Leder til strategisk udvikling i Forsvarsministeriets Personalestyrelse

dato

Trives du med ledelse af et komplekst område med analytisk stærke medarbejdere, der arbejder for at understøtte rekruttering og bemanding af Forsvarsministeriets område? Bliver du motiveret at kombinationen af dyb faglighed, udviklingsprojekter og nytænkning? Så er det måske dig vi leder efter som sektionschef med ansvar for Udviklings- og Planlægningssektionen i Forsvarsministeriets Personalestyrelse.

Om os

Udviklings- og Planlægningssektionen er en del af Center for Koordination og Udvikling. Centret yder ledelsesstøtte og sikrer koordination af tværgående opgaver. Foruden Udviklings- og Planlægningssektionen består centret af fire andre sektioner, der arbejder med bl.a. ledelsesstøtte, kommunikation, økonomi og styring af forsvarsforlig. Du bliver en del af en centerledelse, der består af to centerchefer og fire andre sektionschefer. Vi har altid tid til at hjælpe hinanden, og vi lægger vægt på at have det sjovt samtidig.

Vi søger en god leder, der kan stå i spidsen for en sektion af ca. 17 dygtige og engagerede medarbejdere fordelt på to hovedområder; HR-data (datateamet) og Udvikling (udviklingsteamet). De to områder samarbejder og udvikler sig i fællesskab med fokus på at understøtte udvikling og beslutningsgrundlag på hele Forsvarsministeriets område.

Om stillingen

Der er tale om en central og spændende stilling med et væsentligt udviklings-, analyse og koordinationsfokus, med eget ledelsesansvar for en række motiverede medarbejdere fordelt i to teams; udviklingsteamet og datateamet.

Din vigtigste opgave vil være at sparre med medarbejderne i de to teams og prioritere ressourcer og indsatser i forhold til aktuelle opgaver herunder:

  • Bidrag til besvarelse af spørgsmål fra bl.a. Folketinget vedr. fx udviklingen på bemandingen eller andre HR-relaterede analyser
  • Implementering af flere initiativer i den nye HR-politik.
  • Drive udviklingsprojekter og sagsbehandling af større opgaver og analyser inden for HR området
  • Bistå til analyser der går på tværs af flere centre i Personelkommandoen. Det kan fx være analyser i forhold til diversitet, løn og ansættelse.
  • Beslutningsoplæg, briefinger og mødemateriale til centerledelsen og FPS’ direktion.
  • Tværgående samarbejde internt i Center for Koordination og Udvikling, men også på tværs af hele Personelkommandoen samt Forsvarskommandoen og Forsvarsministeriets Departement.
Du kommer til at indgå i et team af chefer, ledere og medarbejdere, som du kan sparre med, og vi hjælper dig ind i jobbet.

Stillingen har mange kontaktflader til ministerområdets øvrige myndigheder – herunder primært Forsvarskommandoen og Forsvarsministeriets Departement.

I stillingen får du – ud over direkte ledelsesansvar for to teams – en unik mulighed for at stå i spidsen for udvikling af områder og tiltag, der skal understøtte effektiv bemanding af ministerområdet. Du får således god mulighed for at udvikle både dine ledelseskompetencer og dine personlige kompetencer i forhold til analyse, samarbejde, sagsbehandling og skriftlighed. Stillingen giver tillige mulighed for at få et indgående kendskab til Personelkommandoens opgaver og udvikle netværk på tværs af kommandoen og til andre myndigheder.

Om dig

Du har en relevant, akademisk uddannelse, og du har enten nogle års erfaring med ledelse eller et tydeligt ledelsestalent. Vi forventer, at du har interesse for og kendskab til ministerområdet.

Du kan også være major/orlogskaptajn og har gennemført Master i Militære Studier (MMS), VUT II/L eller anden ækvivalerende uddannelse. Er du erfaren kaptajn/kaptajnløjtnant i gang med MMS eller står foran at påbegynde MMS, vil du i så fald indgå en uddannelsesaftale og i perioden frem til en eventuel udnævnelse i stillingen bestride stillingen som funktion i højere stilling.

Du har formentlig erfaring fra en offentlig forvaltning, hvor du har arbejdet med skriftlig sagsbehandling, beslutningsoplæg, projektstyring og ledelsesstøtte. Det er en fordel, hvis du har erfaring med udvikling og selvstændige analyser.

Du trives med udviklingsopgaver og er god til at udvikle nye brugbare løsninger, bl.a. med inddragelse af andre fagligheder. Du er stærk analytisk, evner at nytænke og systematisere et komplekst område. Dit helhedssyn er veludviklet og gør, at du inddrager relevante perspektiver i løsningen af dine opgaver herunder har et tydeligt fokus på hele ministerområdets behov og vilkår.

Du vil få et stort ansvar for at følge og drive sektionens projekter og opgaver herunder sørge for, at de afleveres til tiden i rette kvalitet. I den forbindelse er det afgørende, at du er god til at formulere dig såvel mundtligt som skriftligt.

Du motiveres ved at indgå i et stærkt team med erfarne kollegaer, hvor vi sammen sparrer og kvalificerer de konkrete opgaver. Tilsvarende er du også uden for Forsvarsministeriets Personalestyrelse, i stand til at skabe gode personlige relationer med vores mange samarbejdspartnere.

Ansættelsesvilkår

Stillingen er slået op civilt og militært

Som civil sker ansættelsen i henhold til den til enhver tid gældende overenskomst mellem Skatteministeriet og en række akademikerorganisationer for akademikere i staten (Akademikeroverenskomsten). Du vil blive ansat som chefkonsulent med personaleledelse.

Derudover har du mulighed for at forhandle et tillæg afhængig af dine kvalifikationer og erfaring. Hertil kommer arbejdsgiverfinansieret pensionsordning.

Som ansat under Forsvarsministeriets område, er du omfattet af nogle særlige vilkår. Det betyder bl.a., at du skal kunne sikkerhedsgodkendes og opretholde denne gennem hele dit ansættelsesforhold.

Du har som ansat pligt til at forrette tjeneste uden for landets grænser, herunder ved enheder i internationale operationer med henblik på deltagelse i konfliktforebyggende, fredsbevarende, fredsskabende, humanitære og andre lignende operationer.

Som militær besættes stillingen efter protokollat til overenskomst for akademikere i staten om officerer under Forsvarsministeriet. Stillingen er indplaceret i løngruppe 5, som omfatter majorer og orlogskaptajner.

Stillingen kan evt. besættes ved funktion i højere stilling. Ansættelse og aflønning sker i så fald som kaptajn/kaptajnløjtnant i henhold til reglerne for funktion i højere stilling. Udnævnelse og overgang til varig ansættelse som major/orlogskaptajn kan finde sted, når uddannelseskravet er opfyldt.

Er du allerede ansat i Forsvarsministeriets Koncern, vil du fortsat være ansat i henhold til gældende aftaler mellem Forsvarsministeriets Personalestyrelse og Hovedorganisationen af Officerer i Danmark om løn og ansættelsesvilkår for tjenestemandsansatte officerer i Forsvaret.

Som ansat i Forsvarsministeriets koncern er du omfattet af nogle særlige vilkår. Du skal bl.a. kunne sikkerhedsgodkendes og opretholde sikkerhedsgodkendelsen under hele ansættelsesforløbet.

Du har som ansat pligt til at forrette tjeneste uden for landets grænser, herunder ved enheder i internationale operationer med henblik på deltagelse i konfliktforebyggende, fredsbevarende, fredsskabende, humanitære og andre lignende operationer.

Militært er ansættelsen betinget af, at du kan bestå Forsvarets fysiske basiskrav og ved helbreds- og tandlægevurderinger erklæres for fuldt egnet til udsendelse i internationale operationer.
Såfremt du er udpeget til INTOPS, skal du gøre opmærksom på dette i din ansøgning.

Dit faste tjenestested vil være i Ballerup.

Kontakt og ansøgning

Hvis du vil vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte centerchef i Center for Koordination og Udvikling Nettie Vindahl Vind på telefon 3266 5405 eller tidligere stillingsindehaver major Rune Staal på telefon 3266 5021.

Hvis du har spørgsmål til løn eller ansættelsesvilkår for den civile stilling, kan du kontakte HR-Konsulent Mia Nordbeck Carlsson på telefon 3266 5716. Har du derimod spørgsmål til løn eller ansættelsesvilkår for den militære stilling, kan du kontakte HR-Konsulent kaptajn Andreas Esben Knudsen fra Personelkommandoen på telefon: 7281 9130.

Ansøgningsfristen er den 16. maj 2025 og samtaler forventes gennemført herefter.

Vi vil bede dig om at søge stillingen via nedenstående link. Du opfordres til at vedhæfte dokumentation for relevant uddannelse. Du har også mulighed for at vedhæfte andre relevante dokumenter eller du kan medbringe disse ved en eventuel samtale.

I forsvarsministeriets organisation tror vi på, at mangfoldighed optimerer opgaveløsningen. Derfor opfordrer vi alle interesserede uanset baggrund til at søge stillingen.



Forsvarsministeriets Personalestyrelse

Vi rekrutterer og fastholder kompetente ansatte til mere en 40 uddannelser og 20.000 stillinger for Danmarks sikkerhed, og vi yder en helt særlig indsats over for vores veteraner og deres familier. Vores verden drejer sig om den operative kerneopgave, og vi understøtter alle lige fra den værnepligtige til forsvarsministeren.
Vi har et stærkt tværfagligt HR-miljø med fokus på udvikling. Når den operative virkelighed ændrer sig, gør vi det samme. Det kræver mere end almindelig HR.
Vi har hovedsæde i Ballerup med decentrale partnerelementer og rekrutteringscentre rundt om i hele landet



INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Ballerup Kommune

-Virksomheden tilbyder:

dagarbejde

-Arbejdsgiver:

Forsvarsministeriets Personalestyrelse, Lautruphøj, 2750 Ballerup

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 16-05-2025;

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/817c5e75-508a-4aaf-92a8-fb6ab838dacd

Data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet