Kontorchef for nyoprettet kontor - Application Management

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Er du vores nye kontorchef, som har mod på at opbygge et nyt kontor til application management af det nye Ejendomsvurderingssystem? Kan du sammen med en lille gruppe af øvrige kontorchefer og underdirektøren etablere et dynamisk team, der skal sikre den fremtidige videreudvikling og drift af dette samfundsvigtige system? Så er det dig, vi leder efter.

Stillingen
Vi søger en kontorchef til et nyoprettet kontor, der i fremtiden skal varetage application management vedrørende ejendomsvurderingssystemer i Skatteforvaltningen.

Implementeringscenter for Ejendomsvurdering (ICE) løser en vigtig, omfattende og teknisk udfordrende opgave for det danske samfund og vi er succesfuldt i gang med at føre denne opgave ud i livet. Systemet udvides løbende med udvikling af væsentlige nye funktioner, samtidig med at det er i operationel brug og under support. I de kommende år vil systemet gradvis overgå til at have mindre udvikling og relative mere drift ligesom programmets omfang reduceres.

Kontorets bemanding og opgaver etableres gradvis over de kommende år parallelt med gennemførelse og afslutning af de resterende større udviklingsopgaver og i takt med at fejlrettelser og mindre tilpasninger udgør en gradvis større del af arbejdet med systemet. Det er forventningen af kontorets medarbejdere i overgangen vil være en kombination af indlånte, overtagne og nyansatte medarbejdere - ligesom kontorets opgaver og ansvarsområder i denne fase også gradvis udbygges.

Du vil i den forbindelse indgå i et dynamisk ledelsesteam, der gradvis over de næste par år overgår til et mindre drift- og vedligeholdelsesteam, hvori drift (service management, incidents, driftsstøtte mm), infrastruktur og miljøer samt data management forventes at være søsterkontorer.

Som leder af kontoret bliver en af dine fornemmeste opgaver at sikre opnåelse af kontorets målsætninger om rettidige kvalitetsleverancer til Vurderingsstyrelsen, som er brugerorganisationen af systemet. Du sikrer samtidig at arbejdet gennemføres under god forvaltningsskik indenfor rammerne af Udviklings- og Forenklingsstyrelsen.

Da det er tale om et nyt kontor, vil overtagelse, rekruttering og fastholdelse af nøglemedarbejdere og selektiv brug af eksterne konsulenter udgøre en nøglefunktion for sikring af kontorets succes. Du kommer også til at være i tæt dialog med områdets ledergruppe vedrørende prioritering og planlægning af opgaver samt krav til systemet.

Du vil indgå i den daglige ledergruppe af kontorchefer med direktionen.

Vi leder efter dig som:

  • Kan dokumentere ledelseserfaring med at tiltrække og fastholde kompetente medarbejdere i en stor, struktureret og periodevis hektisk offentlig it-organisation.
  • Har demonstreret evner og erfaring med at opnå resultater i denne type organisation.
  • Kan samarbejde med mange interessenter. Herunder kompetente og specialiserede medarbejdere, brugerorganisationen (Vurderingsstyrelsen) og en tæt samarbejdende lederkreds.
  • Har ledelseserfaring, som ligger indenfor it-udvikling og drift og som knytter sig til store systemer og organisationer med strukturerede processer.
  • Trives i en periodevis hektisk og udfordrende hverdag under strukturerede rammer.
Vi tilbyder

  • Mulighed for at indtage en vigtig lederposition for et it-system med stor samfundsmæssig betydning for det danske samfund.
  • Mulighed for at sætte dit præg på den organisation, der i fremtiden driver videreudvikling og drift af dette vigtige system.
  • Mulighed for på sigt at indgå i en mindre og tæt samarbejdende ledergruppe vedrørende systemet.
  • Et arbejde i stabile og velfungerende rammer i en af Danmarks største og mest velfungerende it-organisationer.
  • Fleksible rammer for tilrettelæggelse af arbejds- og fritidsliv under respekt for såvel arbejdsrelaterede som personlige behov.
Kontakt og ansættelsesvilkår
Send din ansøgning med CV og eksamenspapirer samt relevant dokumentation via nedenstående link hurtigst muligt og senest den 31.07 2023. Samtaler afholdes i uge 32 og 33, og du kan forvente at høre tilbage fra os senest start august. Tiltrædelsesdato forventes 1. oktober.

Har du spørgsmål til stillingen, er du meget velkommen til at kontakte Underdirektør Brian Lygh på telefon 72371640.

Du skal være opmærksom på, at der vil indgå en logisk test og en personanalyse i ansættelsesforløbet. Du vil skulle opgive mindst to referencer. Der vil forud for ansættelsen blive indhentet straffeattest.

Løn- og ansættelsesvilkår forhandles i overensstemmelse med rammeaftale om kontraktansættelse af chefer i staten. Stillingen indplaceres i løngruppe 1, svarende til lønramme 37. Ansættelse sker som udgangspunkt på åremål. Du bliver ansat i Skatteministeriet med tilhørende institutioner.

Dit arbejdssted vil være Udviklings- og Forenklingsstyrelsens lokation på Nybrovej 116, 2800 Lyngby.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Ballerup Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Skatteforvaltningen, Kongens Lyngby, Nybrovej 116, Nybrovej 116, 2800 Kongens Lyngby

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 31-07-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=5001&ProjectId=170324&DepartmentId=9414&MediaId=2872&SkipAdvertisement=true

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5862625

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet