Fuldmægtig til Direktions- og Ledelsessekretariatet

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Har du lyst og mod på at spille en central og koordinerende rolle i en ambitiøs styrelse under Finansministeriet? Lige nu søger Statens It’s Direktions- og Ledelsessekretariatet en AC-direktionssekretær (fuldmægtig). Vi søger dig, der med engagement og politisk tæft kan understøtte direktion og chefgruppe i en dynamisk styrelse og bidrage til effektiv koordination mellem in- og eksterne samarbejdspartnere?

Om stillingen Statens It søger en fuldmægtig til tiltrædelse den 1. februar 2024 eller snarest muligt derefter.

Som direktionssekretær vil du få en central koordinerende rolle og en bred vifte af opgaver. To dage er sjældent ens i Direktions- og Ledelsessekretariatet, som betjener Statens It’s direktion og chefgruppe, samt bistår resten af organisationen. Direktions- og Ledelsessekretariatet er det primære kontaktpunkt til Finansministeriets departement og Økonomistyrelsen. Du får dermed en bred kontaktflade og et godt indblik i hele Finansministeriets koncern. Du vil som direktionssekretær være sparringspartner for direktionen, og deltage i strategiske drøftelser i ledelseslaget. Statens It er en organisation i vækst. Det betyder, at vi udvikler og tilpasser organisationen, så opgaver og organisering matcher bedst muligt. Du vil bl.a. skulle indgå i planlægningen, tilrettelæggelsen og eksekveringen af denne udvikling. Du vil dermed kunne gøre brug af

en bred palet af fagligheder, ligesom der også vil være gode muligheder for at opdyrke nye arbejdsområder ud fra dine kompetencer og interesser.

Direktions- og Ledelsessekretariatet løser en bred vifte af administrative, strategiske og økonomiske opgaver, der vil give dig rig mulighed for at byde ind på opgaverne og få udviklet og styrket dine kompetencer undervejs.

Eksempler på opgaver vil være:

  • Udvikling af og opfølgning på mål- og resultatplan, driftsaftale og resultatlønskontrakter
  • Deltagelse i strategiske og/eller økonomiske analyser, notatskrivning mv.
  • Forestå den fortløbende opfølgning på styrelsens it-handlingsplan
  • Koordinering med interessenter både på lokationen og bredere i Finansministeriets koncern
  • Koordinering og afvikling af – samt deltagelse i – ledermøder
  • Bistå direktionen i behandling af diverse indstillinger
  • Udarbejdelse af styrelsens årsrapport i samarbejde med Økonomistyrelsen og Finansministeriets koncernøkonomi.
Om dig Du er ansvarsfuld, struktureret og initiativrig, og du trives med en travl og afvekslende hverdag. Du får en bred berøringsflade i organisationen, og vi lægger derfor stor vægt på, at du har gode samarbejdsevner og sociale kompetencer. Det er vigtigt, at du kan se på tværs og tilrettelægge gode processer, der bringer opgaverne i mål. Vi forventer, at du har et par års erfaring - gerne fra et ministerium - og det er en fordel, hvis du kender proces og regler, der vedrører offentlig forvaltning. Det er ikke afgørende, at du har konkret erfaring fra lignende opgaver - det vigtige for os er, at du er motiveret og engageret.

Derudover har du:

  • En lang videregående uddannelse (f.eks. cand.scient.pol., cand.polit., cand.merc., cand.scient.adm. el.lign.)
  • God dømmekraft og politisk tæft som du formår at omsætte til rettidig handling
  • Øje for detaljen og fokus på at levere en høj kvalitet
  • Gode analytiske kompetencer og evnen til at anvende dem i en organisatorisk kontekst
  • Gode evner til at koordinere og skabe relationer på plads
  • Drive og gennemslagskraft til at varetage en udadvendt rolle
  • Gode formuleringsevner både mundtligt og skriftligt.
Om os Statens It har ca. 600 ansatte, som dagligt arbejder med at levere sikker og stabil it-drift til ca. 39.000 brugere fordelt på 21 ministerområder.

Statens It er i vækst og har løbende fokus på at udvikle og skabe fundamentet for den videre digitalisering af staten. Vi har ansvaret for at drive en effektiv it-understøttelse og sikre en høj og ensartet it-service på tværs af staten. Hovedopgaverne omfatter drift, support, udvikling og harmonisering af it i staten. Vi lægger vægt på at tiltrække og fastholde it-medarbejdere og tilbyde en attraktiv it-arbejdsplads med rigtig gode muligheder for faglig udvikling og specialisering.

Vi tilbyder et job i en åben og dynamisk organisation, præget af et meget højt fagligt niveau og med en uformel og fleksibel arbejdsform med dygtige og kompetente kolleger. Du vil få mulighed for at være med til at præge udviklingen på it-området på tværs af statens mange institutioner.

Ansættelsesvilkår Du ansættes som fuldmægtig efter overenskomst for akademikere i staten.

Ansættelsesområdet er Finansministeriet med tilhørende institutioner, pt. Finansministeriets departement, Statens Administration, Statens It, Økonomistyrelsen samt Medarbejder- og Kompetencestyrelsen.

Du vil skulle have fysisk arbejdsplads på hovedkontoret i Ballerup.

Det er en forudsætning for ansættelse, at du kan sikkerhedsgodkendes til graden hemmeligt, og efterfølgende kan opretholde sikkerhedsgodkendelsen i hele din ansættelsesperiode. Du vil i forbindelse med ansættelsen blive bedt om dit samtykke til, at Statens It må indhente en offentlig straffeattest via dit cpr-nummer.

Yderligere oplysninger Hvis du vil vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte teamleder Lasse Palm Meldgaard på 72 31 16 75 eller på LPM@statens-it.dk.

Ansøgning Din ansøgning med CV, eksamenspapirer og eventuelle bilag sendes via statens e-rekrutteringssystem - www.statens-it.dk senest den 12. januar.

Vi forventer at holde samtaler løbende, dog senest i uge 3-4, 2024.

Finansministeriet ser mangfoldighed som en styrke og opfordrer alle interesserede kandidater uanset personlig baggrund til at søge. Vi glæder os til at høre fra dig.





INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Ballerup Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Statens It, Lautruphøj, 2750 Ballerup

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 12-01-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5955740

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet