Ledelsesrådgivning, problemstillinger inden for det psykosociale arbejdsmiljø og udvikling af organisatorisk praksis - Bliv en del af vores team i Forsvarsministeriets Personalestyrelse og giv din karriere næste skridt!

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Brænder du for at arbejde med ledelsesrådgivning, problemstillinger inden for det psykosociale arbejdsmiljø og udvikling af organisatorisk praksis?

Kan du lide at undervise og inspirere mennesker? Og er du nogle år inde i din karriere og leder efter den næste spændende jobmulighed?

Så har du mulighed for at blive en del af vores team, der har ansvaret for konsulentstøtte, rådgivning og udvikling inden for psykisk arbejdsmiljø på hele Forsvarsministeriets område.

Om os

Vi hører hjemme i Forsvarsministeriets Personalestyrelse, og sammen med alle vores gode kollegaer på HR-området står vi over for en historisk, spændende og vigtig opgave med at støtte udviklingen af et styrket forsvar for Danmark. Vi er derfor også selv i gang med at styrke og udvikle vores kapacitet og arbejde i organisationen, og du vil således træde ind i et team i udvikling og kunne være med til at præge denne udvikling.

Vi søger aktuelt en organisationspsykolog eller konsulent med tilsvarende kompetencer til vores afdeling i Ballerup.

Vi er aktuelt placeret i Personalestyrelsens Center for HR-rådgivning og Arbejdsmiljø. Vores sektion består her blandt andet af en sektionschef og fire organisationspsykologer/organisationskonsulenter fordelt på 3 lokationer (Ballerup, Aalborg og Aarhus).

Vi beskæftiger os med mange forskellige opgaver, der alle relaterer sig til ledelse, organisation og psykisk arbejdsmiljø. Vi servicerer hele Forsvarsministeriet – Forsvaret, Beredskabet og Hjemmeværnet – fra værnepligtige til generaler samt vores mange civile ansatte.

Du vil få base i Ballerup og vil primært skulle løse opgaver på Sjælland. Vi har dog hele Danmark som vores arbejdsplads, så det forventes, at du også ind imellem kan løse opgaver rundt i landet. Vi tilbyder stor fleksibilitet i planlægning af arbejdstid og gode muligheder for at arbejde hjemmefra noget af tiden.

Vi prioriterer et stærkt arbejdsfællesskab og sætter arbejdet med refleksion og faglig udvikling højt. Vi har blandt andet ugentlige sparringsmøder og deltager periodisk i fælles ekstern supervision.


Om stillingen

En udfordrende og varieret arbejdsuge:
Vores opgaver spænder fra en enkelt telefonisk ledersparring til længere organisatoriske forløb, og dine uger vil sjældent være ens. Nogle uger vil du være meget på farten og løse opgaver ude hos vores samarbejdspartnere, mens der i andre uger vil være god tid til planlægning, fordybelse og udvikling.

Dit arbejde vil blandt andet bestå af opgaver inden for:
• Ledelsesrådgivning og ledersparring for ledere og lederteams
• Kultur- og organisationsudviklingsforløb
• Undersøgelser og interventioner i relation til problemstillinger inden for det psykosociale arbejdsmiljø – fx i relation til APV-processer, der kræver særlig støtte
• Udvikling af samarbejdsrelationer og konflikthåndtering i arbejdsfælleskaber
• Oplæg, undervisning, temadage og workshops med temaer som psykologisk tryghed, stress, distanceledelse, sygefravær mv.
• Rådgivning og kortlægning i forbindelse med arbejdspladsvurderinger (APV) og ved påbud fra Arbejdstilsynet

Vi tilbyder dig et job i et fagligt og engageret miljø, hvor du får stort ansvar og tilsvarende indflydelse, herunder god mulighed for at sætte dit aftryk på såvel eget job som udviklingen af hele sektionen.

Vi har fokus på, at det skal være sjovt og udfordrende at gå på arbejde, og at der samtidig er god balance mellem arbejde og fritid.


Om dig

Er du den vi søger?

Du vil passe godt ind i vores team, hvis du:
• Er nysgerrig, empatisk og parat til at udvikle dig i konsulentrollen
• Er en holdspiller, der har teamets samarbejde og trivsel på sinde
• Kan tage ansvar og håndtere at arbejde i et komplekst felt, til tider præget af høje følelsesmæssige krav
• Er god til at se muligheder og tænke i løsninger sammen med dem, du rådgiver
• Kan trives i en varieret arbejdsuge, hvor du løser opgaver selvstændigt og nogle gange sammen med andre konsulenter
• Har en relevant akademisk baggrund, fx som psykolog og har erfaring med rådgivning inden for ledelse, organisation, psykologi, HR, PPR eller lign. Som psykolog er det en fordel at være autoriseret, men ikke et krav. Personlig og faglig gennemslagskraft er vigtigere for os end et langt CV
• Har erfaring med arbejdet i en politisk styret organisation

Endelig er det er et krav, at du har kørekort til personbil.


Ansættelsesvilkår

Du bliver ansat og aflønnet efter gældende overenskomst i staten. Der vil ved ansættelsen være mulighed for at forhandle et tillæg. Der er til stillingen tilknyttet en fuld arbejdsgiverfinansieret pensionsordning.

Som ansat i Forsvarsministeriets koncern er du omfattet af nogle særlige vilkår. Du skal bl.a. kunne sikkerhedsgodkendes og opretholde sikkerhedsgodkendelsen under hele ansættelsesforløbet.

Du har som ansat pligt til at forrette tjeneste uden for landets grænser, herunder ved enheder i internationale operationer med henblik på deltagelse i konfliktforebyggende, fredsbevarende, fredsskabende, humanitære og andre lignende operationer.

Kontakt og ansøgning
Hvis du vil vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte sektionschef Rasmus Gorell Mackenhauer på tlf. 2152 2823 eller organisationspsykolog Isalena Pagh Brauer på tlf. 2932 2984.
Har du spørgsmål til løn- og ansættelsesvilkår, kan du ringe til HR-konsulent Birgit Jepsen på tlf. 7281 9183.

Ansøgningsfristen er den 11. juni 2024. Ansættelsessamtaler afholdes den 20. juni hos Forsvarsministeriets Personalestyrelse i Ballerup. Vi ønsker stillingen besat fra den 1. august 2024 eller hurtigst muligt derefter.

Send din ansøgning via linket, hvor du bedes vedhæfte ansøgning, CV samt kandidatbevis. Vær opmærksom på at bilag kun kan tilføjes i PDF-format.

I Forsvarsministeriets organisation tror vi på, at mangfoldighed optimerer opgaveløsningen. Derfor opfordrer vi alle interesserede uanset baggrund til at søge stillingen.

Om Forsvarsministeriets Personalestyrelse
Forsvaret, Hjemmeværnet, Beredskabsstyrelsen og ministerområdets øvrige myndigheder løser nogle helt særlige opgaver for rigets sikkerhed – nogle gange med livet som indsats. Vi bidrager til den operative kerneopgave ved at rekruttere og fastholde kompetente mænd og kvinder til mere end 40 uddannelser og 20.000 stillinger. Og vi yder en helt særlig indsats over for vores veteraner og deres familier. Det stiller særlige krav til os som HR-organisation.

Vores verden drejer sig om den operative kerneopgave, og vi understøtter alle lige fra den
værnepligtige til forsvarsministeren. Det kræver, at vi har et stærkt tværfagligt HR-miljø med specialer inden for militærfaglighed, psykologi, rekruttering, marketing, arbejdsmiljø, jura, mangfoldighed og meget mere. Og vi står klar, når det gælder – også uden for al-mindelig åbningstid.

Vi har hovedsæde i Ballerup med decentrale partnerelementer og rekrutteringscentre rundt om i hele landet. Vi er en udviklingsivrig arbejdsplads, hvor ansvar følger initiativ, og hvor dagene sjældent ligner hinanden. Når den operative virkelighed ændrer sig, gør vi det samme. Og den faglige udvikling følger med. Vi er en travl arbejdsplads med et stærkt kollegialt fællesskab. Det har vi også brug for.

Danmarks sikkerhed kræver mere end almindelig HR!

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Ballerup Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Forsvarsministeriets Personalestyrelse, Lautruphøj , 2750 Ballerup

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 11-06-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6052019

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet