BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Ballerup Kommune søger en erfaren og samarbejdsorienteret afsnitsleder til afsnittene Beskæftigelse og Rusmiddelbehandling samt til Job og Virksomheder.
Du kommer til at stå i spidsen for opbygningen af to nyetablerede afsnit, hvor social- og arbejdsmarkedsindsats for udsatte borgere er lagt sammen. Du får dermed muligheden for i høj grad at tegne og udvikle de to afsnit.
Ballerup Kommune har netop gennemført en organisationsændring med etablering af et nyt center, hvor hele voksensocialområdet og arbejdsmarkedsområdet er samlet i ét center. Det nye center bærer navnet Center for Social og Arbejdsmarked, og ny centerchef er startet 1. april 2024.
I et samlet Center for Social og Arbejdsmarked vil der være et skærpet ledelsesmæssigt og fagligt fokus på, hvordan social- og arbejdsmarkedsindsatser bruges i sammenhæng og tilrettelægges med udgangspunkt i den enkelte borgers ressourcer og behov, så flere borgere får mulighed for at deltage i fællesskaber og bidrage på deres niveau. Det nye center fremstår således ikke som et center med to søjler, men som et sammenhængende center, hvis opgaver samlet set samtænkes på nye måder.
Afsnittet Beskæftigelse og Rusmiddelbehandling består af to teams med hver deres teamleder, mens afsnittet Job og Virksomheder består af to teams, hvor det ene team har tilknyttet en teamleder, mens teamet Virksomhedsservice refererer direkte til dig, som afsnitsleder. Du vil derfor være nærmeste leder for teamet Virksomhedsservice samt leder og sparringspartner for tre teamledere.
Beskæftigelse og Rusmiddelbehandling
Beskæftigelse og Rusmiddelbehandling er dannet i forbindelse med etableringen af det nye center og med inspiration fra Reformkommissionens anbefalinger om samtænkning af social- og beskæftigelsesindsatserne.
Beskæftigelse og Rusmiddelbehandling rummer følgende teams:
- Alkohol- og Rusbehandling
Teamet har en teamleder og ca. 29 medarbejdere - Job- og Erhvervstræning
- Teamet har en teamleder og ca. 21 medarbejdere
De vigtigste opgaver i Beskæftigelse og Rusmiddelbehandling
Du får som afsnitsleder, sammen med dine teamledere, til opgave at fastholde og videreudvikle social- og beskæftigelsesindsatserne, herunder at se perspektiverne i at samtænke indsatserne inden for afsnittet, i forhold til resten af centret og andre relevante dele af Ballerup kommune og omverden.
Under Alkohol- og Rusbehandling ligger Brydehuset. Brydehuset hjælper borgere med rådgivning og gratis behandling af alkoholmisbrug og stofmisbrug. Desuden ligger her Café FOKUS, som er værested og aktivitetscenter for borgere der har psykisk sårbarhed eller rusmiddeludfordringer.
Job- og Erhvervstræning består af Lindbjergvej, som står for de interne tilbud til borgere samt erhvervstræning samt beskyttet beskæftigelse på Larsbjerggård og Bibliotekscaféen.
Job og Virksomheder
Under Job og Virksomheder hører følgende to teams til:
- Jobparate
Teamet har en teamleder og ca. 32 medarbejdere - Virksomhedsservice
Teamet har ca. 14 medarbejdere
De vigtigste opgaver i Job og Virksomheder
Du får som afsnitsleder til opgave at udnytte det potentiale der ligger i et tættere samarbejde med erhvervslivet omkring virksomhedsrettede indsatser for udsatte borgere.
Teamet Jobparate støtter sygemeldte borgere til en hurtig tilbagevenden til arbejdsmarkedet samt fastholdelse af de borgere, der er i ansættelse. Teamet har fokus på den virksomhedsrettede og tidlige indsats. De varetager desuden indsatsen omkring forsikrede ledige borgere og jobparate kontanthjælpsmodtagere.
Teamet Virksomhedsservice arbejder med rekrutteringsservice til virksomheder både i forhold til ordinære jobs, fleksjob, småjobs, løntilskud samt praktikker. Virksomhedskonsulenterne er delt i to grupper. En gruppe, der skal varetage det generelle opsøgende og strategiske samarbejde med virksomhederne samt en gruppe, hvor den enkelte virksomhedskonsulent er forankret direkte til det afsnit, som arbejder med den relevante målgruppe og refererer til afsnitsleder i det respektive afsnit.
Som afsnitsleder indgår du i den samlede ledergruppe på tværs af centret og forventes i den sammenhæng at være en kompetent og konstruktiv medspiller.
Dine kompetencer
- Du har en relevant ledelsesmæssig baggrund
- Du har ledelseserfaring fra enten begge eller et af fagområderne
- Du har interesse for og gerne idéer til, hvordan erhvervslivet kan bringes yderligere i spil
- Du har erfaring med og kendskab til arbejdet i en politisk ledet organisation
- Du har erfaring med at lede gennem ledere – eller i hvert fald solid erfaring med personale- og driftsledelse
- Du har erfaring med og vilje til at arbejde inddragende.
- Du har en tillidsskabende og motiverende personlighed
- Du har en naturlig autoritet og en god personlig udstråling
- Du har et positivt og anerkendende menneskesyn
- Du får ledere og medarbejdere til at agere kompetent og engageret
- Du er autentisk og besidder en ordentlighed
- Du kommunikerer tydeligt både mundtligt og skriftligt
- Du lægger vægt på en åben og ærlig dialog.
Det får du hos os
Ballerup Kommune har et godt ry, en sund økonomi og et stærkt fokus på det gode samarbejde med borgere, brugere og virksomheder. Vi er en aktiv deltager i udviklingen af hovedstadsregionen og en kommune med blus på kedlerne med et deraf følgende ambitiøst anlægsbudget.
Vi er en kommune i vækst – der bliver 20% flere borgere i kommunen de næste 10 år.
Du kommer til en kommune med tydelige visioner. Kommunalbestyrelsens Vision 2029 sætter fokus på retten til at bidrage og til at være en del af fællesskabet, på samarbejdet med borgere og virksomheder i øjenhøjde og på Ballerup Kommune som et godt sted at leve, bo og arbejde i alle livets faser.
Du kommer også til en kommune, som har store ambitioner på klimaområdet, som i høj grad vil smitte af på dagligdagen i hele organisationen.
Vi har en god og tillidsfuld relation mellem politikere og administration.
Vil du vide mere
Har du uddybende spørgsmål, eller ønsker du at høre mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte centerchef Stine Hollendsted på telefon 2143 7798.
Læs mere om Ballerup Kommune som arbejdsplads på job.ballerup.dk
Materiale
MED aftale
Ledelsesgrundlag
Aftale om budget 2025
Strategi for socialområdet
Vision 2029
Beskæftigelsesstrategi
Organisationsdiagram
Strategi med social udsathed blandt voksne
Ansættelsesproces og løn
Ansættelsesdatoen er den 1. marts 2025.
Første og anden runde samtaler forventes gennemført i januar måned 2025.
Der vil blive fremsendt en case forud for anden samtalerunde, hvor kandidaterne præsenterer deres synspunkter på og løsning af casens problemstillinger.
Stillingen er på 37 timer og er en fast stilling.
Ansøgningsfrist: 20 december 2024
Vi tilbyder løn og ansættelsesvilkår ifølge gældende overenskomst efter principper om lokal løndannelse og efter aftale med den forhandlingsberettigede organisation.
Vi indhenter straffeattest.
Ballerup Kommune har røgfri arbejdstid. Læs mere her
Vi ser mangfoldighed som en styrke. Derfor opfordrer vi alle uanset køn, alder, handicap, religion, seksuel orientering eller etnisk baggrund til at søge job hos os.
Send din ansøgning online. Klik på ”Ansøg” nedenfor og vedhæft din ansøgning, CV og uddannelsesbevis.
Vi glæder os til at møde dig.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Ballerup Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Ballerup Kommune, Hold-An Vej, 7, 2750 Ballerup
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 20-12-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6161031