BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Har du lyst til at samarbejde med aktivitetsparate kontanthjælpsmodtagere og borgere i ressourceforløb, om at finde deres vej ind på arbejdsmarkedet? Måske er du allerede mester i det, eller måske er du nyuddannet, med lyst til at lære?
Vi søger to socialfaglige jobformidlere til arbejdet med aktivitetsparate kontanthjælpsmodtagere og borgere i ressourceforløb i team Helhedsorienteret Jobindsats.
Sammen med resten af teamet, bliver din opgave at sikre, at endnu flere borgere får en plads på arbejdsmarkedet. Indsatsen tager udgangspunkt i borgerens egne ressourcer, ønsker og interesser, sammenholdt med mulighederne på det lokale arbejdsmarked.
Vi arbejde med en ny og spændende organisering, hvor vi arbejder i mindre grupper – her bliver du ansvarlig for din egen borgerstamme, men gruppen har fælles mål og hjælper hinanden med at prioritere og udnytte hinandens ressourcer og kompetencer i forhold til de borgere, der er i gruppen. Det er derfor vigtigt, at du kan se dig selv, som en del af den fælles opgaveløsning – hvor vi løfter i flok og sikrer den rigtige indsats, med de rigtige kompetencer, på det rigtige tidspunkt.
Du skal have mod på at udvide myndighedsopgaven, med de indsatser opgaven kalder på. Du skal derfor være klar på både at opsøge, iværksætte og følge op på virksomhedsrettede indsatser, samt understøtte borgerens livsmestring, når opgaven kalder på det.
Ballerup Kommune er langt med sammenhængende borgerforløb – og i de tværgående teams vil du blive en del af et kollegialt fællesskab på tværs af hele kommunen. Som et led i din ansættelse vil du både blive undervist og trænet i at indgå i et tværgående og tværfagligt team. Derudover vil du blive klædt på til at varetage en tovholder funktion – for her igennem at sikrer én fælles plan for borgeren, på tværs af kommunens forvaltninger.
Dine vigtigste opgaver
- Holde hyppige og jobrettede samtaler med borgerne
- Hjælpe borgerne i deres jobsøgning og motivere dem til at tage ejerskab i processen
- Få øje på borgerens kompetencer, og udviklingsmuligheder, og understøtte at borgeren kan sætte disse i spil på arbejdsmarkedet, gennem relevante beskæftigelsesrettede indsatser
- Arbejde koordinerende og tværfagligt med borgere, der har komplekse udfordringer, hvor du har blik for borgerens beskæftigelsesmæssige, helbredsmæssige og sociale situation – og for at inddrage relevante samarbejdspartnere (fx misbrugscenter, socialområdet m.fl.)
Dine kompetencer
- Du er af den overbevisning, at alle kan bidrage på arbejdsmarkedet, og du har erfaring med at få borgere i en udsat position, ind på arbejdsmarkedet
- Du har en uddannelsesbaggrund inden for det socialfaglige område, fx socialrådgiver eller socialformidler eller har relevant erfaring inden for beskæftigelsesområdet
- Du har kendskab til arbejdsmarkedet og beskæftigelseslovgivningen
- Du formår at se sammenhænge og italesætte borgerens ressourcer samt virksomhedernes behov
- Du har evnen til at organisere, strukturere og planlægge opgaverne systematisk
- Du prioriterer et højt niveau af dokumentation og datadisciplin
- Du har gode relationelle og tillidsskabende kompetencer
- Du arbejder i høj grad tværfagligt og tværsektorielt
- Du har erfaring med at anvende fagsystemerne på beskæftigelsesområdet. Vi arbejder med FASIT, VITAS og SBSYS
- Du har kørekort.
Det får du hos os
- Et spændende og udfordrende job
- Engagerede og dygtige kolleger
- En arbejdsplads, hvor vidensdeling og arbejdsglæde har høj prioritet
- En arbejdsplads med plads til mangfoldighed og humor
- Løbende systematisk sagsgennemgang med teamleder eller fagkonsulent
- En arbejdstid på 37 timer ugentlig med flekstidsordning.
Hvem er vi
Teamet er forankret i Helhedsafsnittet, som ud over Helhedsorienteret Jobindsats også omfatter teamet for fleksjob og ledighedsydelse, social vejledning og socialpædagogisk voksenindsats. Afsnittet er tilknyttet en fælles afsnitsleder.
Vi er et team bestående af 15 jobformidlere, heraf 2 med særligt fokus på IPS, 3 virksomhedskonsulenter, en fagkonsulent og en teamleder.
Vi tror på, at der plads til endnu flere på arbejdsmarkedet. Vi tror på, at vi lykkes bedst, hvis vi arbejder tæt sammen. Derfor arbejder vi i grupper bestående af fire jobformidlere og en virksomhedskonsulent.
Siden 1. april 2024 har Ballerup kommune valgt at samle social- og beskæftigelsesindsatsen. Helhedsafsnittet er en del af Center for Social og Arbejdsmarked. og afsnittet løfter en bred vifte af opgaver inden for beskæftigelses, såvel som socialområdet.
Vi har gode erfaringer med at tage imod nyuddannede - og ser nyuddannede, som gode kolleger, der kan bidrage med ny viden.
Vi sidder i storrumskontor med aktivitetsbaseret indretning og clean desk princip. Vi har gode mødefaciliteter og stillerum, samt muligheden for at arbejde hjemme.
Vil du vide mere
Du kan få mere at vide om stillingen ved at kontakte konstitueret teamleder Nina Agergård Kawa på tlf. 2341 8527.
Læs mere om Ballerup Kommune som arbejdsplads på job.ballerup.dk
Ansættelsesproces og løn
Ansættelsesdatoen er den 1. oktober 2024, eller snarest muligt.
Vi forventer at holde samtaler 26. august 2024.
Ansøgningsfrist: 21. august 2024
Vil tilbyder løn og ansættelsesvilkår ifølge gældende overenskomst efter principper om lokal løndannelse efter aftale med den forhandlingsberettigede organisation.
Ballerup Kommune har indført røgfri arbejdstid den 1. april 2024. Læs mere her
Vi ser mangfoldighed som en styrke.Derfor opfordrer vi alle uansetkøn, alder, handicap, religion, seksuel orientering eller etnisk baggrund til at søge job hos os.
Send din ansøgning online. Klik på ”Ansøg” nedenforog vedhæft din ansøgning, CV og uddannelsesbevis.
Vi glæder os til at møde dig.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Ballerup Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Ballerup Kommune, Hold-An Vej, 7, 2750 Ballerup
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 21-08-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6092276