Karrieremulighed som ekspert i våbensikkerhed hos Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse i Ballerup

dato

Vil du medvirke til håndhævelse og udvikling af sikkerheden inden for alt, der vedrører våben og våbensystemer i Forsvaret?

Du får en helt særlig mulighed for et spændende job i en spændende tid, hvor mange menneskelige kvaliteter kommer i spil.

Dine personlige roller vil spænde fra spørgende og informationssamlende til rådgivende, kontrollerende og bestemmende.

Velkommen hos os!

OM OS
Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse (FMI) fungerer som materielfagligt videnscenter og logistisk myndighed for hele Forsvarsministeriets Koncern.

Det er styrelsens opgave at anskaffe, vedligeholde og videreudvikle materielkapaciteter for alle forsvarets myndigheder. Fra kampvogne, skibe og jagerfly til uniformer.

Myndighedssektionen, der er en del af FMI’s stab i Ballerup, er ansvarlig for at sikre indsigt i og rådgive om lovgivning, internationale og nationale regler inden for personel- og materielsikkerhed. Sektionen løser opgaver svarende til de civile kompetente myndigheder.

Myndighedsudøvelsen varetages på vegne af Forsvarets Materielinspektør af sektionens sikkerhedsinspektører inden for følgende fagområder:

• Skibssikkerhed
• Køretøjssikkerhed
• Eksplosivstofsikkerhed
• Våbensikkerhed
• Arbejdssikkerhed
• Tranport af farligt gods.

Vi yder rådgivning i forbindelse med materielanskaffelser og udarbejder direktiver og retningslinjer for udøvelse af de forskellige myndighedsopgaver, som FMI er pålagt.

Vi planlægger, fører tilsyn og gennemfører inspektioner jf. love, standarder og bestemmelser. Vi sikrer, at Forsvarets interne forvaltningsgrundlag på området er relevant og effektiv.

OM STILLINGEN
Du bliver en del af FMIs myndighedsudøvelse inden for våbensikkerhed og skal indgå i et våbensikkerhedsteam, der samlet består at tre medarbejdere under faglig ledelse af våbensikkerhedsinspektøren.

Vi er den myndighed i Forsvaret, som kan tildele og fratage tilladelser og dispensationer under overholdelse af lovgivning, bestemmelser og regler mm.

Du har en central rolle inden for alle områder af våbensikkerhed, og du medvirker til at opbygge viden og kompetencer ved nøglepersoner i Forsvaret på lige fod med våbensikkerhedsinspektøren.

Du understøtter styrelsens projektansvarlige med rådgivning i alle faser af Forsvarets projekter med nye og modificerede våbensystemer og i den daglige drift i form af bl.a. udstedelse af tilladelser, dispensationer, forbud og restriktioner i forbindelse med brugen af våben.

Du vil bistå med fremskaffelse og vurdering af den dokumentation, som danner grundlaget for den endelige sikkerhedsgodkendelse af våbensystemer før overdragelse af disse til brugerne.

Du kommer til, at lede og gennemføre inspektioner af våbensikkerheden ved de operative myndigheder.

Du vil blive en del af en sektion på 15 meget fagligt motiverede medarbejdere, der alle arbejder for at alt personale under Forsvarsministeriet har det sikreste mulige materiel.

Sektionen arbejder ofte på tværs af fagområder, da kompleksiteten af våbensystemer gør at nye tiltag ofte berører flere områder på en gang.

I jobbet vil der være op til ca. 25 rejsedage om året i forbindelse med møder og test i ind- og udland samt i relation til inspektioner og tilsyn ved Forsvarets enheder og tjenestesteder.

Kompetenceopbygning til stillingen kan derudover medføre en perioder i ind- og udlande ved relevante uddannelsesinstitutioner.

Som myndighed følger selvfølgelig også en god del administration i form af dokumentation, rapportering og registrering.

Stillingen har udgangspunkt i Ballerup

OM DIG

Vi har gjort os nogle tanker om dig.

Du har ideelt en teknisk baggrund som eksempelvis ingeniør, maskinmester m.m. og du har lyst til at blive fagspecialist inden for våbensikkerhed som karrierevej.

Du har erfaring med større anskaffelsesprojekter og med at sikre, at krav stillet til dit ressortområde i aftalegrundlaget behandles og overholdes i forhold til det produkt der skal leveres.

Vi vægter, viden og erfaring med risikohåndtering og sikkerhedsarbejde, både teoretisk og praktisk. Udtryk som fejltræsanalyse og Failure Mode Effects Analysis (FMEA) må derfor helst ikke være fremmedord for dig.

Uanset din erfaring, vil vi sørge for opbygning af specialviden på de områder, hvor der er behov for det. Du skal i den forbindelse være indstillet på kortere og længere uddannelsesophold i udlandet.

Du har forståelse for en stor og kompleks offentlig virksomheds interne forretningsgange og processer, samt sagsbehandling inden for det tekniske generelt.

Som person forestiller vi os, at du er imødekommende, kan skabe netværk, indgår aktivt i - og bidrager til - et inspirerende arbejdsmiljø, hvor høj faglighed understøttes af god sparring, trivsel, godt humør og en uformel omgangstone. Samtid evner du, at fordybe dig når der er behov for dette.

Du har som minimum nogle års erfaring og har en personlig integritet, som gør dig tydelig i din kommunikation. Det er vigtigt for dig, at kunne formulere dig klart og korrekt i både skrift og tale.

Du tager ansvar for en opgave, samarbejder om løsningen af den og du har et tålmodigt væsen.

Du evner at holde dig orienteret om relevante udviklinger inden for dit området og holder dine interessenter orienteret om vigtige oplysninger og beslutninger.

Du trykprøver gerne løsningsmuligheder inden beslutningen tages.

Der vil blive lagt vægt på at du har kørekort til bil.

Stillingen er slået op civilt og militært.

ANSÆTTELSESVILKÅR
Du vil blive ansat og aflønnet efter gældende overenskomst for ansatte i staten. Alt efter dine kvalifikationer og kompetencer er der mulighed for forhandling af tillæg. Dertil kommer en fuld arbejdsgiverfinansieret pensionsordning.

Stillingen er på 37 timer ugentlig inkl. frokostpause.

Som ansat i Forsvaret er du omfattet af nogle særlige vilkår. Det betyder bl.a., at du skal kunne sikkerhedsgodkendes, og at du kan blive forpligtet til at løse en specifik tekniske opgave i et missionsområde.

Du har som ansat pligt til at forrette tjeneste uden for landets grænser, herunder ved enheder i internationale operationer med henblik på deltagelse i konfliktforebyggende, fredsbevarende, fredsskabende, humanitære og andre lignende operationer.

Stillingen har udgangspunkt i Ballerup.

Kontrakt og ansøgning
Hvis du vil vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte Chefen for Myndighedssektionen Orlogskaptajn Peter Drost på telefon 5197 4424

Hvis du har spørgsmål til løn og ansættelsesvilkår, kan du kontakte HR-konsulent Pia Knudsen, Forsvarets Personelkommando på tlf. 3266 5783.

Ansøgningsfristen er den 15. maj 2025, og ansættelsessamtaler forventes afholdt løbende. Stillingen er til besættelse 1. juli 2025, eller snarest.

Ansøgningen, CV og uddannelsesbeviser sendes elektronisk via linket.

Venligst oplys 2 eller flere referencer i din ansøgning.

I Forsvarsministeriets organisation tror vi på, at mangfoldighed optimerer opgaveløsningen. Derfor opfordrer vi alle interesserede uanset baggrund til at søge stillingen.

Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse (FMI) er en styrelse under Forsvarsministeriet.

FMI har ansvaret for det samlede forsvars og beredskabs materiel, IT og cybersikkerhed. Det er os, der anskaffer, driver og bortskaffer materiel og IT for såvel Hæren, Søværnet, Flyvevåbnet, Arktisk Kommando, Specialoperationskommandoen, Hjemmeværnet, Beredskabsstyrelsen og resten af Forsvarsministeriets koncern. Desuden bistår vores IT-medarbejdere dagligt i at modstå de cyberangreb, Forsvarsministeriets koncern udsættes for. Vi er ca. 2500 medarbejdere (3/4 civile - 1/4 militære) fordelt ud over hele Kongeriget, med hovedkontorer i henholdsvis Ballerup, Brabrand og Hvidovre.





INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Ballerup Kommune

-Virksomheden tilbyder:

dagarbejde

-Arbejdsgiver:

Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse, Lautrupbjerg, 2750 Ballerup

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 15-05-2025;

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/2385e5f5-bc91-4905-aaef-70ae886d36c8

Data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet