Erfaren og initiativrig AD-profil

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Vil du være en af vores nøgleressourcer, der skal være med til at udvikle vores Active Directory og kommende IDM system, som begge er blandt Danmarks største? Og vil du være med til at løfte nogle af vores mange spændende infrastrukturprojekter? Så er du måske vores nye kollega i Statens It’s Team Identity & Access Management.

Statens It drifter systemer for over 38.000 brugere i 21 forskellige ministerområder. Vi benytter en standardiseret klientplatform, hvor vores brugere får adgang til en række shared services og deres fagsystemer.

Om stillingen Sammen med seks dygtige og entusiastiske kolleger udgør du Active Directory-gruppen, der er en del af Team Identity & Access Management teamet. Gruppen er et centralt omdrejningspunkt for drift og vedligeholdelse af Statens It’s Active Directory.

Dine opgaver vil primært bestå af arkitektur, projektarbejde og third level support af Statens It’s Active Directory-miljø og i mindre omfang daglige driftsopgaver. Du skal være med til at sikre drifts- og leverancesikkerheden samt en hurtig opfølgning på driftsforstyrrelser og produktionsstop i dagligdagen. Du vil også skulle deltage i kundeprojekter som specialist og bistå med løsninger og leverancer. Som en af nøgleprofilerne bliver det også en af dine hovedopgaver at anvise fremtidens løsninger i dialog med vores kunder.

Om dig Vi vægter meget højt, at du:

  • ser dig selv som ekspert i forhold til Microsoft Active Directory og forstår at dele din viden
  • er en haj til AD-relaterede teknologier, herunder ADFS, PKI og DNS
  • har erfaring som it-driftsmedarbejder i et større Microsoft-miljø
  • har forståelse for at arbejde med processer og governance i forbindelse med rettighedsstyring.
Derudover er det en fordel, hvis du:

  • har erfaring med og flair for at implementere forandringsprojekter hos slutbrugerne
  • har erfaring med håndtering af PAM-løsninger, eller gerne vil have det
  • er vant til at arbejde med ITIL som rammeværktøj.
Du kommer til at agere i et spændingsfelt med både store og små opgaver. Du skal derfor være parat til at deltage i den daglige drift, men du fungerer også godt med projektarbejde.

En stor del af dit arbejde omfatter en jævnlig og tæt kontakt til kunder, kolleger og samarbejdspartnere, derfor er det vigtigt, at du er serviceminded, struktureret, ansvarlig, kommunikerende og har gode samarbejdsevner.

Du kommer til at arbejde med et fagområde i hastig udvikling, og derfor ser vi det som en stor styrke, hvis du er nysgerrig og har lyst og evner til løbende at udvide din faglige horisont.

Om Center for Service Delivery Center for Service Delivery har ca. 150 medarbejdere fordelt på 9 teams, der dækker den samlede leverancekæde bag den statslige it-arbejdsplads, som Statens It tilbyder vores kunder, herunder platform-services, desktop-services og applikations-services.

Vi er en åben og dynamisk arbejdsplads med masser af muligheder for både faglig og personlig udvikling. I dagligdagen vil du opleve en uformel omgangstone og et arbejdsmiljø præget af høj aktivitet og faglig sparring.

Om os Statens It skaber fundamentet for den fortsatte digitalisering i staten. Vi driver it-omkostningerne ned ved at samle driften af mange ministeriers it og balancere behovet for standardisering med vores kunders behov for individualisering. Vi har således ansvaret for at drive en effektiv it-understøttelse og sikre en høj tværgående standard for it-service i staten.

Vi er en åben og dynamisk arbejdsplads med masser af muligheder for både faglig og personlig udvikling. I dagligdagen vil du opleve en uformel omgangstone og et arbejdsmiljø præget af høj aktivitet og faglig sparring.

Faglig sparring er også en fast del af hverdagen i det 10 mand store Team Identity & Access Management. Her vil du få mulighed for at sparre og lære af nogle de dygtigste fageksperter inden for deres felt.

Løn- og ansættelsesvilkår Du ansættes efter gældende overenskomst mellem Finansministeriet og relevant organisation. Din arbejdsplads vil enten være i Ballerup eller i Århus, alt efter hvad du ønsker.
Der er mulighed for at forhandle tillæg, der matcher dine kvalifikationer. Ved ansættelse skal du fremvise straffeattest.

Det er en forudsætning for din ansættelse, at du kan opnå en sikkerhedsgodkendelse på højt niveau via PET og fastholde denne gennem ansættelsen.

Ansøgning Vi ser frem til at modtage din ansøgning med CV, eksamenspapirer og eventuelle bilag via knappen ”Søg stillingen” senest den 12. november 2023. Vi behandler ansøgningerne og indkalder kandidater til samtale løbende, så send meget gerne din ansøgning allerede i dag.

Hvis du vil vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte teamleder Kasper Katzmann på tlf. 7231 1525.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Ballerup Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Statens It, Lautruphøj, 2750 Ballerup

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 12-11-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5923060

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet