Erfarne jurister søges til it-anskaffelser i forsvarsministeriets materiel- og indkøbsstyrelse i Ballerup og Brabrand

dato

Vil du være en del af den digitale og operative transformation af Forsvaret og bistå med Forsvarets IT-anskaffelser? I enten Ballerup eller i Brabrand.

Den digitale og operative transformation af Forsvaret er i gang, og vi søger derfor erfarne jurister til at bistå med at gennemføre IT-anskaffelser til Forsvaret.

Om os

Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse består af cirka 2.500 medarbejdere, og er Danmarks største indkøbsorganisation. Årligt administrerer vi et tocifret milliardbeløb, svarende til over halvdelen af det samlede forsvarsbudget. Den sikkerhedspolitiske situation er forandret, og vi bidrager til den oprustning, som det danske Forsvar er i gang med. Vi foretager de strategiske indkøb, og administrerer de kapaciteter, der er med til at forme Danmarks sikkerhed fremadrettet.

Sourcing Division består af ca. 150 medarbejdere, fordelt på fire afdelinger og med god fordeling mellem køn, alder og uddannelse. Vi har en robust faglig kultur med fokus på samarbejde, engagement og godt kollegaskab. Divisionens opgave er at anskaffe og følge op på materiel og IT til soldater og civilt ansatte i Forsvaret i fred, krise og krig. I den seneste tid er hastighed blevet det altoverskyggende fokus på vores anskaffelser.

NATO og Dansk Forsvar står i den forbindelse foran en omfattende digital og operativ transformation, som har medført et stadig øget fokus på anskaffelse og vedligehold af robuste IT-løsninger til Forsvaret i bred forstand. Transformationen er tidskritisk og indebærer en cybersikkerheds-, teknologisk- og datadrevet modernisering af hele Forsvarsministeriets koncern. Dette arbejde vil blive styret af programmet Digital og Operativ Transformation, også forkortet DOT.

Afdelingen Legal, Acquisition & Contracting - Air & IT-systems består af fire sektioner, hvoraf tre beskæftiger sig med kommercielle og juridiske forhold i relation til IT-anskaffelser. De tre sektioner bistår med at anskaffe alt lige fra standardiseret software og hardware til radarsystemer og avanceret kommunikationsudstyr.

Du vil forventeligt blive tilknyttet Sektionerne Cross Capacities Information Technology eller Cyber & Information Technology, som begge er placeret i Ballerup eller sektionen Air- and IT Systems West, som er placeret i Brabrand. For alle sektionerne gælder, at du primært vil komme til at arbejde med IT-anskaffelser.

Uanset hvilken sektion du bliver tilknyttet, vil du referere til din sektionschef og har dagligt sparring med dine kollegaer i din egen og de øvrige sektioner.

Om stillingerne

Du vil komme til at indgå i et tværfagligt fællesskab, hvor ingeniører, jurister og militærfaglige eksperter hver dag samarbejder om at sikre de bedst mulige løsninger til Forsvaret. Din rolle er at yde juridisk og kommerciel rådgivning og bistand i forbindelse med projekterne, og sikre dig, at aftalerne indgås indenfor både de juridiske og økonomiske rammer.

Du vil i stillingen få mulighed for at udvikle dine kompetencer gennem spændende, meningsfyldte opgaver og udfordringer, der holder dig skarp og relevant.

Sektionscheferne Thomas og Sebastian fortæller om jobbet:

”Vi kan garantere dig et meningsfuldt job, hvor du udvikler dine kompetencer og er en del af et team af hjælpsomme og dygtige kolleger som hver dag arbejder for det som er værd at kæmpe for.”

Dine primære ansvarsområder og arbejdsopgaver består sammenfattende i, at:

  • Drive og styre konkurrenceudsættelse af IT-kontrakter.
  • Kontraktforhandle.
  • Udforme kontraktgrundlag.
  • Rådgive i juridiske og kommercielle forhold i forbindelse med konkrete projekter, for vores tekniske og militærfaglige kollegaer.
  • Bistå i forbindelse med tilbudsevalueringer.
  • Udforme juridiske vurderinger i forbindelse med de konkrete projekter.
Om dig

Vi forestiller os, at du:

  • Er uddannet cand.jur. eller cand.merc.jur, f.eks. med en baggrund fra advokatbranchen.
  • Har erfaring med udbuds- og aftaleret fra offentlige myndigheder eller private virksomheder.
  • Har erfaring med forhandling og konkurrenceudsættelse af offentlige kontrakter, i relation til IT-området.
  • Kan navigere inden for forskellige anskaffelsesformer og motiveres af at skulle samarbejde med mange forskellige fagligheder.
  • Formår at opbygge stærke relationer på tværs af faglig ekspertise og kan omsætte juridisk kompleksitet til skarpe beslutningsgrundlag.
  • Er ansvarsbevidst og pligtopfyldende.
  • Arbejder selvstændigt og struktureret.
  • Kommunikerer kort og klart både skriftligt og mundtligt.
  • Arbejder metodisk og har en solid juridisk forståelse. Er i stand til at tænke pragmatisk og løsningsorienteret.
Ansættelsesvilkår

Du ansættes og aflønnes efter den til enhver tid gældende overenskomst mellem Skatteministeriet og Akademikere i Staten. Der vil i forbindelse med en ansættelse være mulighed for forhandling af tillæg, der modsvarer dine kvalifikationer. Hertil kommer en arbejdsgiverfinansieret pensionsordning.

Afhængig af dine kompetencer og erfaring, vil du blive indplaceret som enten fuldmægtig, specialkonsulent eller chefkonsulent.

Vi har lokation i Ballerup og i Brabrand, og du bedes i din ansøgning anføre, hvilken landsdel du søger til.

Som ansat under Forsvarsministeriets område, er du omfattet af nogle særlige vilkår. Det betyder bl.a., at du skal kunne sikkerhedsgodkendes og opretholde denne gennem hele dit ansættelsesforhold.

Kontakt og ansøgning:

Vil du gerne vide mere om stillingerne, er du velkommen til at kontakte sektionscheferne for to af de sektioner, hvor vi søger kollegaer:

Sektionschef Josephine Skjoldmose Knop for sektionen Cross Capacities Information Technology i Ballerup, telefon 2859 6445.

Sektionschef Sebastian Greva for sektionen Air- and IT Systems West i Brabrand, telefon 4033 7958.

Hvis du har spørgsmål til løn- og ansættelsesvilkår, er du velkommen til at ringe til Personelkommandoen, HR-konsulent Mia Backhausen på telefon 3266 5574.

Ansøgningsfristen er den 14. oktober 2025, og tiltrædelse forventes at være snarest derefter. Vi holder samtaler løbende, så tøv ikke med at sende din ansøgning hvis stillingen har fanget din interesse.

Vi vil bede dig om at søge stillingen via linket. For at komme i betragtning til stillingen skal du vedhæfte CV, ansøgning og uddannelsesbevis, samt andre relevante dokumenter.

I Forsvarsministeriets organisation tror vi på, at mangfoldighed styrker opgaveløsningen. Derfor opfordrer vi alle interesserede uanset baggrund til at søge stillingen.

OM FORSVARSMINISTERIETS MATERIEL- OG INDKØBSSTYRELSE

Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse (FMI) er en styrelse under Forsvarsministeriet. FMI har ansvaret for det samlede forsvars- og beredskabsmateriel, IT og cybersikkerhed. Det er os, der anskaffer, driver og bortskaffer materiel og IT for såvel Hæren, Søværnet, Flyvevåbnet, Arktisk Kommando, Specialoperationskommandoen, Hjemmeværnet, Beredskabsstyrelsen og resten af Forsvarsministeriets koncern. Desuden bistår vores IT-medarbejdere dagligt i at modstå de cyberangreb, Forsvarsministeriets koncern udsættes for.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Ballerup Kommune

-Virksomheden tilbyder:

dagarbejde

-Arbejdsgiver:

Forsvarsministeriet Materiel- og Indkøbsstyrelsen ved FPS Ballerup, Lautruphøj, 2750 Ballerup

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 14-10-2025;

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/4fc462d7-cfd3-4337-a778-300151931368

Data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet