Juridisk studentermedhjælper til en kommune i udvikling

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Vil du gerne prøve dine juridiske færdigheder af i praksis – og udvikle dem yderligere? Vil du være med til at gøre en forskel for borgere, kolleger og politikere? Så er du måske vores nye stud.jur i Ballerup Kommune. 

Dine vigtigste opgaver
Du vil opleve at arbejde med alt fra styrelsesret til socialret og opgaver på miljø- og teknikområdet. Herudover vil dine opgaver bestå af udarbejdelse af notater og besvarelse af aktindsigtsanmodninger og henvendelser fra både borgere, pressen og andre myndigheder. Alt sammen med oplæring og sparring fra vores fastansatte jurister.

Dine kompetencer
Vi søger en dygtig og motiveret jurastuderende, der har afsluttet sin bachelor i jura og som ønsker at prøve kræfter med juridiske opgaver i en politisk styret organisation.

Du skal have lyst til at lære nyt, til at kaste dig over nye fagområder, og have lyst til at hjælpe med stort og småt. Vi forventer ikke, at du løser dine opgaver selvstændigt og fejlfrit fra første dag, men du skal have lyst til at være en del af vores team, og til at hjælpe kolleger i vores organisation.

Det får du hos os
Vi tilbyder et spændende og udfordrende studiejob i et stærkt fagligt miljø, hvor du vil få rig mulighed for at prøve kræfter med opgaver af varierende karakter, som blandt andet består af besvarelse af henvendelser af juridisk karakter fra hele kommunen. Vi lægger vægt på og prioritere at der i en travl hverdag er tid til faglig sparring og deling af viden.

Et studenterjob hos os vil give dig mulighed for at komme i berøring med en bred pallette juridiske fagområder, og med mulighed for at have indflydelse på egne opgaver og ansvarsområder. 

Hvem er vi
Juridisk Kontor er kommunens centrale juridiske enhed, og vores opgave er at understøtte den politiske ledelse, de politiske udvalg, direktionen, ledere og medarbejdere. Vi arbejder med dag-til-dag opgaver samt med løbende rådgivning i større sager. Vores hverdag varierer både i forhold til antallet af opgaver samt kompleksiteten i selve opgaverne. Vi gør derfor en dyd ud af intern sparring samt åbenhed omkring opgaver, så vi bedst muligt kan hjælpe hinanden.

Vores fornemste opgave er at sikre, at vores kolleger og politikere får de bedste betingelser for at lykkes, og at de med korrekt og løsningsorienteret rådgivning kan levere den bedste service/understøttelse af borgerne i Ballerup Kommune.

Vil du vide mere
Du kan få mere at vide om stillingen ved at kontakte Konstitueret Teamleder Mick Fürst Nielsen på telefon 4175 0279 eller Juridisk Konsulent Lars Juul Hansen på telefon 4175 0280. 

Læs mere om Ballerup Kommune som arbejdsplads på job.ballerup.dk

Ansættelsesproces og løn
Ansættelsesdatoen er den 1. februar 2024 eller hurtigst muligt.

Vi forventer at holde 1. samtaler den 14. december 2023 og eventuelt 2. samtaler den 15. december 2023

Ansøgningsfrist: 10. december 2023.

Vi tilbyder løn og ansættelsesvilkår ifølge gældende overenskomst efter principper om lokal løndannelse og efter aftale med den forhandlingsberettigede organisation.

Vi ser mangfoldighed som en styrke. Derfor opfordrer vi alle uanset køn, alder, handicap, religion, seksuel orientering eller etnisk baggrund til at søge job hos os.

Send din ansøgning online. Klik på ”Ansøg” nedenfor og vedhæft din ansøgning, CV og uddannelsesbevis.

Vi glæder os til at møde dig.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Ballerup Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Ballerup Kommune, Hold-An Vej, 7, 2750 Ballerup

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 10-12-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5947669

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet