Vi er stolte over at være en del af en spændende organisation, der fokuserer på at levere våben og materiel til soldaterne. Så brænder du for, at gøre en forskel for Forsvaret og Hjemmeværnets soldater, og kan du se en ære i at arbejde med våben og skydebanemateriel til vores soldater, så er du måske på vej til et spændende og udfordrende job i Forsvarsministeriet, Materiel- og Indkøbsstyrelsen (FMI) i Ballerup.
Om os
I Kapacitetscenter Våben har vi ansvaret for anskaffelse, kapacitetsudvikling og drift inden for våbenområdet og har således ansvaret fra "vugge til grav". Vores ansvarsområde strækker sig fra pistoler, geværer og maskingeværer til panserværnsmissiler, skydebanemateriel og meget andet. Vores sektion er overordnet materielansvarlige inden for vores område og det betyder, at vi tilvejebringer det ønskede materiel så det er til rådighed i den rette mængde, til rette tid og i rette kvalitet for Forsvarets ansatte samt hjemmeværnets frivillige.
Den stigende trussel mod Danmark og oprettelsen af Accelerationsfonden mv., vil kun øge arbejdet i vores sektion og der venter en stor opgave med anskaffelse, implementering og drift af flere våben de kommende måneder og år.
Om stillingen
Du bliver en del af et hold på 9 kollegaer, der alle har anskaffelse, drift, udvikling af våben og skydebanemateriel mm. som fællesnævner.
Du er sektionens næstkommanderende og indgår således i et ledelsesteam med sektionschefen. Dine primære opgaver er ledelse af medarbejdere, herunder rådgivning, sparring, støtte og prioritering af opgaver, primært relateret til driftsopgaver. Du er sektionens daglige omdrejningspunkt i alle typer opgaver og spørgsmål, og har således en meget bred berøringsflade med alle sektionens aktiviteter, både internt i FMI og eksternt til resten af Forsvaret, Hjemmeværnet m.fl.
Dine primære opgaver bliver følgende:
- Indgå i ledelsesteam med sektionschefen
- Være stedfortræder for sektionschefen i dennes fravær
- Ledelse af sektionens driftsmedarbejdere
- Ansvarlig for alle driftsrelaterede opgaver (herunder bl.a. forsyning, vedligeholdelse og udvikling)
- Rådgive, vejlede og sparre med sektionens medarbejdere inden for alle spørgsmål relateret til anskaffelse og drift
- Rådgive, vejlede og sparre med projektledere tilknyttet sektionens anskaffelses- og rammeaftaleprojekter
- Overordnet støtte til hhv. koordination og vejledning af projekter i driften og implementering af nyt materiel
- Vejlede og rådgive samarbejdspartnere under hele Forsvarsministeriets myndighedsområde i relevant omfang inden for sektionens sagsområder
- Kontaktmøder med leverandører
- Koordinationen med Forsvarets Vedligeholdelsestjeneste (FVT) og disses specialværksteder.
Med jobbet følger en stor kontaktflade internt i forsvaret og hjemmeværnet og du vil blandt andet skulle samarbejde med tekniske specialister, operative enheder, indkøbere, jurister og administrativt personale som en naturlig del af din opgaveløsning. Dine evner inden for samarbejde og kommunikation vil være afgørende for at opnå gode resultater i den her stilling.
Der vil være rejseaktivitet forbundet ved stillingen og kørekort til personbil er påkrævet.
Du vil gennemgå et introduktionskursus, der umiddelbart giver dig et indblik i Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse, og derudover skal du løbende deltage i relevante kurser, der udvikler dine kompetencer.
Om dig
Du har en akademisk eller teknisk uddannelse med indblik i projektledelse og/eller drift og logistik, så du kan sparre med og støtte de andre i sektionen.
Selvom vi har nogle ønsker til, hvad du skal kunne, så er det vigtigste for os, at du både er ærekær i forhold til din faglighed, nysgerrig, engageret i at hjælpe andre samt interesserer dig for dine kolleger og samarbejdspartnere.
Du kan formentlig sætte flueben ud fra flere af disse kompetencer:
- Ledelseserfaring
- God til at indgå i et team
- Analytisk tilgang og god dataforståelse
- Trives med skiftende opgaver og arbejdsmiljøer (On-site)
- Kendskab til projektledelse
- Forståelse for udbudsregler
- Erfaring med SAP
Du ansættes i henhold til den enhver tid gældende overenskomst.
Afhængigt af dine kvalifikationer og kompetencer, er der mulighed for forhandling af tillæg. Der er til stillingen knyttet en arbejdsgiverfinansieret pensionsordning på 17,1 %.
Arbejdsstedet er i Ballerup
Som ansat under Forsvarsministeriets område er du omfattet af nogle særlige vilkår. Du skal bl.a. kunne sikkerhedsgodkendes og opretholde sikkerhedsgodkendelsen under hele ansættelsesforholdet.
Du har som ansat pligt til at forrette tjeneste uden for landets grænser, herunder ved enheder i internationale operationer med henblik på deltagelse i konfliktforebyggende, fredsbevarende, fredsskabende, humanitære og andre lignende operationer.
Kontakt og ansøgning
Har du fået lyst til at høre mere om stillingen, er du velkommen til at ringe til major Nicolai Christian Bartholdus Jensen på telefon 4174 3434.
Har du spørgsmål til løn eller ansættelsesvilkår, kan du ringe til HR-konsulent Mia Nordbeck Carlsson på telefon 3266 5716.
Ansøgningsfristen er den 8. juni 2025. Der gennemføres løbende ansættelsessamtaler og stillingen er til besættelse fra 1. august 2025.
Du søger stillingen via linket og vi beder dig vedhæfte ansøgning, CV og kopi af uddannelsesbevis. Vær opmærksom på at bilag skal tilføjes i PDF-format.
I Forsvarsministeriets organisation tror vi på, at mangfoldighed optimerer opgaveløsningen. Derfor opfordrer vi alle interesserede uanset baggrund til at søge stillingen.
Om Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse
Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse (FMI) er en styrelse under Forsvarsministeriet. FMI har ansvaret for det samlede forsvars og beredskabs materiel, IT og cybersikkerhed. Det er os, der anskaffer, driver og bortskaffer materiel og IT for såvel Hæren, Søværnet, Flyvevåbnet, Arktisk Kommando, Specialoperationskommandoen, Hjemmeværnet, Beredskabsstyrelsen og resten af Forsvarsministeriets koncern. Desuden bistår vores IT-medarbejdere dagligt i at modstå de cyberangreb, Forsvarsministeriets koncern udsættes for. Vi er ca. 2500 medarbejdere (3/4 civile - 1/4 militære) fordelt ud over hele Kongeriget, med hovedkontorer i henholdsvis Ballerup, Brabrand og Hvidovre.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Ballerup Kommune
-Virksomheden tilbyder:
dagarbejde
-Arbejdsgiver:
Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse, Lautrupbjerg, 2750 Ballerup
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 08-06-2025;
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/fa836251-9949-4599-b187-aa8074469a86