Log-specialist til centrale kundelogs hos Statens It med fokus på ElasticSearch, Logstash og Kibana

dato

Er du på fornavn med Grok, KQL og Lucene? Er du hjemmevant i brugen af ElasticSearch, Logstash og Kibana? Og har du praktisk erfaring med at læse og parse logfiler og trives med tæt kundekontakt? Så kunne vores ledige stilling som log-specialist måske være noget for dig.

Om stillingen Statens It søger en dygtig teknisk specialist til teamet bag Centrale Kundelogs (CKL).
CKL er en central service, der har til formål at sikre, at de statslige myndigheder opfylder de tekniske minimumskrav for logning. Vi har netop etableret CKL som en selvstændig service - og vi har travlt!

Derfor søger vi en ny kollega, der vil få en central rolle i CKL med fokus på drift og vedligehold af høj kvalitet. Du vil også få en central rolle i videreudviklingen af CKL.

Da CKL er en service, der leveres på tværs af Statens It, vil du få mange interne og eksterne samarbejdspartnere. En væsentlig del af jobbet er at have kontakt med Statens Its kunder, som består af størsteparten af de statslige myndigheder i Danmark. Du skal derfor trives med at være opsøgende, koordinere møder og følge op på projekter. Vores kunders behov for logopsamling er forskellige, så du skal kunne navigere i en dynamisk hverdag, hvor opgaverne sjældent er ens.

Som en del af teamet vil du få en central og ansvarsfuld rolle i den løbende drift, videreudvikling og vedligehold af CKL-platformen. Dine primære opgaver vil omfatte:

  • Ansvar for drift og vedligehold af løsninger baseret på ElasticSearch, Logstash og Kibana
  • Udvikling og tilpasning af parsere samt formatering af logfiler med henblik på struktureret databehandling
  • Opsætning og konfiguration af kundetilpassede løsninger i Kibana, herunder administration af spaces, roller, rolle-mapping, indekser og overvågningsfunktioner (watchers)
  • Planlægning og facilitering af møder med både eksterne samarbejdspartnere og interne interessenter i forbindelse med oprettelse og tilpasning af CKL-løsninger
  • Udarbejdelse og vedligehold af teknisk dokumentation for kundeløsninger og tilhørende infrastruktur
  • Deltagelse i kontinuerlig forbedring af servicearkitekturen med fokus på effektivitet, robusthed og teknologisk opdatering.
Vi tilbyder desuden

  • Gode muligheder for faglig udvikling, efteruddannelse og certificeringer.
  • Et dedikeret og samarbejdsorienteret team med fokus på videndeling.
  • Fleksible arbejdstider og god balance mellem arbejde og fritid.
Om dig Vi søger en teknisk nysgerrig og struktureret kollega, som har:

  • Erfaring med ElasticSearch, Logstash og Kibana (eller lignende teknologier). Certificeringer i disse systemer er en fordel, men ikke et krav.
  • En solid forståelse af it-infrastruktur og evnen til at løse komplekse tekniske problemstillinger.
  • Praktisk erfaring med logopsamling, datahåndtering og systemadministration.
  • En systematisk tilgang til arbejdet med fokus på dokumentation og proaktivitet fremfor re-aktivitet.
For os er din uddannelsesbaggrund ikke afgørende, det vigtigste er, at du har teknisk erfaring og har evnen til at håndtere komplekse opgaver.

Om os CKL er en del af Team Database i Statens It, hvor du vil blive del af et stærkt fagligt fællesskab med cirka 15 dygtige kolleger med forskellige baggrunde og specialer. Vi har en uformel omgangstone og en stærk holdånd, hvor vi arbejder tæt sammen for at løse opgaverne. Hos os er der plads til fleksibilitet og stor respekt for vores forskelligheder.

Hos os betyder tilstedeværelse sammen med vores kolleger meget, og vi mener, at samarbejde og videndeling på tværs af styrelsen er afgørende for et godt arbejdsmiljø. Samtidig vil vi gerne sikre fleksibilitet for vores medarbejdere, og hjemmearbejde kan løbende aftales mellem chef og medarbejder, når det er foreneligt med opgavevaretagelsen.

Statens It er en styrelse under Finansministeriets koncern med cirka 650 medarbejdere, som leverer it-services til 25 ministerområder og deres 45.000 brugere. Vi arbejder med at sikre effektiv it-understøttelse og høj, ensartet it-service på tværs af staten.

Statens It har hovedkontor i Ballerup, og du vil primært arbejde her. Vi har også satellitkontorer i Aarhus og Sønderborg.

Læs mere om Statens It og vores arbejde på Statens IT.

Ansættelsesvilkår Du ansættes efter gældende overenskomst med mulighed for forhandling alt efter kvalifikationer.

Det er en forudsætning for ansættelse, at du kan sikkerhedsgodkendes til HEMMELIGT og efterfølgende kan opretholde sikkerhedsgodkendelsen i hele din ansættelsesperiode. Du vil i forbindelse med ansættelsen blive bedt om at fremsende en privat straffeattest, som du rekvirerer via www.politi.dk, eller ved fysisk fremmøde på din lokale politistation. Vi fortæller mere om dette undervejs i ansættelsesforløbet.

Ansættelsesområdet er Finansministeriet med tilhørende institutioner, pt. Finansministeriets departement, Statens Administration, Statens It, Økonomistyrelsen samt Medarbejder- og Kompetencestyrelsen.

Flere oplysninger Du er velkommen til at kontakte din potentielt kommende kollega Kristian Hansen på tlf.: +45 2286 5559 eller mail: kristian.hansen@statens-it.dk eller teamleder Khanh Larsen på tlf.: 7231 1291 eller mail: khanh.lan.tran.larsen@statens-it.dk.

Ansøgning Vi ser frem til at modtage din ansøgning med CV, eksamenspapirer og eventuelle bilag via knappen ”Søg stillingen” senest den 22. september 2025.

Finansministeriet ser mangfoldighed som en styrke og opfordrer alle interesserede kandidater uanset personlig baggrund til at søge. Vi ser frem til at læse din ansøgning.

Dette er et genopslag.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Ballerup Kommune

-Virksomheden tilbyder:

dagarbejde

-Arbejdsgiver:

Statens It, Lautruphøj, 2750 Ballerup

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 22-09-2025;

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/21597691-36ad-43fe-ab07-892921706453

Data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet