Jobformidler til Center for Arbejdsmarked

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Er du mester i at skabe jobåbninger og integrere aktivitetsparate kontanthjælpsmodtagere og borgere i ressourceforløb på arbejdspladserne? Hvis, ja – så smid en ansøgning i vores retning – det kunne være, der var match!

Vi søger nemlig en jobformidler til arbejdet med aktivitetsparate kontanthjælpsmodtagere og borgere i ressourceforløb i team Aktivitetsparat. Vi har gode erfaringer med at tage imod nyuddannede - og ser nyuddannede, som gode kolleger, der kan bidrage med ny viden. 

Sammen med resten af teamet, bliver din opgave at sikre, at endnu flere borgere får en plads på arbejdsmarkedet. Indsatsen tager udgangspunkt i borgerens egne ressourcer, ønsker og interesser, sammenholdt med mulighederne på det lokale arbejdsmarked. 

Vi har taget hul på en ny og spændende organisering, hvor vi arbejder i mindre grupper – men med fælles ansvar. Som gruppemedlem bliver du ansvarlig for din egen borgerstamme, men bidrager til fælles overblik og indsats for gruppens borgere. Gruppen har fælles mål og hjælper hinanden med analysere data, prioritere og udnytte hinandens ressourcer og kompetencer i forhold til de borgere, der er i gruppen. Det er derfor vigtigt, at du kan se dig selv, som en del af den fælles opgaveløsning – hvor vi løfter i flok og sikrer den rigtige indsats, med de rigtige kompetencer, på det rigtige tidspunkt. 

Du skal have mod på at udvide myndighedsopgaven, med de indsatser opgaven kalder på.  Du skal derfor være klar på både at opsøge, iværksætte og følge op på virksomhedsrettede indsatser, samt lave socialt arbejde, når opgaven kalder på det. 

Ballerup Kommune er langt med sammenhængende borgerforløb – og i de tværgående teams vil du blive en del af et kollegialt fællesskab på tværs af hele kommunen. Som et led i din ansættelse vil du både blive undervist og trænet i at ind gå i et tværgående og tværfagligt team. Derudover vil du blive klædt på til at varetage en tovholder funktion – for her igennem at sikrer én fælles plan for borgeren, på tværs af kommunens forvaltninger.

Dine vigtigste opgaver

  • Hjælpe borgerne i deres jobsøgning og motivere dem til at tage ejerskab i processen
  • Kontakte virksomheder for etablering af småjobs og virksomhedspraktikker
  • Holde hyppige og jobrettede samtaler med borgerne
  • Følge op og beskrive borgernes ansættelser i småjobs, løntilskud eller virksomhedspraktikker
  • Arbejde koordinerende og tværfagligt med de med borgere, der har komplekse udfordringer, hvor du har blik for borgerens beskæftigelsesmæssige, helbredsmæssige og sociale situation – og for at inddrage relevante samarbejdspartnere (fx misbrugscenter, socialområdet m.fl.)

Dine kompetencer                                                                                                    

  • Du er af den overbevisning, at alle kan bidrage på arbejdsmarkedet, og du har erfaring med at få borgere i en udsat position, ind på arbejdsmarkedet
  • Du har en uddannelsesbaggrund inden for det socialfaglige område, fx socialrådgiver eller socialformidler eller har relevant erfaring inden for beskæftigelsesområdet
  • Du har kendskab til arbejdsmarkedet og beskæftigelseslovgivningen
  • Du formår at se sammenhænge og italesætte borgerens ressourcer samt virksomhedernes behov
  • Du har evnen til at organisere, strukturere og planlægge opgaverne systematisk
  • Du prioriterer et højt niveau af dokumentation og datadisciplin
  • Du har gode relationelle og tillidsskabende kompetencer
  • Du arbejder i høj grad tværfagligt og tværsektorielt
  • Du har erfaring med at anvende fagsystemerne på beskæftigelsesområdet. Vi arbejder med FASIT, VITAS og SBSYS
  • Du har kørekort.

Det får du hos os                                                                                                  

  • Et spændende og udfordrende job
  • Engagerede og dygtige kolleger 
  • En arbejdsplads, hvor vidensdeling og arbejdsglæde har høj prioritet
  • En arbejdsplads med plads til mangfoldighed og humor
  • Løbende systematisk sagsgennemgang med teamleder eller fagkonsulent
  • En arbejdstid på 37 timer ugentlig med flekstidsordning.

Hvem er vi
Vi er et team bestående af 15 jobformidlere, 3 virksomhedskonsulenter og en teamleder. Vi tror på, at der plads til endnu flere på arbejdsmarkedet. Vi tror på, at vi lykkes bedst, hvis vi arbejder tæt sammen. Derfor arbejder vi i grupper bestående af fire jobformidlere og en virksomhedskonsulent. 

Vi sidder i storrumskontor med aktivitetsbaseret indretning og clean desk princip.

Vi er forankret i Helhedssporet, som ud over Aktivitetsparate også omfatter teamet for fleksjob og ledighedsydelse. Afsnittet er desuden tilknyttet en afsnitsleder og en fagkonsulent. 

Vil du vide mere
Du kan få mere at vide om stillingen ved at kontakte konstitueret afsnitsleder Kristina Vorgod på telefon 5125 0715.

Læs mere om Ballerup Kommune som arbejdsplads på job.ballerup.dk

Ansættelsesproces og løn
Ansættelsesdatoen er den 1. januar 2024.

Vi forventer at holde samtaler den 29. november 2023.

Ansøgningsfrist: 23. november 2023.

Vil tilbyder løn og ansættelsesvilkår ifølge gældende overenskomst efter principper om lokal løndannelse efter aftale med den forhandlingsberettigede organisation.

Vi ser mangfoldighed som en styrke. Derfor opfordrer vi alle uanset køn, alder, handicap, religion, seksuel orientering eller etnisk baggrund til at søge job hos os.

Send din ansøgning online. Klik på ”Ansøg” nedenfor og vedhæft din ansøgning, CV og uddannelsesbevis.

Vi glæder os til at møde dig.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Ballerup Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Ballerup Kommune, Hold-An Vej, 7, 2750 Ballerup

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 23-11-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5935270

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet