BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Trives du med komplekse opgaver inden for HR-data med det formål at levere professionelle og målrettede HR-modeller, ledelsesinformation og analyser med henblik på at bidrage til HR-strategiske beslutninger?
Så er du måske vores kommende kollega i Udviklings- og Planlægningssektionen.
Om os
Udviklings- og Planlægningssektionen indgår som én af flere sektioner i Center for koordination og strategi. Vi er opdelt i to teams og består af 15 medarbejdere fordelt på 3 militære og 12 civile.
Vi arbejder tæt sammen på tværs af de to teams, støtter hinanden og har masser af daglig sparring.
Du bliver en del af HR-Data teamet, som ud over dig består af 7 tætte kollegaer og referere til sektionschef Rune Staal.
Vi lægger stor vægt på en uformel tone, et godt samarbejde på tværs af sektionen, hvor der er plads til den enkeltes udvikling. Du vil få nogle dygtige og erfarne kollegaer at sparre med i din dagligdag, ligesom vi lægger vægt på at skabe gode betingelser for din faglige og personlige udvikling.
Om stillingen
Det vigtigste er, at du nyder at arbejde med tal og data og Excel vil blive dit primære arbejdsredskab. I denne stilling er det nødvendigt at have en vis nysgerrighed på data og på, hvordan man får mest muligt ud af den data, som er til rådighed. Det forventes, at du kan arbejde uafhængigt og udvikle innovative løsninger, der giver dig mulighed for at have et klart overblik over dataene i Forsvaret. Kort sagt er det vigtigt, at du kan undre dig og er god til at spotte sammenhænge eller uoverensstemmelser i data om medarbejdere og deres løn- og ansættelsesvilkår.
Dine primære arbejdsopgaver bliver at:
• Bidrage til at gøre data i SAP mere tilgængelige for hele forsvaret.
• Levere dataudtræk til en bred vifte af interne og eksterne samarbejdspartnere, herunder Forsvarsministeriets departement, Forsvarskommandoen og danske medier.
• Bidrage til fortsat udvikling af et systematiseret HR-datagrundlag.
• Bidrage til udarbejdelse af beslutningsoplæg, briefinger og mødemateriale til FPS’ direktion.
Du får en bred berøringsflade på tværs af ministerområdet og opnår et spændende indblik i HR-faglige og politisk-strategiske aspekter, hvor den operative opgaveløsning er i centrum.
Stillingen giver dig mulighed for at bidrage til nye tiltag på tværs af ministerområdet. Som eksempel kan det nævnes, at HR-Data teamet står foran at skulle implementere mere myndighedsnær og lokal rådgivning på baggrund af HR-data og udvikle dashboards, som gør det mere simpelt for den enkelte chef at udsøge HR-data, som er relevant for vedkommendes enhed.
Der vil være mulighed for at udvikle eller forfine dine færdigheder inden for Business Intelligence (BI) og SAP samt personlige kompetencer inden for analyse, samarbejde, sagsbehandling og skriftlig kommunikation.
Stillingen giver dig desuden mulighed for at opbygge et godt kendskab til Personalestyrelsens opgaver og netværk på tværs af styrelsen og andre myndigheder.
Din faste arbejdsplads vil være i Ballerup, med mulighed for op til to hjemmearbejdsdage om ugen.
Om dig
Du har en relevant akademisk uddannelse (AC), hvorved du vil blive ansat som fuldmægtig. Du kan være nyuddannet eller have nogle års erfaring på arbejdsmarkedet.
Alternativt er du militært ansat af rang premierløjtnant/kaptajn eller seniorsergent/chefsergent. Dine opgaver vil blive tilpasset dit niveau.
Vi foretrækker, at du har følgende kvalifikationer:
• Stor interesse og evt. erfaring med tal og data.
• Er udviklingsorienteret og trives med at udvikle og skabe kreative løsninger med data.
• Er serviceminded og tænker altid over, hvordan et produkt vil blive anvendt af slutbrugeren.
• Er rutineret bruger af Excel.
Følgende anses som en fordel, men ikke et krav:
• Tidligere erfaring med udarbejdelse af ledelsesinformation.
• Kendskab til ministerområdet.
• Tidligere erfaring med SAP (DeMars).
Ansættelsesvilkår
Vi gør opmærksom på at stillingen er slået op på flere niveauer, både civilt og militært.
Stillingen er en senior-/chefsergentstilling på overenskomstmæssige vilkår. Stillingen kan besættes med en tjenestemand. Løn m.v. er reguleret ved den til enhver tid gældende LC/CO10-fællesoverenskomst og organisationsaftale mellem Forsvarsministeriets Personalestyrelse, CO10 og Centralforeningen for Stampersonel for stampersonel af linjen og reserven samt elever i Forsvarsministeriet med tilhørende myndigheder.
Ved ansøgning om en ny stilling i Forsvarsministeriets område, skal forhandling om personlige tillæg indgå i ansættelsesproceduren i henhold til gældende overenskomst.
Dit faste tjenestested vil være i Ballerup.
Som ansat i Forsvarsministeriets område er du omfattet af nogle særlige vilkår. Du skal bl.a. kunne sikkerhedsgodkendes og opretholde sikkerhedsgodkendelsen under hele ansættelsesforløbet.
Du har som ansat pligt til at forrette tjeneste uden for landets grænser, herunder ved enheder i internationale operationer med henblik på deltagelse i konfliktforebyggende, fredsbevarende, fredsskabende, humanitære og andre lignende operationer.
Ansættelsen er betinget af, at du kan bestå Forsvarets fysiske basiskrav og ved helbreds- og tandlægevurderinger erklæres for fuldt egnet til udsendelse i internationale operationer.
KONTAKT OG ANSØGNING
Hvis du vil vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte sektionschef major Rune Staal på telefon 3266 5021.
Har du spørgsmål til løn- og ansættelsesvilkår, kan du kontakte HR-konsulent Mette Sihm ved Forsvarsministeriets Personalestyrelse på mail fps-mes@mil.dk eller telefon 72 81 96 96.
Ansættelsen er med start den 1. januar 2025 eller hurtigst muligt.
Ansøgningsfristen er den 3. november 2024 og samtaler forventes afholdt umiddelbart herefter. Der kan blive afholdt samtaler, mens stillingen er i opslag.
Ansøgningen sendes elektronisk via linket i annoncen.
FOKUS og referencer kan medsendes, men er ikke et krav.
Såfremt du er omfattet af en lokal tjenesteplan eller er udpeget til deltagelse i internationale operationer, skal du gøre opmærksom på dette i din ansøgning.
I Forsvarsministeriets organisation tror vi på, at mangfoldighed styrker opgaveløsningen. Derfor opfordrer vi alle interesserede uanset baggrund til at søge stillingen.
OM FORSVARSMINISTERIETS PERSONALESTYRELSE
Forsvaret, Hjemmeværnet, Beredskabsstyrelsen og ministerområdets øvrige myndigheder løser nogle helt særlige opgaver for rigets sikkerhed – nogle gange med livet som indsats. Vi bidrager til den operative kerneopgave ved at rekruttere og fastholde kompetente mænd og kvinder til mere end 40 uddannelser og 20.000 stillinger. Og vi yder en helt særlig indsats over for vores veteraner og deres familier. Det stiller særlige krav til os som HR-organisation. Vores verden drejer sig om den operative kerneopgave, og vi understøtter alle lige fra den værnepligtige til forsvarsministeren. Det kræver, at vi har et stærkt tværfagligt HR-miljø med specialer inden for militærfaglighed, psykologi, rekruttering, marketing, arbejdsmiljø, jura, mangfoldighed og meget mere. Og vi står klar, når det gælder - også uden for almindelig åbningstid. Vi har hovedsæde i Ballerup med decentrale partnerelementer og rekrutteringscentre rundt om i hele landet.
Vi er en udviklingsivrig arbejdsplads, hvor ansvar følger initiativ, og hvor dagene sjældent ligner hinanden. Når den operative virkelighed ændrer sig, gør vi det samme. Og den faglige udvikling følger med. Vi er en travl arbejdsplads med et stærkt kollegialt fællesskab. Det har vi også brug for – Danmarks sikkerhed kræver mere end almindelig HR.
Læs mere om Forsvaret som arbejdsplads på www.Forsvaret.dk
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Ballerup Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Forsvarsministeriets Personalestyrelse, Lautruphøj , 2750 Ballerup
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 03-11-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6133678