Koordinator til Udenrigsministeriets drift og sikkerhed hos Statens It

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Statens It arbejder på at skabe fundamentet for den fortsatte digitalisering i staten. Vi har således ansvaret for at drive en effektiv it-understøttelse og sikre høj tværgående standard for it-service i staten og de ca. 42.000 brugere.

Vi søger ny medarbejder til Team UM Drift, som har ansvaret for Udenrigsministeriets drift og sikkerhed. Derudover står teamet for styring af Statens TIL TJENESTEBRUG (TTJ) –løsning. Statens TTJ-løsning er en kontorarbejdsplads med ESDH og print til håndtering af klassificeret information op til TTJ for Statens Its kunder.

Om stillingen Vi søger en systematisk og skrivestærk koordinator som kan stå i spidsen for den interne udbygning af løsningen med nye services, samt den interne styring af leverancen. Som koordinator vil du endvidere skulle udarbejde notater og oversigter til brug for revision og kontrol af løsningen.

Ansvarsområder:

  • Prioritering af ønsker til nye services og features i Statens TTJ
  • Sikre at videreudvikling af løsningen følger den definerede arkitektur
  • Intern styring af leverancen Statens TTJ, således de ønskede services og features sættes i produktion
  • Styring af governance vedrørende drift og vedligehold af løsningen
  • Sikre udarbejdelse af dokumentation for gennemførsel af it-revisionskontroller
  • Bistå med udarbejdelse af materiale til brug for re-akkreditering af Statens TTJ
  • Udarbejde notater og præsentationer omkring Statens TTJ
Kvalifikationer:

  • Forståelse for it-sikkerhedsarkitektur og it-revision
  • Evne til mundtligt og skriftligt at kommunikere komplekse sikkerhedsemner klart og effektivt
  • Selvstændig og metodisk tilgang til opgaveløsning
  • God til at samarbejde på tværs af teams
Vi tilbyder:

  • Et job i en åben og dynamisk organisation, som er præget af et højt fagligt niveau
  • Et forløb der sikre at dine kompetencer bliver løftet og at du bliver klædt på til at kunne håndtere opgaverne
Om os Statens It er en veletableret driftsorganisation, med flere end 600 mennesker, der står for håndtering af samfundskritisk It infrastruktur og applikationsdrift. Vi er en organisation i vækst, og den udvikling ser vi fortsætter.

Intelligente løsninger og aktuelle teknologier er derfor en prioritet for Statens It, og her er sikkerhedsområdet ingen undtagelse.

Hos os betyder tilstedeværelse sammen med vores kollegaer meget, og vi mener, at samarbejde og videndeling på tværs af styrelsen er afgørende for et godt arbejdsmiljø. Samtidig vil vi gerne sikre fleksibilitet for vores medarbejdere, og hjemmearbejde kan løbende aftales mellem chef og medarbejder, når det er foreneligt med opgavevaretagelsen.

Statens It er en styrelse under Finansministeriet. Vi har hovedkontor i Ballerup i Storkøbenhavn, og satellitkontorer i både Aarhus og Sønderborg.

Løn – og ansættelsesvilkår Afhængig af din uddannelsesbaggrund ansættes du efter gældende overenskomst med mulighed for individuel forhandling alt efter kvalifikationer.

Det er en forudsætning for ansættelse, at du kan sikkerhedsgodkendes til niveauet HEMMELIGT og efterfølgende kan opretholde sikkerhedsgodkendelsen i hele din ansættelsesperiode. Du vil i forbindelse med ansættelsen blive bedt om dit samtykke til, at Statens It må indhente en offentlig straffeattest via dit cpr-nummer.

Ansættelsesområdet er Finansministeriet med tilhørende institutioner, p.t. Finansministeriets departement, Medarbejder- og Kompetencestyrelsen, Statens Administration, Statens It og Økonomistyrelsen.

Vil du vide mere? Hvis du vil vide mere om stillingen, så er du velkommen til at kontakte Områdechef Thomas Kristmar på telefon 50879661 på hverdage mellem kl 09:00 og 16:00.

Ansøgning Hvis stillingen har din interesse, så tryk på ”Søg jobbet her” og send din ansøgning med CV, eksamenspapirer og eventuelle bilag. Vi skal modtage din ansøgning senest fredag d. 6. september 2024.

Vi forventer at afholde ansættelsessamtaler løbende og vi håber at kunne byde vores nye kollega velkommen pr. 1. november 2024. Der gennemføres en faglig test som led i ansættelsessamtalen.

Statens It ser mangfoldighed som en styrke og opfordrer alle kvalificerede ansøgere uanset personlig baggrund til at søge stillingen. Vi ser frem til at læse din ansøgning.

Vi ser frem til at høre fra dig og tilbyder en spændende mulighed for at være en del af vores meget dedikerede sikkerhedsteam.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Ballerup Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Statens It, Lautruphøj, 2750 Ballerup

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 06-09-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6102103

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet