Er du vores nye IT-projektleder hos Statens-It?

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Som projektleder hos Statens It, kommer du vidt omkring, du vil implementere store og små it-projekter i danske styrelser, departementer og kulturinstitutioner og du vil være med til at løse nogle helt essentielle og samfundskritiske projekter og opgaver.

Din fornemmeste opgave bliver at planlægge og styre en række projekter i tæt dialog med kunder, leverandører, projektdeltagere og øvrig organisation. Det kan være, at du sidder med nogle få store projekter eller en række mindre. Det afhænger i høj grad af dine kompetencer og præferencer. Alsidigheden er stor og det vil din kontaktflade også være.

Tilgangen til jobbet kan være mange forskellige. Du kan være ung og nyuddannet med en relevant uddannelse inden for IT og interesse for infrastruktur og drift. Du kan også have siddet i andre IT-relaterede jobs og nu ønsker du at prøve kræfter med projektleder-rollen. Alternativt er du er en erfaren projektleder, som søger nye udfordringer. Det er en fordel, hvis du har kendskab til IT-infrastruktur og drift, alternativt skal du forvente en relativ stejl indlæringskurve. Vi opfordrer alle der ser muligheder i ovenstående til at ansøge.

Om stillingen Stillingen er placeret i Center for Projekter, hvor du får en bred kontaktflade og hele 45 engagerende projektleder-kollegaer at sparre med. Center for Projekter er et kompetence-center, hvor vi har samlet alle Statens-It’s Projektledere, Arkitekter og et PMO (projekt-kontor), som hjælper med porteføljestyring, projektmodel & værktøjer, ressource allokering og kontrakthåndtering.

Arbejdsopgaver:

  • Analysere, scope, planlægge og styre leverancer til aftalt tid, økonomi og kvalitet i samarbejde med relevant projektorganisation – både på små og store projekter
  • Udarbejde projektgrundlag, prisoverslag, projektplan, risikoanalyse og øvrige relevante projektmaterialer til brug for forventningsafstemning, herunder også statusrapportering
  • Følge op på aftalte projektleverancer, ændringsanmodninger, estimater og burn-rate
  • Bistå kunden/projektet i at finde den rigtige løsning i samråd med arkitekt og øvrige it-specialister, dvs. at rollen både er faciliterende og konsulterende
  • Sikre driftsoverdragelse inkl. tests, driftsprøve og driftsdokumentation samt organisatorisk overlevering.
Projekterne:

  • Server og system-projekter, hvor kunden skal have en række fysiske eller virtuelle servere klargjort og nogle systemer idriftsat
  • Netværksprojekter – opsætning af netværk, udvidelse, ændring eller flytning
  • Opgraderingsprojekt af et (fag-)system eller infrastruktur-komponenter
  • Udrulningsprojekt som går på tværs af flere forskellige kunder
  • Ressort-omlægningsprojekt når en ny styrelse skal etableres
  • Flytteprojekt når en kunde skal flytte til ny lokation
  • Interne projekter, som ofte er udvikling af nye services til en række kunder.
Om dig Du har/er:

  • En it-teknisk indsigt om infrastruktur og drift generelt
  • En proaktiv og selvstyrende tilgang til dine projekter
  • Kan håndtere og bevare overblikket over mange samtidige opgaver
  • Har en pragmatisk tilgang til det interne leveranceapparat og systemer
  • Er relations skabende og god til samarbejde og interessenthåndtering
  • Er en stærk kommunikator både mundtligt og skriftligt herunder dokumenterende i relation til (styregruppe-)møder, projektstatus og projektaftaler mv.
  • Har et godt overblik og udviser rettidig omhu i forhold til planlægning, styring, opfølgning og kommunikation
  • Og naturligvis er du en ansvarlig, hjælpsom teamplayer og en god kollega.
Ansættelsesvilkår Du ansættes efter gældende overenskomst med mulighed for forhandling alt efter kvalifikationer. Det er en forudsætning for ansættelse, at du kan sikkerhedsgodkendes og efterfølgende kan opretholde sikkerhedsgodkendelsen i hele din ansættelsesperiode. Du vil i forbindelse med ansættelsen blive bedt om dit samtykke til, at Statens It må indhente en offentlig straffeattest via dit cpr-nummer.

Yderligere oplysninger Dit primære arbejdssted vil være i Ballerup.

Hvis du vil vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte teamleder Claus Tolbøll på 3139 9570 eller via mail: Claus.tolboell@statens-it.dk

Ansøgning Vi ser frem til at modtage din ansøgning med CV, eksamenspapirer og eventuelle bilag via knappen ”Søg stillingen” senest den 9. februar 2024. Jobstart er snarest muligt og der afholdes løbende samtaler.

Finansministeriet ser mangfoldighed som en styrke og opfordrer alle interesserede kandidater uanset personlig baggrund til at søge. Vi ser frem til at læse din ansøgning.

Om Statens-it Statens It har ca. 600 ansatte, som dagligt leverer sikker og stabil it-drift til et af Danmarks mest komplekse netværk med over 700 lokationer og ca. 38.000 brugere fordelt på 21 ministerområder.

Vi tilbyder et job i en åben, uformel og dynamisk organisation, præget af et højt fagligt niveau og med en uformel og fleksibel arbejdsform med dygtige og kompetente kolleger. Hos os findes der altid en opgave som kan udvikle og udfordre dine faglige kompetencer, og vi lægger stor vægt at vidensdeling og faglig sparring er en naturlig del af hverdagen.

Hos os betyder tilstedeværelse sammen med vores kolleger meget, og vi mener, at samarbejde og videndeling på tværs af styrelsen er afgørende for et godt arbejdsmiljø. Samtidig vil vi gerne sikre fleksibilitet for vores medarbejdere, og hjemmearbejde kan løbende aftales mellem chef og medarbejder, når det er foreneligt med opgavevaretagelsen.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Ballerup Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Statens It, Lautruphøj, 2750 Ballerup

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 09-02-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5977881

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet