BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Vil du være med til at forme fremtidens Forsvar, kan du lide at have kontakt til unge mennesker og hjælpe dem med at finde det rigtige karrierevalg? Trives du i en dynamisk, tempofyldt og afvekslende hverdag?
Så er stillingen ved Team Planlægning og Udvikling måske noget for dig!
Om os
Planlægning og udviklings teamet ved Selektionssektionen, er en del af Forsvarsministeriets Personalestyrelse Center for Rekruttering og Karriere.
Selektionssektionen foretager test og vurderinger af ansøgere til Forsvarets og Beredskabsstyrelsens uddannelser og militære stillinger.
I sektionen er vi ca. 60 faste og timeansatte medarbejdere fordelt på fire teams: Militærfagligt udvælgelsesteam, Psykologfagligt udvælgelsesteam, Sundhedsfagligt udvælgelsesteam samt Team Planlægning og Udvikling.
Alle fire teams indgår i den samlede udvælgelsesproces. Sektionen arbejder tæt sammen med enheder og skoler under Forsvarskommandoen, Hjemmeværnet og Beredskabsstyrelsen.
Som en del af Forsvarsministeriets Personalestyrelse har vi stor fokus på trivsel, arbejdsmiljø og medarbejderudvikling, herunder karrieremuligheder.
Om stillingen
Planlægning og udviklings teamet består af seks ansatte, herunder en kaptajn, en chefsergent, en seniorsergent, to overassistenter samt en stabs-/kontorhjælper. Derudover en række timeansatte prøveledere.
Stillingen som tabshjælper giver dig mulighed for at bidrage i flere henseender til den samlede afprøvning af ansøgere til Forsvarets uddannelser og stillinger. Der er stor variation i opgaverne, der kan have både praktisk og administrativ karakter.
Du vil have stor indflydelse på tilrettelæggelse af din egen arbejdsdag. Du vil bl.a. blive inddraget til at afholde fysiske test i henhold til gældende bestemmelser, såvel som forestå digital testning, både på NyHolmen og decentralt ved Forsvarets andre tjenestesteder. Der kan derfor forventes rejseaktivitet i størrelsesordenen 5-25 dage årligt.
Du vil blive omdrejningspunkt for hele sektionen i forhold til praktiske opgaver, der er vigtige for et godt og effektivt arbejdsmiljø. Derfor forventer vi at du selv tager initiativ til at skabe de bedst mulige betingelser, så psykologer, læger og sagsbehandlere kan fokusere på deres kerneopgave - udvælgelse.
Der er en forventning om, at du, i samarbejde med teamet, kan bidrage til at identificere nye områder og iværksætte planer for hvordan service for sektionens medarbejdere kan højnes.
Stillingen indeholder meget kontakt med ansøgere der har tilvalgt Forsvaret som arbejdsplads, derfor er det vigtigt at have fokus på rekruttering - også i afprøvningsprocessen.
Om dig
Du er konstabel. Stillingen er Værnsfælles, så din baggrund kan være fra Hæren, Søværnet, Flyvevåbnet, Beredskabsstyrelsen eller Hjemmeværnet.
For at blive et godt match i denne stilling, er det vigtigt at du er:
- Serviceminded og præsentabel overfor både kolleger og ansøgere
- Har et godt overblik og selv tager initiativ til at forbedre de fysiske rammer
- Har nogen forståelse for IT-systemer, herunder Office pakken og gerne DeMars.
Ansættelsesvilkår
Stillingen er en konstabelstilling på overenskomstmæssige vilkår. Stillingen kan besættes med en tjenestemand. Løn m.v. er, afhængig af værnstilknytning, reguleret ved den til enhver tid gældende LC/CO10-fællesoverenskomst og organisationsaftale mellem Forsvarsministeriets Personalestyrelse, CO10 og Centralforeningen for Stampersonel for stampersonel af linjen og reserven samt elever i Forsvarsministeriet med tilhørende myndigheder, eller mellem Forsvarets Personeltjeneste og Hærens Konstabel- og Korporalforening for konstabelgruppen af linjen og reserven, konstabelelever og korporaler af linjen og reserven i Hæren.
Ved ansøgning om en ny stilling i Forsvarsministeriets område, skal forhandling om personlige tillæg indgå i ansættelsesproceduren i henhold til gældende overenskomst.
Dit faste tjenestested er på NyHolm, København.
Som ansat i Forsvarsministeriets område er du omfattet af nogle særlige vilkår. Du skal bl.a. kunne sikkerhedsgodkendes og opretholde sikkerhedsgodkendelsen under hele ansættelsesforløbet.
Du har som ansat pligt til at forrette tjeneste uden for landets grænser, herunder ved enheder i internationale operationer med henblik på deltagelse i konfliktforebyggende, fredsbevarende, fredsskabende, humanitære og andre lignende operationer.
Ansættelsen er betinget af, at du kan bestå Forsvarets fysiske basiskrav og ved helbreds- og tandlægevurderinger erklæres for fuldt egnet til udsendelse internationale operationer.
KONTAKT OG ANSØGNING
Hvis du vil vide mere om stillingen, er du meget velkommen til at kontakte Leder for Planlægnings- og Udviklingsteamet, kaptajn Tor Jønsson på telefon 3266 5008 eller chefsergent Peter Treldal på telefon 3266 5103.
Har du spørgsmål til løn- og ansættelsesvilkår, kan du kontakte HR-konsulent Mette Sihm ved Forsvarsministeriets Personalestyrelse på telefon 7281 9696 eller mail FPS-MES@MIL.DK.
Såfremt du er omfattet af en lokal tjenesteplan eller er udpeget til deltagelse i internationale operationer, skal du gøre opmærksom på dette i din ansøgning.
Ansøgningsfrist er den 8. august 2024. Vi holder samtaler løbende.
Stillingen er til besættelse hurtigst muligt eller efter aftale.
Ansøgningen sendes elektronisk via linket i annoncen.
FOKUS og referencer kan medsendes.
I Forsvarsministeriets organisation tror vi på, at mangfoldighed styrker opgaveløsningen. Derfor opfordrer vi alle interesserede uanset baggrund til at søge stillingen.
OM FORSVARSMINISTERIETS PERSONALESTYRELSE
Forsvarsministeriets Personalestyrelse (FPS) er overordnet ansvarlig for personaleområdet og HR-driften i Forsvarsministeriets koncern. Koncernen omfatter Forsvarskommandoen, Beredskabsstyrelsen, Forsvarets Efterretningstjeneste, Hjemmeværnet samt en række styrelser såsom Materiel- og Indkøbsstyrelsen, Ejendomsstyrelsen og Personalestyrelsen.
Vi støtter med rekruttering, dels til koncernens mange uddannelser, dels til de ca. 20.000 faste stillinger og de 3.500 stillinger i reserven. Vi rådgiver om HR og arbejdsmiljø, indkalder til Forsvarets Dag, forhandler overenskomster og yder støtte til veteraner og pårørende. Vi har desuden det faglige ansvar for udvikling og udmøntning af koncernens HR-strategiske tiltag.
FPS er som arbejdsplads kendetegnet ved høj faglighed, fokus på videndeling, gode menneskelige relationer og et velfungerende arbejdsmiljø.
Hovedsædet er placeret i Ballerup med decentrale partnerelementer og rekrutteringscentre rundt om i hele landet. Veterancentret, der er en del af FPS, er placeret i Ringsted.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Ballerup Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Forsvarsministeriets Personalestyrelse, Lautruphøj , 2750 Ballerup
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 08-08-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6069143