Kapacitetsansvarlig ingeniør til udvikling af Forsvarets køretøjer

dato

Har du mod på en spændende og udfordrende stilling, hvor du direkte medvirker til anskaffelse og udvikling af koncernens lastbiler og påhængsvogne?

Vi kan tilbyde en spændende og anderledes stilling, hvor du får selvstændigt ansvar for egen køretøjskategori og hertil hørende anskaffelser, driftsopgaver og udviklingstiltag til gavn for hele det Danske Forsvar og dets soldater.

Om os

Kapacitetscenter Tunge Hjulkøretøjer har ansvaret for anskaffelse, drift og udfasning af Forsvarets tunge hjulkøretøjer – herunder lastbiler, påhængsvogne og beskyttede militære specialkøretøjer – til støtte for Forsvaret, Hjemmeværnet og Beredskabsstyrelsen.

Vi er 14 medarbejdere med både civil og militær baggrund, herunder ingeniører, officerer, teknikere og specialister. Opgaverne løses i tæt samarbejde med brugerne og på tværs af Forsvarets styrelser og kommandoer samt eksterne leverandører.

Vi har ansvar for hele kapacitetslivscyklussen – fra behovsafdækning til bortskaffelse – og arbejder i tværfaglige teams med høj faglighed, fleksibilitet og fokus på udvikling.

Arbejdsmiljøet er præget af tillid, selvstændighed og en uformel omgangstone. Vi vægter balancen mellem opgaver, ansvar og fleksibilitet højt.

Om stillingen

Som kapacitetsansvarlig ingeniør og projektleder får du ansvar for anskaffelse, udvikling og drift af en eller flere køretøjskategorier inden for tunge terræn- og vejkøretøjer (over 3.500 kg) i hele Forsvarsministeriets område.

Dine opgaver vil blandt andet omfatte:

  • Ansvar for hele kapacitetslivscyklussen: udbud, udvikling, test, implementering og drift
  • Udarbejdelse af teknisk dokumentation, specifikationer og direktiver
  • Gennemførelse og ledelse af udviklingsprojekter og kampagner
  • Konfiguration og teknisk opfølgning på kapaciteterne
  • Dialog og koordination med værksteder, myndigheder, leverandører og brugere
  • Leverandørstyring, kravspecifikationer og deltagelse i markedsundersøgelser og designkontrol
  • Løbende driftsoptimering og planlægning af teknisk udvikling
Der må påregnes nogen rejseaktivitet i ind- og udland i forbindelse med møder, test og leverandørsamarbejde.

Om dig

Du er uddannet ingeniør – og uanset om du har en baggrund som maskin-, produktions-, elektro- eller en anden teknisk ingeniør, så har du en solid teknisk forståelse og lyst til at arbejde med komplekse løsninger.

Vi ser gerne, at du har:

  • Erfaring med projektstyring, gerne fra større tekniske eller udviklingsorienterede projekter
  • Interesse for – eller erfaring med – offentlige organisationer, herunder evt. Forsvaret, SAP R/3 og/eller PRINCE2 (det er en fordel, ikke et krav)
  • En analytisk og struktureret tilgang til opgaveløsning og planlægning
  • Gode evner til at samarbejde og kommunikere klart – både skriftligt og mundtligt
  • Et højt niveau i teknisk engelsk og en sikker hånd i brugen af relevante IT-værktøjer
Du trives i en kompleks, tværorganisatorisk rolle med mange aktører. Du bevarer overblikket – også når tempoet er højt – og bidrager aktivt til et godt samarbejdsklima i teamet.

Ansættelsesvilkår

Ansættelsen sker i henhold til den til enhver tid gældende overenskomst mellem Finansministeriet og en række akademikerorganisationer for akademikere i staten (Akademikeroverenskomsten).

Der er til jobbet tilknyttet en fuldt arbejdsgiverfinansieret pensionsordning.

Som ansat i Forsvaret er du omfattet af nogle særlige vilkår. Du skal bl.a. kunne sikkerhedsgodkendes og opretholde sikkerhedsgodkendelsen under hele ansættelsesforholdet.

Du har som ansat pligt til at forrette tjeneste uden for landets grænser, herunder ved enheder i internationale operationer med henblik på deltagelse i konfliktforebyggende, fredsbevarende, fredsskabende, humanitære og andre lignende operationer.

Hvis du vil vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte chefkonsulent Christian Eggers på 2939 4745

Har du spørgsmål til løn og ansættelsesforhold, kan du kontakte HR-konsulent Mathias Fonskov på 3266 5657.

Vi vil bede dig søge stillingen via linket. Hvis det ikke er muligt for dig at scanne og vedhæfte relevante dokumenter, må du gerne tage dem med til en eventuel samtale.

Ansøgningsfristen er 21. juli 2025, og vi holder samtaler løbende, så send gerne din ansøgning snarest.
Stillingen ønskes besat den 1. september 2025 eller efter nærmere aftale.

Mangfoldighed i fokus
I Forsvarsministeriet tror vi på, at mangfoldighed optimerer opgaveløsningen. Vi opfordrer derfor alle interesserede, uanset baggrund, til at søge stillingen.

FORSVARSMINISTERIETS MATERIEL- OG INDKØBSSTYRELSE (FMI)

Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse (FMI) fungerer som materielfagligt videnscenter og logistisk myndighed. I samarbejde med Forsvarskommandoen med underliggende værnsstabe sikrer FMI rettidig støtte og forsyninger til Forsvarets igangværende operationer i ind- og udland. Det er FMI´s opgave at anskaffe, vedligeholde og videreudvikle materielkapaciteter for alle Forsvarets myndigheder lige fra kampvogne, skibe og jagerfly til støvler, feltrationer og lommeknive. FMI er en styrelse under Forsvarsministeriet og administrerer ca. en tredjedel af det samlede forsvarsbudget. Pengene bliver brugt til at yde den bedst mulige støtte til især de udsendte styrker og operative enheder.

Læs mere om Forsvaret som arbejdsplads på www.Forsvaret.dk

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Ballerup Kommune

-Virksomheden tilbyder:

dagarbejde

-Arbejdsgiver:

Forsvarsministeriet Materiel- og Indkøbsstyrelsen ved FPS Ballerup, Lautruphøj, 2750 Ballerup

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 21-07-2025;

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6a70edc6-716d-491e-bb23-e01e3adecfa5

Data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet