Dynamisk og Erfaren Teamleder – Med stor indflydelse

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Vi søger en dynamisk og erfaren Teamleder til at lede vores Storage, Backup og Print Team. Den ideelle kandidat vil være en visionær leder med stærke færdigheder inden for personaleledelse, It økonomi og Serviceledelse.

Om stillingen Personaleledelse: Som leder af Direkte ledelse af et engageret dedikeret team af tekniske specialister, vil du skabe. Skabe et motiverende og samarbejdsorienteret miljø, der fremmer samt sikrer udvikling og trivsel for medarbejderne.

Driftsledelse: Du vil have ansvaret for en sikker og stabil drift af Storage, Backup og Print services til alle Statens It’s kunder. Identificere og implementering af effektive løsninger til optimering af teamets leverancer vil være en central del af din rolle.

Du skal være garant for en høj servicekvalitet og support til kunder, både interne og eksterne, samt sikre, at alle henvendelser håndteres effektivt og til tiden, med samtidigt fokus på at identificere områder til forbedring af serviceniveauet.

Økonomistyring: Du bliver ansvarlig for teamets budgetlægning, der dækker både Drifts og Investeringsbudgetter, Ressourcer og Omkostningsstyring inden for teamets ansvarsområde. Din opgave er at sikre, at udgifterne forbliver inden for de fastlagte rammer, og at optimere udgifterne i forhold til Statens It’s kunders forventninger til leverancekvalitet.

Serviceledelse: Du vil spille en central rolle i implementeringen af Serviceledelse, hvor du som ansvarlig leder for teamets services arbejder med en helhedsorienteret tilgang. Dette inkluderer planlagt vedligeholdelse, life-cycle management af services, kapacitetsstyring til brug for budgettering og investering samt teknologisk udvikling og roadmap-planlægning.

Om dig Du er en erfaren leder, og du har dokumenteret erfaring med at lede specialister.

Din empati, lytte færdighed og evne til at udvise gennemslagskraft, når det er nødvendigt, kendetegner dig som menneske.

Som leder har du en team og samarbejdsorienteret tilgang til ledelse, og du evner at træffe beslutninger under pres og tilpasse dig foranderlige forhold i dagligdagen. Du en aktiv og deltagende problemløser, med en proaktiv tilgang til at identificere og løse udfordringer.

Erfaring med IT-økonomi, daglig styring og proaktiv problemløsning er en del af dit faglige arsenal. Din evne til at kommunikere på alle organisatoriske niveauer er afgørende på grund af positionens store økonomiske omfang.

Du skal kunne lede opad, ligesom at du skal kunne kommunikere på alle organisatoriske niveauer.

Om os Du tilbydes en spændende mulighed for at lede et dedikeret team inden for et strategisk vigtigt IT-område. Der er gode muligheder for faglig og personlig udvikling i en dynamisk virksomhedskultur.

Statens It er den danske stats it-driftsafdeling, der arbejder for at levere bedre, billigere og mere sikker it-drift og service. Vi leverer it-drift og services til statslige ministerier, styrelser og selvejende uddannelsesinstitutioner.

Hos Statens It betyder tilstedeværelse sammen med vores kollegaer meget, og vi mener, at samarbejde og videndeling på tværs af styrelsen er afgørende for et godt arbejdsmiljø. Samtidig vil vi gerne sikre fleksibilitet for vores medarbejdere, og hjemmearbejde kan løbende aftales mellem chef og medarbejder, når det er foreneligt med opgavevaretagelsen.

Ansættelsesvilkår Du ansættes efter gældende overenskomst med mulighed for forhandling alt efter kvalifikationer.

Statens It tilbyder en attraktiv lønpakke, med fordelagtig pensionsordning og fleksibilitet i både arbejdstid og –sted.

Som Teamleder bliver du omfattet af den særlige arbejdstidsordning for chefer i Finansministeriet. Den indebærer 11 ekstra fridage om året, mod at din gennemsnitlige arbejdstid er minimum 39 timer pr. uge.

Fast arbejdssted vil være fra vores hovedkontor på Lautruphøj 2A, 2750 Ballerup.

Lejlighedsvise besøg på vores kontorer i Aarhus og Sønderborg kan forekomme.

Det er en forudsætning for ansættelse, at du kan sikkerhedsgodkendes og efterfølgende kan opretholde sikkerhedsgodkendelsen i hele din ansættelsesperiode. Du vil i forbindelse med ansættelsen blive bedt om dit samtykke til, at Statens It må indhente en offentlig straffeattest via dit cpr-nummer.

Flere oplysninger Hvis du vil vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte Områdechef Anders Engberg på telefon 7231 1094 eller e-mail Anders.Engberg@statens-it.dk

Ansøgning Vi ser frem til at modtage din ansøgning med CV, eksamenspapirer og eventuelle bilag via knappen ”Søg stillingen”. Ansøgninger vil blive evalueret og samtaler afholdt løbende. Sidste ansøgningsfrist er tirsdag d. 2. januar 2024.

Vi håber at kunne byde vores nye kollega velkommen hurtigst muligt, og senest den 01. marts 2024.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Ballerup Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Statens It, Lautruphøj, 2750 Ballerup

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 02-01-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5945830

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet