Karrierevejleder til Den Kongelige Livgarde: Inspirer og vejled i HR-udvikling

dato

Brænder du for HR og vil du være med til at tilknytte og fastholde medarbejdere ved Den Kongelige Livgarde, så er det måske netop dig, vi søger efter til denne stilling som Karrierevejleder.

Om os

HR-partnerstrukturen, der er tilknyttet Hæren består af tre HR-partnersektioner fordelt på Hærens ledelse i Karup samt Hærens regimenter og brigader i henholdsvis Nord- og Vestdanmark og Syd- og Østdanmark.

HR-partnerteamet ved Livgarden er en del af HR-partnersektion Syd- og Østdanmark, der ligeledes varetager HR-støtten ved de af Hærens myndigheder, der er placeret i Haderslev, Fredericia, Slagelse og på Bornholm.

Sektionen består af en sektionschef og 18 HR-medarbejdere. Herudover har sektionen tilknyttet en faglig koordinator og en administrativ medarbejder, der sammen med sektionschefen udgør sektionens ledelsesteam. Ledelsesteamet er placeret på Flyvestation Karup.

HR-partnerteamet ved Livgarden består af i alt fem medarbejdere.

I sektionen prioriterer vi videndeling og samarbejde højt både lokalt, på tværs af HR-partnerstrukturen og i forhold til resten af Personelkommandoen. Der er med andre ord et robust bagland at trække på.

Kendetegnet for sektionen er herudover, at vi respekterer hinandens forskelligheder, spiller hinanden gode ved at bringe alle vores kompetencer i spil. Vi støtter hinanden, og har en god og uformel tone.

Om stillingen

Du bliver en del af den HR-partnerstruktur, der har til opgave at støtte Hærens myndigheder inden for det samlede HR-område. Støtten spænder bredt fra professionel rådgivning og sparring over planlægning, gennemførelse og facilitering af projekter og udvikling inden for HR-området.

Din hovedopgave vil være fokuseret på implementeringen af Forsvarets nye bemandingssystem, herunder blandt andet kortlægning af stillinger, udarbejdelse og vedligeholdelse af karrierespor samt synliggørelse af karriereveje ved Livgarden. Du er herved med til at lægge de byggesten, som medarbejderne skal inspireres af, og som cheferne senere skal være med til at karrierevejlede på basis af.

I forlængelse af ovenstående, vejleder og uddanner du chefer, ledere og medarbejdere i anvendelsen af dialogbaserede karriereplaner. Du støtter ledere og chefer i, at guide medarbejdere i forhold til deres karriereveje og muligheder, og i at gennemføre karrieresamtalerne. Du har således en bred kontaktflade, både hos chefer og medarbejdere.

Jobbet indeholder såvel administrative og driftsmæssige HR-opgaver samt enkelte udviklingsopgaver. Fælles for opgaveløsningen er, at den gennemføres i et tæt samarbejde med dine HR-kolleger i teamet og regimentet og med afsæt i det lokale behov.

Vi tilbyder dig spændende opgaver hvor du:

· Kortlægger stillinger ved regimentet

· Indsamler data, analyserer og står for rapportering

· Bidrager til udarbejdelse af karriereskitser for medarbejdere samt journalisering heraf

· Vedligeholder data om kortlægning af stillinger, kompetencebehov samt karriereveje

· Støtter og hjælper med koordinering af rekrutteringsindsatsen ved regimentet

· Planlægger og gennemfører inspirationsaktiviteter omkring karriereveje

· Formidler viden om karriereveje til både små og store grupper af medarbejdere

· Deltager i forskellige møder for at opbygge viden om Livgardens organisation og behov

Opgaverne i teamet fastlægges af regimentet og sektionschefen og koordineres efterfølgende internt i teamet med støtte fra teamkoordinatoren, som er en af de fem medarbejdere i teamet. Sammen afstemmer teamet, hvem der er ansvarlig for hvilke opgaver idet det samtidigt er målsætningen at I, internt i teamet, kan bidrage til hinandens opgaveløsning.

Dit faste arbejdssted bliver Høvelte Kaserne i Allerød med mulighed for hjemmearbejdsdage, når det giver mening for opgaven, myndigheden, dig og sektionen som helhed.

Der vil være rejseaktivitet på ca. to dage om måneden forbundet med stillingen.

Om dig

Du har formentlig et par års erfaring inden for det administrative HR-område eller anden relevant erhvervserfaring. Du har måske arbejdet med kompetence- og karriereudvikling, personelforvaltning og administration. Kendskab til Forsvarets organisation vil være ønskeligt, men ikke et krav.

Du har mod på eller erfaring med, at navigere i en politisk drevet organisation.

Da stillingen i høj grad rummer både driftsopgaver og formidlingsarbejde, er det vigtigt, at du trives i et miljø præget af hyppige ændringer, hvor der vil være en stor vekselvirkning mellem ansvarlig håndtering af opgaver og samarbejde på tværs i teamet og ud mod organisationen.

Vi forstiller os, at du er:

· God til at opbygge og vedligeholde relationer

· Nysgerrig og udviklingsorienteret inden for HR og vejledning.

· Struktureret og trives med administrative og driftsmæssige HR-opgaver

· En god formidler og kommunikator – både skriftligt og mundtligt

· Er IT-vant, herunder har erfaring med at arbejde i Microsoft Office (ikke mindst Excel)

· God til at kombinere analyse, struktur og kommunikation i en kontekst og praksisnær ramme

Forsvarets organisation er på mange måder en kompleks størrelse, og vi sørger naturligvis for, at du bliver klædt ordentligt på til at varetage funktionen, bl.a. ved hjælp af et struktureret onboarding- og uddannelsesforløb.

Endvidere får du tilknyttet en mentor ved ansættelsesstart, der støtter dig under hele oplæringsforløbet.

Din evne til at forstå vores organisation samt målgruppens kultur, ønsker og færdigheder spiller en stor rolle i, at få succes i stillingen. Vi ønsker at tilpasse opgaverne til dine kvalifikationer.

Ansættelsesvilkår

Ansættelsen sker i henhold til den til enhver tid gældende Fællesoverenskomst mellem Finansministeriet og Offentligt Ansattes Organisationer – Det Statslige Område (OAO-S-fællesoverenskomsten) og organisationsaftale for kontorfunktionærer, laboranter og it-medarbejdere.

Afhængigt af dine kvalifikationer og kompetencer, er der mulighed for forhandling af tillæg. Der er til stillingen knyttet en arbejdsgiverfinansieret pensionsordning.

Arbejdsstedet er i Allerød.

Som ansat under Forsvarsministeriets område er du omfattet af nogle særlige vilkår. Du skal bl.a. kunne sikkerhedsgodkendes og opretholde sikkerhedsgodkendelsen under hele ansættelsesforholdet.

Du har som ansat pligt til at forrette tjeneste uden for landets grænser, herunder ved enheder i internationale operationer med henblik på deltagelse i konfliktforebyggende, fredsbevarende, fredsskabende, humanitære og andre lignende operationer.

Kontakt og ansøgning

Hvis du vil vide mere om stillingen, er du meget velkommen til at kontakte sektionschef, major Mogens Andreas Krukow Thomsen på mail FPS-MAT@mil.dk eller på telefon 4132 0377.

Du er også velkommen til at kontakte Specialkonsulent Heidi Kruse på mail FPS-HKR@mil.dk. eller på telefon 2916 8821. Heidi er vores Teamkoordinator ved Livgarden.

Har du spørgsmål til løn- og ansættelsesvilkår, er du velkommen til at kontakte Personel-kommandoen, HR-konsulent Charlotte Meinertz Hansen på telefon 3266 5156. Træffes ikke i perioden fra og med 22. december 2025 til og med 2. januar 2026.

Ansøgningsfrist er 11. januar 2026, og samtaler forventes afholdt med 1. samtale i uge 3 og 2. samtale i uge 4.

Stillingen er til besættelse 1. marts 2026 eller hurtigst muligt.

Du søger stillingen via linket og vi beder dig vedhæfte ansøgning, CV og kopi af uddannelsesbevis/svendebrev. Vær opmærksom på at bilag skal tilføjes i PDF-format.

I Forsvarsministeriets organisation tror vi på, at mangfoldighed optimerer opgaveløsningen. Derfor opfordrer vi alle interesserede uanset baggrund til at søge stillingen.

Om Personelkommandoen

Vi rekrutterer og fastholder kompetente ansatte til mere en 40 uddannelser og 25.000 stillinger for Danmarks sikkerhed, og vi yder en helt særlig indsats over for vores veteraner og deres familier.

Vores verden drejer sig om den operative kerneopgave, og vi understøtter alle lige fra den værnepligtige til forsvarsministeren.

Vi har et stærkt tværfagligt HR-miljø med fokus på udvikling.

Når den operative virkelighed ændrer sig, gør vi det samme. Det kræver mere end almindelig HR.

Vi har hovedsæde i Ballerup med decentrale partnerelementer og rekrutteringscentre rundt om i hele landet.



INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Ballerup Kommune

-Virksomheden tilbyder:

dagarbejde

-Arbejdsgiver:

Forsvarsministeriets Personalestyrelse, Lautruphøj, 2750 Ballerup

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 11-01-2026;

Se mere her: https://job.jobnet.dk/find-job/34ef8d26-c19f-44b5-b019-f891e30defe2

Data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet