Vil du bidrage til Ukraines frihedskamp? Trives du i en dagligdag, hvor der er tæt dialog med mange samarbejdspartnere, høj strategisk vigtighed og stærkt eksekveringsmæssigt fokus? 
  Så er dette job måske noget for dig.
  Om os
 Ukraineenheden er centrum for Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelses (FMI) donations- og støtteindsats til Ukraine, herunder donationer, uddannelsesstøtte, samarbejde med industrien og brancheorganisationer, konferencer mv. Donationer til Ukraine har siden Ruslands angreb på Ukraine i 2022 haft stort politisk fokus, og er en kompleks og vigtig opgave for FMI.
  Ukraineenheden består af en chef, en næstkommanderende og to sektioner (UE1 og UE2). Samlet er vi 15 militære og civile kollegaer. Vi løser vores opgaver i tæt samarbejde med FMI´s øvrige divisioner og afdelinger, Forsvarsministeriet, Forsvarskommandoen og den danske ambassade i Kiev.
  Vi støtter hinanden og samarbejder aktivt for at nå vores fælles mål. Vi lægger vægt på trivsel og glæde i jobbet i en positiv, støttende og til tider travl atmosfære, hvor vi står sammen om at løse vores opgaver. Vi stræber altid efter at levere vores bedste, og tilbyder dig ikke bare et job men også en god mulighed for personlig og faglig udvikling.
  Om stillingen
 Ved din ansættelse i Ukraineenheden, vil du blive placeret i én af de to sektioner.  Hver sektion består af en chef og fem medarbejdere. 
  Anskaffelserne i Ukraineenheden sker på baggrund af midler fra Ukrainefonden. UE1 har ansvaret for at koordinere og drive store anskaffelser til direkte donation til Ukraine. Donationerne sker på baggrund af militærfaglige screeninger af virksomheder i Ukraine. Processen er også kendt som Den Danske Model. Endelig varetager sektionen også opgaver ift. uddannelsesstøtte til donationer i samarbejde med Forsvarskommandoen, samt bidrager til løsning af diverse myndighedsopgaver (politiske spørgsmål, aktindsigt, revisioner mv.). 
  UE2 har ansvaret for at udmønte midler fra hhv. Industripuljen og Innovationspuljen for Ukraine.  Vi sikrer prioritering af hvilke Ukrainske behov, der imødekommes, hvilke virksomheder, der indgås kontrakt med for at levere det nødvendige materiel og gennemfører konkrete donationsforløb lige fra første dialog, over kontraktindgåelse til levering af materiel i Ukraine – alt i tæt samarbejde med gode kollegaer fra andre dele af Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse samt relevante ukrainske og danske myndigheder.
  Sektionen bidrager endvidere til udarbejdelse af diverse oplæg og løsning af myndighedsopgaver (politiske spørgsmål, aktindsigt, revisioner mv.).
  Som erfaren generalist vil du få selvstændigt ansvar for at drive et antal store anskaffelsesforløb, der munder ud i en konkret donation af materiel til Ukraine. Det vil indebære opgaver, som eksempelvis tæt dialog med departementet, udenlandske partnere, interne koordinationsmøder med materielfaglige specialister og indkøbsjurister, koordination med Forsvarskommandoen, udarbejdelse af beslutningsoplæg mv. 
  Du får dermed en hverdag, som aldrig er den samme med en bred berøringsflade med vigtige aktører på forskellige niveauer, samtidig med at der bibeholdes et relevant taktisk fokus på at understøtte Ukraine. Vi sætter pris på, at vi er forskellige og bidrager med forskellige færdigheder og blik på opgaveløsningen. Derfor vil vi også sammen se på opgavefordelingen inden for enhedens ansvarsområder, når du tiltræder. 
  Om dig
  Vi søger en erfaren kollega, der relativt hurtigt vil kunne varetage opgaveløsningen selvstændigt. Vi har mange samarbejdsflader og omfattende koordination med en række samarbejdspartnere. Det er derfor vigtigt, at du har det godt med at agere selvstændigt inden for givne rammer, at du har en konstruktiv og løsningsorienteret kommunikationsstil, og at du er i stand til at stå fast, når det er nødvendigt.
  Du skal trives med at lave diverse sagsfremstillinger, gennemføre koordinationsmøder, hvor du ofte vil have en central rolle i at finde hensigtsmæssige veje og løsninger, og bidrage til, at vi løbende kan forbedre vores sagsbehandling. 
  Vi ser gerne, at du har en robust erfaring fra arbejde i en statslig myndighed, herunder især gerne fra Forsvaret. Har du samtidig erfaring fra projektarbejde og/eller samarbejde med (forsvars)industrien, vil dette være nyttigt. På toppen af det, vægter vi den rette personlighed og tilgang til arbejdet højt. Kendskab til Forsvaret og FMI er en positiv faktor, men ikke et krav.
  Ansættelsesvilkår
 Som civil ansættes og aflønnes du i henhold til den enhver tid gældende overenskomst. Afhængigt dine kvalifikationer og kompetencer er der mulighed for forhandling af tillæg. Der er til stillingen knyttet en arbejdsgiverfinansieret pensionsordning.
  Dit faste arbejdssted vil være ved FMI i Ballerup
  Som ansat i Forsvarsministeriets koncern skal du kunne sikkerhedsgodkendes og opretholde sikkerhedsgodkendelsen under hele ansættelsesforløbet.
  Du har som ansat pligt til at forrette tjeneste uden for landets grænser, herunder ved enheder i internationale operationer med henblik på deltagelse i konfliktforebyggende, fredsbevarende, fredsskabende, humanitære og andre lignende operationer.
  Kontakt og ansøgning
 Hvis du vil vide mere om stillingen, er du meget velkommen til at kontakte chefen for UE1 på telefon 2175 2091.
  Hvis du har spørgsmål til løn eller ansættelsesvilkår, kan du kontakte HR-Konsulent ved Personelkommandoen, Mia Carlsson på telefon 3266 5716.
  Ansøgningsfristen er den 16. november 2025. Der holdes løbende ansættelsessamtaler, så ansøg gerne snarest muligt via linket og vedhæft din ansøgning, CV og uddannelsesbevis som PDF-filer.
  I Forsvarsministeriets organisation tror vi på, at forskellighed optimerer opgaveløsningen gennem diversitet og nytænkning. Derfor opfordrer vi alle interesserede uanset baggrund til at søge stillingen.
  OM FORSVARSMINISTERIETS MATERIEL- OG INDKØBSSTYRELSE
  Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse (FMI) er en styrelse under Forsvarsministeriet. 
  FMI har ansvaret for det samlede forsvars og beredskabs materiel, IT og cybersikkerhed. Det er os, der anskaffer, driver og bortskaffer materiel og IT for såvel Hæren, Søværnet, Flyvevåbnet, Arktisk Kommando, Specialoperationskommandoen, Hjemmeværnet, Beredskabsstyrelsen og resten af Forsvarsministeriets koncern. Desuden bistår vores IT-medarbejdere dagligt i at modstå de cyberangreb, Forsvarsministeriets koncern udsættes for. Vi er ca. 2500 medarbejdere (3/4 civile - 1/4 militære) fordelt ud over hele Kongeriget, med hovedkontorer i henholdsvis Ballerup, Brabrand og Hvidovre.
 
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Ballerup Kommune
-Virksomheden tilbyder:
dagarbejde
-Arbejdsgiver:
Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse, Lautrupbjerg, 2750 Ballerup
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 16-11-2025;
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/62de2e0f-47dd-4190-b62f-1200ee15a176
 
               
             
                 
                 
                