Jurist til Ledelsessekretariatet i Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Kunne du tænke dig at bringe din juridiske faglighed i spil i én af Danmarks største styrelser, der står foran en rivende udvikling i de kommende år? Kan du se dig selv som en rollemodel for ordentlighed, når Danmarks forsvar skal opruste markant? Og kan du se det udfordrende ved at arbejde i et unikt krydsfelt af politiske, militære, juridiske og kommercielle interesser tæt på den øverste ledelse i en styrelse med et milliardbudget?

Om os

I Sekretariatssektionen i Ledelsessekretariatet håndterer vi den tunge sagsbehandling, der er knyttet til FMIs topledelse. Vi er ansvarlige for at analysere og håndtere større og tværgående opgaver i FMI og sikre, at ansvar og opgaver bliver korrekt forankret i organisationen. Vi tager os af folketingsspørgsmål, aktindsigtsager, ekstern revision, tværministerielle høringer, whistleblowerundersøgelser og andre særligt sensitive sager, der ikke umiddelbart kan place-res andre steder i FMI. Vi arbejder tæt på topcheferne, chefstøtteteamet og vores presse- og kommunikationsafdeling. Som en del af vores aktindsigtsteam vil du arbejde sammen med 3-4 andre dedikerede kollegaer.

Vi anvender hinandens forskellige kompetencer på tværs af uddannelse, stilling og rang for at løse opgaverne. Vi er et team, der støtter hinanden og aktivt samarbejder om at nå vores fælles mål - med fokus på trivsel og glæde i jobbet i en positiv, støttende og til tider hektisk atmosfære. Vi er ikke bange for at tage udfordringerne op og stræber altid efter at levere vores bedste. Hos os får du ikke bare et job, du får en mulighed for at udvikle dig og være en del af et fantastisk fællesskab.

Vi værdsætter en uformel omgangstone og skaber et fleksibelt og motiverende arbejdsmiljø, hvor du får gode muligheder for både personlig og faglig udvikling. Hos os kan du bidrage til Danmarks sikkerhed, samtidig med du tilegner dig embedsmandskompetencer og opbygger et professionelt netværk, som du kan få gavn af i din videre karriere. Vi har
gode træningsfaciliteter, en kaffe- og frugtordning, og vi arrangerer en række faglige og so-ciale begivenheder i løbet af året.

FMI er midt i en transformation mod mere hybride arbejdsformer, og det betyder, at der er gode muligheder for hjemmearbejde, når du er landet godt i vores organisation. Vi tror på, at fleksibilitet er nøglen til en god work-life balance.

Du kan læse mere på www.fmi.dk eller finde os på LinkedIn.

Om stillingen

Du kommer til at arbejde som jurist med særlig fokus på at håndtere aktindsigtssager, hvor du med din juridiske faglighed rådgiver chefer og kollegaer, om hvordan lovgivningen finder anvendelse inden for styrelsens specialiserede faglighed. Du skriver afgørelser, behandler klagesager og håndterer myndighedsopgaver i en bredere forstand.

Mere konkret består aktindsigtsopgaverne i:
• Du vurderer anmodninger om aktindsigt og fører konstruktiv-kritisk dialog om anmodningens genstand med journalister, advokathuse, virksomheder eller andre anmodere.
• Du leder møder med vores faglige eksperter, hvor I klarlægger præcist hvilket materiale, der er omfattet af anmodningen, og hvor du vejleder om lovens anvendelsesmuligheder.
• Du stiller præcise opgaver på tværs af vores brede organisation og sørger for at der ikke er tvivl om ansvarsfordeling.
• Du kvalitetssikrer materiale til udlevering og sørger for at foreslåede undtagelser ligger inden for loven.
• Du skriver høringer til berørte virksomheder og andre både på dansk og på engelsk.
• Du skriver afgørelser og i sensitive sager skriver du beslutningsoplæg til topledelsen om præcist hvilket materiale vi kan og skal udlevere.

Med din juridiske grundighed og helhedsforståelse sørger du for, at vi værner om de særlige sikkerhedshensyn, der skal være inden for forsvaret, samtidig med at vi fortsat lever op til lovens ånd og bogstav om at sikre størst mulig åbenhed i den offentlige forvaltning. Hvis du stadig er i starten af din juridiske karriere, modtager du solid vejledning fra vores erfarne chefjurist. Kommer du med en større erfaring, får du mere selvstændigt ansvar tidligere.

Når du er kommet godt ind i aktindsigtsområdet, har du gode muligheder for at udvikle dine generalistembedsmandskompetencer inden for bl.a. følgende sagstyper:
• Koordinere og styre komplekse sager på tværs af styrelsen.
• Bidrage til politiske produkter, fx svar på spørgsmål fra Folketinget.
• Levere bidrag til Forsvarsministeriet behandling af sager med politisk bevågenhed.
• Besvare henvendelser fra almindelige borgere om alverdens tænkelige forhold.
• Behandle anmodninger om aktindsigt fra borgere, medier og virksomheder.
• Skrive beslutningsoplæg, briefinger og mødemateriale til direktøren og vicedirektøren.

Vi vægter kompetenceudvikling af den enkelte medarbejder i Sekretariatssektionen højt. Udover at du kommer til at udvikle dig fagligt og personligt af de daglige opgaver, vil du også få en individuel udviklingsaftale, hvor du og din nærmeste chef forpligter jer på at prioritere et særligt fokus i din kompetenceudvikling.

Din faste arbejdsplads er i Ballerup.

Om dig

Du er cand.jur., cand.merc.jur., cand.soc.jur. el. lign. Hvis du har en anden uddannelsesmæssig baggrund, forventer vi, at du har solid erfaring med juridisk arbejde. Du behøver ikke at have erfaring fra en statslig styrelse eller med aktindsigt, men det kan være en fordel, hvis du har.
Du kan være enten specialkonsulent, fuldmægtig eller nyuddannet jurist. Vi sammensætter din konkrete opgaveportefølje til at matche dit erfaringsniveau.

DIG SOM PERSON
Du er grundig, ordentlig og professionel i din fremtoning.

Du kan begå dig på tværs af fagkulturer og skaber gode relationer til dine samarbejdspartnere. Du evner at formidle kompleksitet og kan skabe konsensus om en opgaves løsning.

Du er ansvarsfuld, og du kan formulere dig kort og klart i skrift og tale. Du vil få ansvar for at følge og drive dine sager og sørge for, at de kommer i mål til tiden. Der er mange processer og tidsfrister at holde styr på, og derfor er det nødvendigt, at du arbejder struktureret og selvstændigt.

Du er fleksibel og parat til at rumme de forskellige opgaver, der dukker op med kort varsel. Det er ofte et vilkår i Ledelsessekretariatet, at man ikke helt ved, hvad dagen bringer, når man møder på arbejde om morgenen. Derfor er et vist overskud til at håndtere det uforud-sigelige en god egenskab.

Hvis du har, det der skal til, kan vi tilbyde en spændende stilling, der giver dig en god forståelse for, hvad det vil sige at arbejde på det strategiske niveau og for, hvordan samspillet mellem departement og styrelse fungerer. De kompetencer, du opbygger her, vil du få glæde af i din videre karriere.

Ansættelsesvilkår

Stillingen er slået op civilt og militært.

Du ansættes og aflønnes efter den til enhver tid gældende overenskomst mellem AC og Finansministeriet med mulighed for at forhandle tillæg. Stillingen er klassificeret som fuldmægtig men kan også besættes af en specialkonsulent.

Som ansat i Forsvarsministeriets koncern er du omfattet af nogle særlige vilkår. Du skal bl.a. kunne sikkerhedsgodkendes og opretholde sikkerhedsgodkendelsen under hele dit ansættelsesforhold.

KONTAKT OG ANSØGNING
Hvis du har spørgsmål til stillingen, kan du enten kontakte sektionschefen major Philip Engelholm på 7221 7242, FMI-LE-CHSEK@FIIN.DK, eller vores chefjurist Michaela Grunth på 2465 8525, FMI-LE-SEK10@FIIN.DK. Send gerne SMS – så ringer vi tilbage.

Har du spørgsmål til løn og ansættelsesforhold, er du velkommen til at kontakte HR-konsulent Mathilde Schmidt-Lange på 3266 5818.

Ansøgningsfristen er søndag den 7. april 2024, og ansættelsessamtaler afholdes i ugerne efter. Tiltrædelse er snarest muligt herefter.

Vi vil bede dig om at søge stillingen via linket. Du bedes vedhæfte relevante dokumenter, som ansøgning, cv, uddannelsesbevis, diplom m.v.

I Forsvarsministeriets organisation tror vi på, at forskellighed styrker opgaveløsningen gennem diversitet og nytænkning. Derfor opfordrer vi alle interesserede uanset baggrund til at søge stillingen.

OM FORSVARSMINISTERIETS MATERIEL- OG INDKØBSSTYRELSE
Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse (FMI) er en styrelse under Forsvarsministeriet. FMI har ansvaret for det samlede forsvars og beredskabs materiel, IT og cybersikkerhed. Det er os, der anskaffer, driver og bortskaffer materiel og IT for såvel Hæren, Søværnet, Flyvevåbnet, Arktisk Kommando, Specialoperationskommandoen, Hjemmeværnet, Beredskabsstyrelsen og resten af Forsvarsministeriets koncern. Desuden bistår vores IT-medarbejdere dagligt i at modstå de cyberangreb, Forsvarsministeriets koncern udsættes for.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Ballerup Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse, Lautrupbjerg -5, 2750 Ballerup

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 07-04-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6014422

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet