BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
En humørfyldt hverdag, et stærkt tværfagligt samarbejde og ambulante samtaler i nærmiljøet – Vi søger en kollega, der har lyst til at arbejde som kontaktperson ud fra F-ACT modellens muligheder.
Du bliver tilknyttet vores F-ACT team som har patienter indenfor psykoseområdet og dobbeltdiagoseområdet.
Hverdag og arbejdsopgaver
Det at vi arbejder med udgangspunkt i F-ACT modellen betyder, at vores behandlingstilbud er fleksibelt og giver mulighed for at tilbyde udekørende behandling i patienternes hjem eller nærområde.
Med fokus på høj kvalitet samarbejder du tæt med alle instanser omkring patienten. Dette inkluderer både det tværsektorielle, tværprofessionelle og de pårørende.
Du bliver kontaktperson for et antal patienter, og afholder ambulante samtaler, tager på hjemmebesøg samt besøger patienten under indlæggelse. Du forestår forskellige psykoedukative opgaver i forhold til patienter og pårørende og indgår i det tværfaglige samarbejde omkring udarbejdelse af behandlingsplaner.
Vi arbejder i forhold til et kognitivt og recovery-orienteret perspektiv. Det betyder at du fx kommer til at arbejde med ugeplaner, selvmonitorering, tyngdeprodukter og eksponering for angst. Du motiverer til gruppeaktivitet, koordinerer/tilbyder en integreret rusmiddelbehandling og inddrager patienterne i planlægningen af deres egen behandling.
Du deltager i tværfaglige drøftelser og behandlingskonferencer, hvor du bringer dine monofaglige kompetencer i spil. Sideløbende med kontaktpersonsfunktionen varetager du forskellige monofaglige opgaver sammen med ambulatoriets anden ergoterapeut – bl.a.:
- Konsulentfunktion ift. sparring vedr. ADL–problematikker og behandlingsplanlægning
- Ved behov udfører specifikke ergoterapeutiske tests og vurderinger samt varetager den efterfølgende dokumentation, formidling til patient og teammedlemmer samt planlægning af tiltag
- Udarbejder sanseprofiler
- Inddrage studerende i de daglige arbejdsopgaver med efterfølgende refleksion og feedback
- Deltager og indgår i monofagligt samarbejde på tværs af centret
Lidt om os og hvad vi kan tilbyde
Vi er et velfungerende ambulatorie bestående af en tværfaglig sammensat personalegruppe. Ambulatoriet består af fire subspecialiserede teams; hhv. et retsligt team, et med patienter med bipolar lidelse, et med patienter med ikke-psykose og team for patienter med psykoselidelser.
Vi er kendt for vores engagement og gør hver dag en særlig indsats for vores patienter og den fælles trivsel. Vi har en uformel tone og en humørfyldt hverdag, hvor vi gerne hjælper på tværs, når der er brug for det.
Du har stor indflydelse på planlægning af din arbejdsdag, men vi hjælper hinanden og har shared caseload.
I din opstartsperiode vil der blive afsat god tid til introduktion i forhold til at blive fortrolig med FACT-modellen, det daglige arbejde og rutinerne. Du bliver tilknyttet en erfaren kollega/mentor og får mulighed for at komme på kurset ’Godt på vej i psykiatrien’, hvis du er ny i Region Hovedstadens psykiatri.
Om dig
Du er uddannet ergoterapeut og har erfaring med det psykiatriske felt. Du kan arbejde med sanseprofiler, har kendskab til de kognitive metoder og har gerne erfaring med at arbejde recovery-orienteret.
Vi forstiller os hertil, at vores nye kollega:
- Har gode samarbejdsevner og en lyst til at udvikle sig
- Kan lide at arbejde selvstændigt ude hos patienterne
- Er god til at videndele og opsøge sparring
- Er engageret i vores tværfaglige perspektiv
Ansættelsesvilkår
Stillingen er på 37 timer med tiltrædelse 1. december 2024 eller efter aftale.
Du ansættes i henhold til overenskomst for ikke-ledende ergoterapeuter, fysioterapeuter og jordemødre. Du er under ansættelsen omfattet af den til enhver tid gældende arbejdstidsaftale indgået mellem Regionernes Lønnings- og Takstnævn og Ergoterapeutforeningen.
Ambulatoriet har pt. åben mandag til torsdag kl. 08.00-15.30 og fredag kl. 08.00-15.00.
Din arbejdstid vil derfor primært ligge inden for dette tidsrum.
Regionen er et døgndækket område, og du vil efter konkret behov kunne blive planlagt med vagter uden for ambulatoriets åbningstider i overensstemmelse med reglerne i den gældende arbejdstidsaftale
Har vi vakt din interesse?
Har du spørgsmål til stillingen, er du mere end velkommen til at kontakte oversygeplejerske Boline Baadsgaard på 30668341 eller mail boline.baadsgaard.01@regionh.dk .
Er du klar til at sende os din ansøgning, så søg via linket her på siden. Du bedes uploade CV og andre relevante dokumenter sammen med din ansøgning.
Ansøgningsfristen er d. 07.10.24 2024 og samtaler finder sted den 09.10.24 fra kl. 12.
Vi glæder os til at høre fra dig!
Læs mere om Psykiatrisk Center Ballerup på www.psykiatri-ballerup.dk eller læs og hør mere om Region Hovedstadens Psykiatri som arbejdsplads på: "Job i Psykiatrien".
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Ballerup Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Psykiatrisk Center Ballerup, Maglevænget , 2750 Ballerup
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 07-10-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6115654