Er du løsningsorienteret og skarp til at koordinere?

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Er du løsningsorienteret og skarp til at koordinere? Så har vi en alsidig stilling ledig i Koordinationsafdelingen ved Kapacitetsansvarlig Luft, Forsvarsministeriet Materiel- og Indkøbsstyrelse (FMI).

Om os

Vi står på tærsklen af det nye forsvarsforlig. Et forsvarsforlig der blandt andet betyder, at der skal anskaffes nye materielsystemer samt styrke de allerede eksisterende. Vi går derfor en travl, men også spændende tid i møde, hvor vi i Koordinationsafdelingen er et centralt omdrejningspunkt i netop dette vigtige arbejde. Hertil kommer vigtige donationsopgaver til Ukraine samt en lang række andre opgaver.

Du kommer til at arbejde i maskinrummet i området der har ansvaret for den tværgående koordination og planlægning i divisionen. Konkret vil du være en del af Koordinationsafdelingen i den del af FMI der blandt andet har ansvaret for de luftmilitære kapaciteter, rumområdet samt en række værnsfælles kapaciteter.

Du vil indgå i et erfarent og dedikeret team med ca. 10 kolleger med forskellig baggrunde (både militære og civile). Vi er kendetegnet ved en uformel arbejdsform, hvor tillid, ærlighed og åbenhed er styrende værdier.

Aktuelle større opgaver i afdelingen:

• Diverse donationer til Ukraine.
• Implementering af politiske aftaler samt bidrage til det forberedende arbejde.
• Opgavestyring på tværs i divisionen.
• Diverse HR opgaver.
• Porteføljestyring herunder økonomisk planlægning og opfølgning.
• Nationale og internationale mødefora.

Kort sagt beskæftiger vi os med opgaver af en meget forskelligartet karakter i et meget stort spænd af kompleksitet, lige fra hasteopgaver til kerneprocesser vedrørende forligsforberedelse og implementering.

Vi kan tilbyde et spændende og uformelt arbejdsmiljø med et godt kollegialt sammenhold, hvor vi lægger vægt på at tilgodese den enkeltes faglighed og potentiale i sammensætningen af opgaverne. Vi kan tilbyde en travl, spændende og alsidig hverdag med engagerede kollegaer, samt gode muligheder for at blive en del af en helt unik virksomhed.



Om stillingen

Du vil have bred berøring med de fleste opgaver i afdelingen, men fokus vil primært være på styring af tværgående opgaver samt implementeringsarbejde relateret til forsvarsforliget og de besluttede delaftaler. Du vil komme til at indgå i teamet der sikrer den tværgående styring og koordination i divisionen. De konkrete opgaver fastlægges ift. dine kompetencer, dine interesser og afdelingens behov.

Om dig

Du er major/orlogskaptajn, eller under uddannelse til niveauet.

Du har et drive, er vedholdende og rigtig god til at følge sager til dørs. Du har en positiv tilgang til dit arbejde og dine kolleger. Du er nysgerrig og ser en styrke i at arbejde tværfagligt.

Du har gode kommunikative evner og kan formulere dig kort og entydig på dansk såvel som engelsk på skrift og i tale. Du er fortrolige med anvendelsen af diverse IT-systemer som eksempelvis Officepakken og ESDH systemer.

Det er en fordel hvis du har teknisk indsigt i og erfaring med Flyvevåbnets kapaciteter herunder kendskab til de logistiske koncepter for større materieldrifts- og anskaffelsesprojekter. Det er ligeledes en fordel hvis du har forudgående indsigt i FMI processer, samt en tidligere tjeneste som stabsofficer på højere niveauer i Forsvarskommandoen, Hjemmeværnet eller Beredskabsstyrelsen.

Ansættelsesvilkår

Stillingen besættes efter protokollat til overenskomst for akademikere i staten om officerer under Forsvarsministeriet.
Stillingen er indplaceret i løngruppe 5, som omfatter majorer og orlogskaptajner.
Er du allerede ansat i Forsvarsministeriets Koncern, vil du fortsat være ansat i henhold til gældende aftaler mellem Forsvarsministeriets Personalestyrelse og Hovedorganisationen af Officerer i Danmark om løn og ansættelsesvilkår for tjenestemandsansatte eller overenskomstansatte officerer i Forsvaret.

Hvis du er kaptajn/kaptajnløjtnant og er i gang med at gennemføre Master i Militære Studier eller anden relevant masteruddannelse, kan du ansættes i stillingen som kaptajn/kaptajnløjtnant mod, at der indgås en uddannelsesaftale indtil uddannelseskravet kan honoreres. Ansættelse og aflønning sker i så fald som kaptajn/kaptajnløjtnant i henhold til reglerne for funktion i højere stilling. Udnævnelse og overgang til varig ansættelse som major/orlogskaptajn kan finde sted, når uddannelseskravet er opfyldt og ved styrelseschefens godkendelse.

Ved ansøgning om en ny stilling i Forsvarsministeriets område, skal forhandling om personlige tillæg indgå i ansættelsesproceduren i henhold til gældende overenskomst.

Dit faste tjenestested vil være i Ballerup.

Som ansat i Forsvarsministeriets område er du omfattet af nogle særlige vilkår. Du skal bl.a. kunne sikkerhedsgodkendes og opretholde sikkerhedsgodkendelsen under hele ansættelsesforløbet.

Du har som ansat pligt til at forrette tjeneste uden for landets grænser, herunder ved enheder i internationale operationer med henblik på deltagelse i konfliktforebyggende, fredsbevarende, fredsskabende, humanitære og andre lignende operationer.

Ansættelsen er betinget af, at du kan bestå Forsvarets fysiske basiskrav og ved helbreds- og tandlægevurderinger erklæres for fuldt egnet til udsendelse i internationale operationer.

KONTAKT OG ANSØGNING
Vil du vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte Oberstløjtnant Jesper Høgedal på tlf.41710576 / 53804004

Har du spørgsmål til løn- og ansættelsesvilkår, kan du kontakte HR-konsulent Camilla Lindholm Elling ved Forsvarsministeriets Personalestyrelse på mail FPS-CLE@mil.dk.

Såfremt du er omfattet af en lokal tjenesteplan eller er udpeget til deltagelse i internationale operationer, skal du gøre opmærksom på dette i din ansøgning.

Ansøgningsfristen er den 11. februar 2024.

Samtaler forventes afholdt i uge 8 og 9.

Ansøgningen sendes elektronisk via linket i annoncen.

FOKUS og referencer kan medsendes, men er ikke et krav.

I Forsvarsministeriets organisation tror vi på, at mangfoldighed styrker opgaveløsningen. Derfor opfordrer vi alle interesserede uanset baggrund til at søge stillingen.

OM FORSVARSMINISTERIETS MATERIEL- OG INDKØBSSTYRELSE

Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse (FMI) er en styrelse under Forsvarsministeriet. FMI har ansvaret for det samlede forsvars og beredskabs materiel, IT og cybersikkerhed. Det er os, der anskaffer, driver og bortskaffer materiel og IT for såvel Hæren, Søværnet, Flyvevåbnet, Arktisk Kommando, Specialoperationskommandoen, Hjemmeværnet, Beredskabsstyrelsen og resten af Forsvarsministeriets koncern. Desuden bistår vores IT-medarbejdere dagligt i at modstå de cyberangreb, Forsvarsministeriets koncern udsættes for.

Vi er ca. 2.500 civile og militære medarbejdere fordelt over hele Danmark, og vores hovedkvarter ligger i Ballerup.

Læs mere om Forsvaret som arbejdsplads på www.Forsvaret.dk og om os på www.fmi.dk.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Ballerup Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Forsvarsministeriet Materiel- og Indkøbsstyrelsen ved FPS Ballerup, Lautruphøj , 2750 Ballerup

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 12-02-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5984454

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet