Kaptajn/kaptajnløjtnant til samarbejde og koordination på tværs af myndigheder søges til Ledelsessekretariatet i FMI

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Kan du se dig selv skabe konstruktive samarbejdsrelationer på tværs af statslige myndigheder? Trives du i rollen som koordinator, der sikrer ordentlighed i en af Danmarks største styrelser, som samtidig står foran en kraftig vækst? Og kan du tænke dig at arbejde i et unikt krydsfelt mellem politiske, militære, juridiske og ledelsesmæssige hensyn? Så er du præcis den kollega, vi leder efter.

Om os

I Sekretariatssektionen i Ledelsessekretariatet håndterer vi den tunge sagsbehandling, der er knyttet til FMIs topledelse. Vi er ansvarlige for at analysere og håndtere større og tværgående opgaver i FMI og sikre, at ansvar og opgaver bliver korrekt forankret i organisationen. Vi tager os af folketingsspørgsmål, aktindsigtsager, ekstern revision, tværministerielle høringer, whistleblowerundersøgelser og andre særligt sensitive sager, der ikke umiddelbart kan placeres andre steder i FMI. Vi arbejder tæt på topcheferne, chefstøtteteamet og vores presse- og kommunikationsafdeling. Som en del af vores aktindsigtsteam vil du arbejde sammen med 3-4 andre dedikerede kollegaer.

Vi anvender hinandens forskellige kompetencer på tværs af uddannelse, stilling og rang for at løse opgaverne. Vi er et team, der støtter hinanden og aktivt samarbejder om at nå vores fælles mål - med fokus på trivsel og glæde i jobbet i en positiv, støttende og til tider hektisk atmosfære. Vi er ikke bange for at tage udfordringerne op og stræber altid efter at levere vores bedste. Hos os får du ikke bare et job, du får en mulighed for at udvikle dig og være en del af et fantastisk fællesskab.

Vi værdsætter en uformel omgangstone og skaber et fleksibelt og motiverende arbejdsmiljø, hvor du får gode muligheder for både personlig og faglig udvikling. Hos os finder du gode træningsfaciliteter, en kaffe- og frugtordning, og vi arrangerer en række faglige og sociale begivenheder i løbet af året.

FMI er midt i en transformation mod mere hybride arbejdsformer, og det betyder, at der er gode muligheder for hjemmearbejde, når du er landet godt i vores organisation. Vi tror på, at fleksibilitet er nøglen til en god work-life balance.

Du kan læse mere på www.fmi.dk eller finde os på LinkedIn.

Om stillingen

Du kommer til at arbejde som generalist med fokus på at koordinere den eksterne kontrol af FMI’s virksomhed, der gennemføres af enten Rigsrevisionen eller Forsvarsministeriets Interne Revision. Du arbejder tæt sammen med en erfaren kollega. De forhold, der revideres, har enten stor politisk/offentlig bevågenhed eller også er det forhold, som vi selv har en idé om trænger til et eftersyn. Du kommer altså til at arbejde med områder, der på den ene eller anden måde kan være sensitive.

Konkret består dine opgaver i at samle input om emner, der er ”revisionsmodne” og rådgive chefgruppen om, hvilke revisioner der skal prioriteres i samarbejde med revisorerne. Når de specifikke emner er valgt, sikrer du, at vi har valgt de rette mennesker til at besvare revisionen, samt at chefgruppen er involveret på et passende niveau. Når FMI begynder at svare på revisionerne, er det dig, der kvalitetssikrer vores besvarelser, og sørger for at vores fageksperters interne sprog er blevet oversat til et ensartet og letforståeligt dansk. Samtidig er det dig, der koordinerer og styrer alle dele af processen.

Når revisionens resultater foreligger, er det dig, der sørger for at vi som organisation lærer af revisionens konklusioner. Det gør du ved at følge op på de anbefalinger, der er kommet fra revisionen.

Når du er kommet godt ind i revisionsområdet, kan dine egne ønsker og præferencer komme til at spille en væsentlig rolle i, hvilke opgaver du kommer til at håndtere. Der er rig mulighed for at prøve kræfter med de mange andre forskellige embedsmandsopgaver, der kommer igennem et Ledelsessekretariat, bl.a.:

• Koordinere og styre komplekse sager på tværs af styrelsen.
• Bidrage til politiske produkter, fx svar på spørgsmål fra Folketinget.
• Levere bidrag til Forsvarsministeriet behandling af sager med politisk bevågenhed.
• Besvare henvendelser fra almindelige borgere om alverdens tænkelige forhold.
• Behandle anmodninger om aktindsigt fra borgere, medier og virksomheder.
• Skrive beslutningsoplæg, briefinger og mødemateriale til direktøren og vicedirektøren.

Vi vægter kompetenceudvikling af den enkelte medarbejder i Sekretariatssektionen højt. Udover at du kommer til at udvikle dig fagligt og personligt af de daglige opgaver, vil du også få en individuel udviklingsaftale, hvor du og din nærmeste chef forpligter jer på at prioritere et særligt fokus i din kompetenceudvikling.

Din faste arbejdsplads er i Ballerup.

Om dig

Du er kaptajn eller kaptajnløjtnant. Du behøver ikke at have erfaring med revision, men det kan være en fordel, hvis du har.

DIG SOM PERSON
Du er grundig, ordentlig og Du er kaptajn eller kaptajnløjtnant. Du behøver ikke at have erfaring med revision, men det kan være en fordel, hvis du har. professionel i din fremtoning.

Du kan begå dig på tværs af fagkulturer og skaber gode relationer til dine samarbejdspartnere. Du evner at formidle kompleksitet og kan skabe konsensus om en opgaves løsning.

Du er ansvarsfuld, og du kan formulere dig kort og klart i skrift og tale. Du vil få ansvar for at følge og drive dine sager og sørge for, at de kommer i mål til tiden. Der er mange processer og tidsfrister at holde styr på, og derfor er det nødvendigt, at du arbejder struktureret og selvstændigt.

Du er fleksibel og parat til at rumme de forskellige opgaver, der dukker op med kort varsel. Det er ofte et vilkår i Ledelsessekretariatet, at man ikke helt ved, hvad dagen bringer, når man møder på arbejde om morgenen. Derfor er et vist overskud til at håndtere det uforudsigelige en god egenskab.

Hvis du har, det der skal til, kan vi tilbyde en spændende stilling, der giver dig en god forståelse for, hvad det vil sige at arbejde på det strategiske niveau og for, hvordan samspillet mellem departement og styrelse fungerer. De kompetencer, du opbygger her, vil du få glæde af i din videre karriere.

Ansættelsesvilkår

Stillingen er slået op civilt og militært.

Stillingen besættes efter protokollat af 23. maj 2019 til overenskomst for akademikere i staten om officerer under Forsvarsministeriet. Stillingen er indplaceret i løngruppe 4 som omfatter kaptajner og kaptajnløjtnanter.

Er du allerede ansat i Forsvarsministeriets Koncern, vil du fortsat være ansat i henhold til gældende aftaler mellem Forsvarsministeriets Personalestyrelse og Hovedorganisationen af Officerer i Danmark om løn og ansættelsesvilkår for tjenestemandsansatte eller overenskomstansatte officerer i Forsvaret.

Som ansat i Forsvarsministeriets koncern er du omfattet af nogle særlige vilkår. Du skal bl.a. kunne sikkerhedsgodkendes og opretholde sikkerhedsgodkendelsen under hele ansættelsesforløbet.

Du har som ansat pligt til at forrette tjeneste uden for landets grænser, herunder ved enheder i internationale operationer med henblik på deltagelse i konfliktforebyggende, fredsbevarende, fredsskabende, humanitære og andre lignende operationer.

Ansættelsen er betinget af, at du kan bestå Forsvarets fysiske basiskrav og ved helbreds- og tandlægevurderinger erklæres for fuldt egnet til udsendelse i internationale operationer.

Såfremt du er udpeget til INTOPS, skal du gøre opmærksom på dette i din ansøgning.

KONTAKT OG ANSØGNING
Hvis du har spørgsmål til stillingen, kan du enten kontakte sektionschefen major Philip Engelholm på 7221 7242, FMI-LE-CHSEK@FIIN.DK, eller vores erfarne revisionskoordinator Ole Hollesen, 4268 2964, FMI-LE-SEK06@FIIN.DK. Send gerne SMS – så ringer vi tilbage.

Har du spørgsmål til løn- og ansættelsesvilkår, kan du kontakte HR-konsulent Mathilde Schmidt-Lange ved Forsvarsministeriets Personalestyrelse på telefon 32 66 58 18.

Ansøgningsfristen er den 4. marts 2024. Vi holder ansættelsessamtaler i ugerne efter. Tiltrædelse er snarest muligt herefter.

Dit arbejdssted er Lautrupbjerg 1-5, 2750 Ballerup.

Vi beder dig om at søge stillingen via linket og vedhæfte din ansøgning, CV og uddannelsesbevis som PDF-filer.

I Forsvarsministeriets organisation tror vi på, at forskellighed styrker opgaveløsningen gennem diversitet og nytænkning. Derfor opfordrer vi alle interesserede uanset baggrund til at søge stillingen.

OM FORSVARSMINISTERIETS MATERIEL- OG INDKØBSSTYRELSE
Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse (FMI) er en styrelse under Forsvarsministeriet. FMI har ansvaret for det samlede forsvars og beredskabs materiel, IT og cybersikkerhed. Det er os, der anskaffer, driver og bortskaffer materiel og IT for såvel Hæren, Søværnet, Flyvevåbnet, Arktisk Kommando, Specialo-perationskommandoen, Hjemmeværnet, Beredskabsstyrelsen og resten af Forsvarsministeriets koncern. Desuden bistår vores IT-medarbejdere dagligt i at modstå de cyberangreb, Forsvarsministeriets koncern udsættes for.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Ballerup Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse, Lautrupbjerg -5, 2750 Ballerup

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 04-03-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5991920

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet