-filer.

I Forsvarsministeriets organisation tror vi på, at forskellighed styrker opgaveløsningen gennem diversitet og nytænkning. Derfor opfordrer vi alle interesserede uanset baggrund til at søge stillingen.

OM FORSVARSMINISTERIETS MATERIEL- OG INDKØBSSTYRELSE
Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse (FMI) er en styrelse under Forsvarsministeriet. FMI har ansvaret for det samlede forsvars og beredskabs materiel, IT og cybersikkerhed. Det er os, der anskaffer, driver og bortskaffer materiel og IT for såvel Hæren, Søværnet, Flyvevåbnet, Arktisk Kommando, Specialoperationskommandoen, Hjemmeværnet, Beredskabsstyrelsen og resten af Forsvarsministeriets koncern. Desuden bistår vores IT-medarbejdere dagligt i at modstå de cyberangreb, Forsvarsministeriets koncern udsættes for.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Ballerup Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse, Lautrupbjerg -5, 2750 Ballerup

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 12-01-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5961881

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet