Koordinator og sagsbehandler til Ukraineenheden i Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Er du interesseret i at beskæftige dig med forsvarsindustrien? Er du løsningsorienteret og dygtig til at koordinere og trives du med mange bolde i luften, hvor Networking og koordination er nøgleordene?

Så er du måske på vej til et alsidigt og spændende sagsbehandlerjob i Ukraineenheden i Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse.

Om os

Ukraineenheden er centrum for Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelses (FMI) donationsindsats til Ukraine. Enheden løser i tæt samarbejde med FMI øvrige divisioner og afdelinger den meget vigtige opgave med donationer til Ukraine. Opgaven har høj politisk og strategisk prioritet og vil være i fokus i dit kommende virke som sagsbehandler og koordinator.

Ukraineenheden består af en chef, en næstkommanderende og to sektioner, UE1 og UE2. Som sagsbehandler i UE2 vil du indgå i et samarbejde med militære og civile medarbejdere med fokus på at udvikle Danmarks indsats og bidrag til Ukraines frihedskamp.

I Ukraineenheden er vi dedikerede til at støtte hinanden og samarbejde aktivt om at nå vores fælles mål. Vi udgør et team med høj motivation og arbejder for en udviklingsrig hverdag med engagerede kollegaer samt gode muligheder for personlig og faglig udvikling.

Om stillingen

Du kommer til at arbejde i maskinrummet, hvor du vil fungere som kontaktpunkt for henvendelser fra forsvarsindustrien i Ukraineenhedens myndighedspostkasse. I processen vil du sammen med dine kollegaer fungere som omdrejningspunkt for koordination af samarbejde og dialog med interesse- og brancheorganisationer samt dansk forsvarsindustri, hvorfra donationsforslag granskes, sagsbehandles og handles på i rammen af FMI donationsindsats og efterfølgende videreformidles til relevante myndigheder, kapacitetsansvarlige, kompetencepersoner, projekter m.v. i forhold til prioriterede donationsinitiativer til støtte for Ukraine. Du vil sammen med Ukraineenhedens øvrige medarbejdere have ansvaret for den tværgående koordination.

Kontakten til og servicering af forsvarsindustrien og dens interesse- og brancheorganisationer, samt forsvarets myndigheder er en vigtig del af dit jobområde. En væsentlig del af arbejdet er at skabe og vedligeholde effektive netværk samt formidle informationer til såvel forsvarsindustrien som internt og til forsvarets myndigheder. Vi forventer derfor, at du er selvstændig, initiativrig, strategisk tænkende, fremsynet, serviceminded, udadvendt og god til at skabe netværk.

I din kommunikation formår du at være klar og tydelig, uanset om det er skrevet eller talt, og du er i stand til at håndtere et bredt spektrum af arbejdsopgaver samt variationer i arbejdsmængde og tidsplaner. Der kan forekomme dage, hvor arbejdet fortsætter udover de sædvanlige tidsrammer, og tempoet er højt. Sidst, men ikke mindst, er du helhedsorienteret i forhold til Ukraineenhedens samlede opgaveportefølje og er en god kollega, der med godt humør evner at dække ind og tage fra ved spidsbelastninger.

Hovedvægten af dine arbejdsopgaver forventes lagt på nedenstående opgaver:
- Registrering, sagsbehandling, koordination og besvarelse af henvendelser fra dansk forsvarsindustri i Ukraineenheden myndighedspostkassen.
- Styrke og tilsikre samarbejdet med interesse- og brancheorganisationer, dansk forsvarsindustri samt Ukraineenhedens samspil med FMI kapacitetsansvarlige, øvrige myndigheder og internationale partnere.
- Identificere og tilsikre løsning og forankring af opgaver rette sted i huset.
- Medvirke til samarbejdet med og relationsplejen i forhold til dansk forsvarsindustri og dens organisationer.
- Bistå og substituere ifm. deltagelse i møder og konferencer, informationsindhentning og -udveksling, samt referatskrivning.
- Tilsikre oplysning af og dialog med dansk forsvarsindustri.

Om dig

Vi søger dig, der er kaptajn eller kaptajnløjtnant, og som har et indgående kendskab til FMI samt forsvarets struktur og virkemåde, herunder materielverdenen og industriens rammevilkår. Du skal have solid erfaring med koordinationsopgaver og udadvendt virksomhed samt have erfaring fra tidligere samarbejde og dialog med industrien og dennes interesse- og brancheorganisationer.

Evnen til at opbygge relationer og dialog med samarbejdspartnere er afgørende. Du skal kunne formidle komplekse problemstillinger på en let forståelig måde, både skriftligt og mundtligt. En solid forståelse for styring, planlægning, koordination og kommunikation er nødvendig, ligesom du skal kunne agere på højere stabsniveauer og skabe tætte samarbejdsrelationer på tværs af organisationer. Dit store engagement og evne til at føre opgaver til en succesfuld afslutning vil være værdsat.

Ansættelsesvilkår

Stillingen besættes efter protokollat af 23. maj 2019 til overenskomst for akademikere i staten om officerer under Forsvarsministeriet. Stillingen er indplaceret i løngruppe 4 som omfatter kaptajner og kaptajnløjtnanter.

Er du allerede ansat i Forsvarsministeriets Koncern, vil du fortsat være ansat i henhold til gældende aftaler mellem Forsvarsministeriets Personalestyrelse og Hovedorganisationen af Officerer i Danmark om løn og ansættelsesvilkår for tjenestemandsansatte eller overenskomstansatte officerer i Forsvaret.

Som ansat i Forsvarsministeriets koncern er du omfattet af nogle særlige vilkår. Du skal bl.a. kunne
sikkerhedsgodkendes og opretholde sikkerhedsgodkendelsen under hele ansættelsesforløbet.

Du har som ansat pligt til at forrette tjeneste uden for landets grænser, herunder ved enheder i
internationale operationer med henblik på deltagelse i konfliktforebyggende, fredsbevarende,
fredsskabende, humanitære og andre lignende operationer.

Ansættelsen er betinget af, at du kan bestå Forsvarets fysiske basiskrav og ved helbreds- og
tandlægevurderinger erklæres for fuldt egnet til udsendelse i internationale operationer.

Såfremt du er udpeget til INTOPS, skal du gøre opmærksom på dette i din ansøgning

KONTAKT OG ANSØGNING
Hvis du vil vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte ansættende chef Dorthe Hertz på telefon 72 83 03 72.

Har du spørgsmål til løn- og ansættelsesvilkår, kan du kontakte HR-konsulent Mathilde Schmidt-Lange
ved Forsvarsministeriets Personalestyrelse på telefon 32 66 58 18.

Ansøgningsfristen er den 11. september 2024.

Dit arbejdssted er Lautrupbjerg 1-5, 2750 Ballerup.

Vi beder dig om at søge stillingen via linket og vedhæfte din ansøgning, CV og uddannelsesbevis som PDF-filer.

I Forsvarsministeriets organisation tror vi på, at forskellighed styrker opgaveløsningen gennem diversitet og nytænkning. Derfor opfordrer vi alle interesserede uanset baggrund til at søge stillingen.

OM FORSVARSMINISTERIETS MATERIEL- OG INDKØBSSTYRELSE
Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse (FMI) er en styrelse under Forsvarsministeriet. FMI
har ansvaret for det samlede forsvars og beredskabs materiel, IT og cybersikkerhed. Det er os, der
anskaffer, driver og bortskaffer materiel og IT for såvel Hæren, Søværnet, Flyvevåbnet, Arktisk
Kommando, Specialoperationskommandoen, Hjemmeværnet, Beredskabsstyrelsen og resten af
Forsvarsministeriets koncern. Desuden bistår vores IT-medarbejdere dagligt i at modstå de
cyberangreb, Forsvarsministeriets koncern udsættes for.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Ballerup Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse, Lautrupbjerg -5, 2750 Ballerup

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 11-09-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6104856

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet