Major/Orlogskaptajn: Vil du støtte os med at komme godt i mål med forsvarsforliget?

Profilbillede
dato

Drømmer du om meningsfulde opgaver, der gavner Danmarks sikkerhed? Er du interesseret i strategisk planlægning og styring, og motiveres du af at forme rammerne for vores soldaters arbejde sammen med gode kolleger?

Nu har du chancen for at gøre en forskel ved at bidrage til omsætningen af de mange delaftaler til materiel og it for Forsvaret og Beredskabet, da vi søger to nye kollegaer til Porteføljekontoret i Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse (FMI).

Om os

FMI anskaffer, vedligeholder og bortskaffer materiel og it til hele Forsvarsministeriets koncern. Vores vigtigste opgave er at sikre, at vores kolleger i Forsvaret og Beredskabet har det rigtige materiel og it. I den forbindelse er Porteføljekontoret ansvarlig for blandt andet de strategiske investeringsplaner, forligsforberedelse og –implementering samt sikre, at de rigtige ting bliver gjort rigtigt og til tiden.

Vi lægger derfor stor vægt på relationelle færdigheder i dialogen med vores væsentligste kunder: Styrelsens ledelse, Forsvarsministeriets departement samt ikke mindst Forsvarskommandoen, Hjemmeværnskommandoen og Beredskabsstyrelsen og øvrige styrelser. Vi synkroniserer således løbende udviklingen af vores militære og civile kapaciteter med de øvrige styrelser i koncernen.

Vi er lige nu 12 medarbejdere, en blanding af militære og civile på akademisk niveau, og vi vil gerne have to kollegaer mere om bord. Vi er organiseret i teams med fokus på produktionsstyring, forlig, materiel og it, men uagtet vores organisering arbejder vi på tværs og støtter hinanden.

Vores hverdag er præget af åbenhed og en uformel omgangstone, hvor vi nyttiggør hinandens kompetencer til at skabe resultater. Vi lægger vægt på høj kvalitet og rettidighed, og det er vigtigt for os at skabe gode rammer for personlig og faglig udvikling.

Det er også vigtigt for os at skabe rammer, hvor vi alle trives på arbejdet og uden for. Vi værdsætter og respekterer således kollegers behov for balance mellem arbejde og fritid. Vi har gode muligheder for egen arbejdstidstilrettelæggelse og hjemmearbejde, men forventer også, at du er fleksibel og fokuseret, når opgaverne kræver det.

Om stillingen

Som ny medarbejder i Porteføljekontoret, der er en del af Planlægningsafdelingen, vil du blive en del af vores forligsteam. Her vil du gradvist få ansvar for egne områder afhængig af dine kompetencer og interesser. Vi vil sørge for den nødvendige oplæring og støtte, så du lander godt i stillingen.

Som Forsvarsforligets delaftaler falder på plads, vil vores primære fokus skifte til implementeringen af disse aftaler. Dette indebærer både anskaffelse af nye kapaciteter og it-systemer samt drifts- og udviklingsaktiviteter for de allerede eksisterende løsninger, som vores kunder anvender.

I stillingen vil din primære opgave være at lede implementeringen af vores materiel- og it-initiativer, der bidrager til en betydelig styrkelse af vores forsvar. Det er en vigtig og omfattende opgave, der kræver analytiske færdigheder, god skriftlig kommunikation, relationelle evner og ikke mindst en høj grad af omhu. Stillingen indeholder også en bred vifte af andre opgaver for eksempel tilsynsopgaver i form af udarbejdelse af aktstykker, rapporteringer, analyser med videre.

Du vil referere til chefen for Porteføljekontoret men vil ofte være i direkte dialog med den øverste ledelse FMI, cheferne for relevante fagområder samt andre relevante styrelser og myndigheder.

Som en del af din rolle forventer vi, at du aktivt bidrager med dine kompetencer på tværs af kontorets øvrige opgaver. Dette giver dig gode muligheder for samarbejde og faglig sparring i din dagligdag.

Om dig

Du er major/orlogskaptajn (M331/M332) og besidder gode analytiske evner og er en dygtig kommunikator, både mundtligt og skriftligt. Desuden er du orienteret mod udvikling og helhed, strategisk i din tilgang og god til at opbygge relationer på alle niveauer.

Vi forventer ikke, at du fra starten fylder stillingen fuldt ud fra start, da det vi kan og gør, umiddelbart kan være virke komplekst uden direkte erfaring. Du vil dog hurtigt kunne tage ansvar for opgaverne, især hvis du har tidligere erfaring inden for områder som forligsarbejde, strategisk planlægning, porteføljestyring, projektledelse og forandringsledelse.

Vores primære forventning er, at du er engageret i at bidrage til at skabe et solidt fundament, som vores soldater og kolleger i beredskabet kan bygge videre på, er selvkørende samt en holdspiller med godt blik for kollegaernes placering på banen.

Ansættelsesvilkår

Stillingen er slået op civilt og militært.

Som militær besættes stillingen efter protokollat af 23. maj 2019 til overenskomst for akademikere i staten om officerer under Forsvarsministeriet. Stillingen er indplaceret i løngruppe 5 som omfatter majorer og orlogskaptajner.

Er du allerede ansat i Forsvarsministeriets Koncern, vil du fortsat være ansat i henhold til gældende aftaler mellem Forsvarsministeriets Personalestyrelse og Hovedorganisationen af Officerer i Danmark om løn og ansættelsesvilkår for tjenestemandsansatte eller overenskomstansatte officerer i Forsvaret.

Som ansat i Forsvarsministeriets koncern er du omfattet af nogle særlige vilkår. Du skal bl.a. kunne sikkerhedsgodkendes og opretholde sikkerhedsgodkendelsen under hele ansættelsesforløbet.

Du har som ansat pligt til at forrette tjeneste uden for landets grænser, herunder ved enheder i internationale operationer med henblik på deltagelse i konfliktforebyggende, fredsbevarende, fredsskabende, humanitære og andre lignende operationer.

Ansættelsen er betinget af, at du kan bestå Forsvarets fysiske basiskrav og ved helbreds- og tandlægevurderinger erklæres for fuldt egnet til udsendelse i internationale operationer.

Såfremt du er udpeget til INTOPS, skal du gøre opmærksom på dette i din ansøgning

KONTAKT OG ANSØGNING:
Hvis du vil vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte kontorets chef, orlogskaptajn Claus Wiinholt, på 4013 0647.

Har du spørgsmål til løn- og ansættelsesforhold, kan du ringe til HR-konsulent Mathilde Schmidt-Lange Forsvarsministeriets Personalestyrelse på tlf.: 3266 5818.

Ansøgningsfristen er den 12. maj 2024, og samtaler afholdes løbende. Stillingen er til besættelse snarest muligt efter 1. august 2024.

Vi vil bede dig om at søge stillingen via linket. Du bedes vedhæfte relevante dokumenter, som ansøgning, cv, eksamensbevis, diplom m.v.

I Forsvarsministeriets koncern tror vi på, at forskellighed udvikler opgaveløsningen gennem diversitet og nytænkning. Derfor opfordrer vi alle interesserede på stillingens niveau, uanset baggrund, til at søge stillingen.

OM FORSVARSMINISTERIETS MATERIEL- OG INDKØBSSTYRELSE
Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse (FMI) er en styrelse under Forsvarsministeriet. FMI har ansvaret for det samlede forsvars og beredskabs materiel, IT og cybersikkerhed. Det er os, der anskaffer, driver og bortskaffer materiel og IT for såvel Hæren, Søværnet, Flyvevåbnet, Arktisk Kommando, Specialoperationskommandoen, Hjemmeværnet, Beredskabsstyrelsen og resten af Forsvarsministeriets koncern. Desuden bistår vores IT-medarbejdere dagligt i at modstå de cyberangreb, Forsvarsministeriets koncern udsættes for. Læs mere om Forsvaret som arbejdsplads på forsvaret.dk

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Ballerup Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse, Lautrupbjerg -5, 2750 Ballerup

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 12-05-2024;

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6036234

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet