BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Vil du være med til at udvikle og styrke it-styringen i en ny PMO-styringsenhed for it-porteføljen i Forsvarsministeriets Cyberdivision?
Motiverer det dig at drive, planlægge og aktivt koordinere it-styring på tværs af en stor it-organisation? Har du erfaring fra it-styring fra et PMO eller evt. større projektenhed? Så er du måske én af flere nye kolleger i It-styring, der er Cyberdivisionens nye styringsenhed for it-porteføljen og metodeejer for den samlede it-styring.
Om os
Verden er under forandring, og det påvirker trusselsbilledet, teknologien og de forventninger, der er til it-området i det danske forsvar. Forsvarets nyetablerede Cyberdivision skal i de kommende år udvides og udbygges - for et stærkt forsvar bygger på et robust digitalt fundament.
Cyberdivisionen er en del af Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse. Som forsvarets it-organisation leverer vi it-drift og -udvikling til hele Forsvarsministeriets område, og vi arbejder med at styrke cyberforsvaret og beskytte koncernens it-systemer og data mod digitale angreb eller misbrug.
Om stillingen
Du bliver en del af It-styring, der er en del af staben tæt på den øverste ledelse i Cyberdivisionen. Teamet i It-styring er under opbygning i en helt ny afdeling. Vi søger flere kolleger, der kan bidrage i vores nuværende team på 5 dygtige PMO-medarbejdere.
Opgaver:
• Medvirke til at udvikle og drive it-projektporteføljen
• Understøtte den løbende prioritering af it-porteføljen
• Opfølgning på fremdrift, både på portefølje- og projektniveau
• Sparring med interessenter og projekter, herunder review af projektmaterialer
• Udarbejde beslutningsoplæg, til beslutningsfora og direktionen
• Koordinering af tværgående aktiviteter
• Bidrage til den metodemæssige udvikling af it-styring
Du har en vis it-erfaring, fx som tidligere projektleder, koordinator eller fra en PMO-funktion. Det er ikke et krav, at du har dyb it-viden. Der må forventes en høj grad af skriftlig kommunikation, så det er vigtigt, at du har god erfaring med denne disciplin.
Vi sammensætter dine arbejdsopgaver i samarbejde med dig baseret på dinekompetencer, og naturligvis vores behov.
Om dig
Du trives med styring, processer, systematik, opfølgning samtidig med, at du er udviklingsorienteret i relation til eget arbejdsområde. Vi arbejder på tværs med kolleger, der ofte har mange forskellige faglige baggrunde, så det er vigtigt, at du er god til at samarbejde.
Vores team passer bedst med holdspillere, som kan lide at tænke nyt, men som også har interesse for vedligehold af eksisterende processer.
Ansættelsesvilkår
Vi tilbyder en spændende stilling med faglige udfordringer, gode kolleger og gode muligheder for indflydelse. Vi tilbyder en arbejdsplads med et godt arbejdsmiljø, som fordrer en sund balance mellem familieliv og arbejdsliv.
Geografisk vil du hovedsagligt arbejde i Hvidovre, hvor Cyberdivisionen har hovedsæde. Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse har derudover hovedkvarter i Ballerup, og det vil være nødvendigt, at du er fleksibel i forhold til de to lokationer. Der er selvfølgelig også gode muligheder for hjemmearbejdsdage.
Du har enten en militær eller civil baggrund eller en kombination heraf.
Ved civil ansættelse:
Hvis du har en civil baggrund, lægger vi vægt på, at du har en relevant akademisk eller anden relevant uddannelse.
Ansættelse og aflønning sker i henhold til den enhver tid gældende organisationsaftale for Kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) og den enhver tid gældende fællesoverenskomst mellem Skatteministeriet og Offentlige Ansattes Organisationer - Det Statslige område (OAO-S-Fællesoverenskomsten).
Du ansættes og aflønnes efter den til enhver tid gældende overenskomst mellem Skatteministeriet og Akademikere i Staten. Hertil kommer en arbejdsgiverfinansieret pensionsordning. Alt efter dine kvalifikationer og kompetencer, er der mulighed for forhandling af tillæg.
Ved militær/beredskabsansættelse:
Hvis du har en militær baggrund, er du udnævnt major/orlogskaptajn, alternativt er du kaptajn/kaptajnløjtnant, som har påbegyndt en masteruddannelse (f.eks. MMS). Derudover vil det være en fordel, hvis du har erfaring fra planlægnings- og/eller udviklingsstillinger f.eks. fra stabs- eller projektarbejder i en højere stab.
Stillingen besættes efter protokollat til overenskomst for akademikere i staten om officerer under Forsvarsministeriet.
Stillingen er indplaceret i løngruppe 5, som omfatter majorer og orlogskaptajner. Er du allerede ansat i Forsvarsministeriets Koncern, vil du fortsat være ansat i henhold til gældende aftaler mellem Forsvarsministeriets Personalestyrelse og Hovedorganisationen af Officerer i Danmark om løn og ansættelsesvilkår for tjenestemandsansatte eller overenskomstansatte officerer i Forsvaret.
Du har som ansat pligt til at forrette tjeneste uden for landets grænser, herunder ved enheder i internationale operationer med henblik på deltagelse i konfliktforbyggende, fredsbevarende, fredsskabende, humanitære og andre lignende operationer.
Ansættelsen er betinget af, at du kan bestå Forsvarets fysiske basiskrav og ved helbreds- og tandlægevurderinger erklæres for fuldt egnet til udsendelse i internationale missioner.
Såfremt du er udpeget til INTOPS, skal du gøre opmærksom på dette i din ansøgning.
Kontakt og ansøgning
Hvis du vil vide mere om stillingerne, er du velkommen til at kontakte afdelingschef Agnethe Kirkegaard på 4127 6596.
Hvis du har spørgsmål til løn- og ansættelsesvilkår, er du velkommen til at ringe til Forsvarsministeriets Personalestyrelse, HR-konsulent Diana Chabert på telefon 3266 5136.
Ansøgningsfristen er søndag den 24. september 2023. Der afholdes løbende samtaler. Stillingerne er til besættelse snarest muligt.
Vi vil bede dig om at søge stillingen via linket. Hvis det ikke er muligt for dig at scanne og vedhæfte relevante dokumenter, må du gerne tage dem med til en eventuel samtale.
I Forsvarsministeriets organisation tror vi på, at mangfoldighed styrker opgaveløsningen. Derfor opfordrer vi alle interesserede uanset baggrund til at søge stillingen.
OM FORSVARSMINISTERIETS MATERIEL- OG INDKØBSSTYRELSE
Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse (FMI) er en styrelse under Forsvarsministeriet.
FMI har ansvaret for det samlede forsvars og beredskabs materiel, IT og cybersikkerhed. Det er os, der anskaffer, driver og bortskaffer materiel og IT for såvel Hæren, Søværnet, Flyvevåbnet, Arktisk Kommando, Specialoperationskommandoen, Hjemmeværnet, Beredskabsstyrelsen og resten af Forsvarsministeriets koncern. Desuden bistår vores IT-medarbejdere dagligt i at modstå de cyberangreb, Forsvarsministeriets koncern udsættes for.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Ballerup Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse, Lautrupbjerg 1-5, 2750 Ballerup
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 24-09-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=1236&ProjectId=185563&DepartmentId=18959&MediaId=338&SkipAdvertisement=true
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5905050