Få hjælp fra Ballerup Kommunes borgerrådgiver

dato

Mandag den 28. oktober 2024 inviterer Ballerup Kommunes borgerrådgiver, Nina Palle, alle borgere til Posthuset på Banegårdspladsen 7. Her kan du få hjælp og vejledning i mødet med kommunen fra kl. 14:00. Borgerrådgivningen er en uvildig instans, der arbejder for at sikre, at borgerne føler sig hørt og forstået.

Borgerrådgiver Nina Palle står klar til at hjælpe dig med at navigere i kommunens systemer. Hun kan undersøge, om din sagsbehandling er foregået korrekt, og sikre, at du er blevet hørt på den måde, du har krav på. Nina kan også deltage i møder med kommunen for at støtte dig i at få sagt det, du ønsker, og sikre, at mødet afsluttes ordentligt.

Støtte og vejledning

Udover mødedeltagelse kan Nina Palle hjælpe med at udfylde papirer eller formulere en klage, hvis du er utilfreds med en afgørelse. Borgerrådgivningen er designet til at forbedre kommunens service og sikre, at borgerne føler sig hørt og forstået. Borgerrådgiveren er uvildig og har tavshedspligt.

Hvad borgerrådgiveren kan og ikke kan

Borgerrådgiveren kan hjælpe med at finde den rette afdeling eller medarbejder i kommunen, forklare afgørelser, skabe en god dialog med kommunens medarbejdere, vejlede om klagemuligheder, og vurdere klager over sagsbehandling og medarbejderes adfærd. Borgerrådgiveren kan dog ikke behandle klager over kommunens faglige afgørelser, politiske beslutninger, eller klager, som andre instanser tager sig af.

Et skridt mod mindre ulighed

Med denne aktivitet understøtter Ballerup Bibliotekerne Verdensmål 10: Mindre ulighed, og støtter op om kampen for et mere lige samfund.

Praktisk Information
Dato: Mandag den 28. oktober 2024
Tid: Kl. 14:00
Sted: Posthuset, Banegårdspladsen 7, 2750 Ballerup
Målgruppe: Alle
Kontakt: Tlf.: 4175 0262, Mail: borgerraadgiver@balk.dk
Åbningstider: Mandag kl. 14-17.30



Vi tager forbehold for, at oplysningerne om begivenheden kan have ændret sig siden, vi skrev artiklen. Tjek seneste opdateringer her
Kilde: Kultunaut