Medarbejder til FMI Operationsafdeling – J5 Operationsplanlægning

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Interesserer du dig for logistisk understøttelse af såvel nationale som internationale opgaver med afsæt i den nye spændende sikkerhedspolitiske virkelighed? Synes du, at donationer til Ukraine og understøttelse af forsvaret af Kongeriget er vigtigt?
FMI Udviklings- og Koordinationsdivisionen, Operationsafdelingen, søger initiativrig, engageret og fagligt velfunderet medarbejder med operativ baggrund. Er det dig?

Om os

FMI Operationsafdeling sikrer FMI logistiske parathed og varetager logistisk føring og nøje planlægning af materielfaglige indsatser i såvel nationale som internationale opgaver. FMI Operationsafdeling (OP) er placeret i Ballerup.

OP er FMIs permanente operative føringsenhed og består af 18 medarbejdere med en samlet set bred taktisk, logistisk, operativ og strategisk erfaring i såvel føring som planlægning af logistisk støtte til militære operationer. FMIs kommunikationscenter indgår tillige i Operationsafdelingen. OP består af fire sektioner: Operationer, Operationsplanlægning, Operationsstøtte samt Civil–Militær samarbejde.

OP er ansvarlig for løsning af pålagte opgaver relateret til den operative planlægning i forbindelse med FMI understøttelse af Forsvarets nationale og internationale opgaveløsning, herunder med særlig fokus på katastrofe, krise og krig. Til dette formål dækker OP følgende funktioner af en J-struktur: J2 Efterretninger; J3 Operationer; J5 Planlægning; J6 Kommunikation- og informationssystemer; J7 Træning og uddannelse; J9 Civil-Militær samarbejde. OP har ligeledes til opgave at løse opgaven med donationer til Ukraine i samarbejde med resten af FMI divisioner.

OP samarbejder internt med FMI divisioner om givne operative opgaver samt med eksterne myndigheder, herunder primært med Forsvarsministeriet, Forsvarskommandoen og Beredskabsstyrelsen. Herudover udvikler og gennemfører OP intern uddannelse af FMI personel og bidrager til gennemførelse af regelmæssig øvelsesvirksomhed forbundet hermed i overensstemmelse med ledelsens direktiver. OPs medarbejdere deltager i mestendels nationale, men også internationale, NATO og nationale mødefora og arbejdsgrupper i relation til deres ansvarsområder, herunder med formålet at synkronisere udviklingen af egne med øvriges planer.

Om stillingen

Det er en alsidig stilling med mange forskellige opgaver, der overvejende dækker OPs to hovedområder, hhv. logistisk føring og planlægning.

Den logistiske føring omfatter varetagelse af opgaver med relation til FMI logistiske støtte til operationer – dvs. daglig drift/føring. Dette omfatter tillige intern og ekstern kommunikation af det samlede logistiske overblik.

Planlægningsdelen omfatter en lang række forskellige opgaver, herunder opgaver forbundet med nationalt forsvar, beredskabskrav og andre forventninger til FMI inkl. formidling af dette.

Du vil som J5-medarbejder være tilknyttet Operationsplanlægningssektionen, der løser såvel fremadrettede, men også igangværende opgaver af operativ karakter. Dine arbejdsopgaver omfatter bl.a. udvikling af FMI operationsplaner, bidrag til og behandling af andre myndigheders operationsplaner, forsvarsplanlægningsopgaver og anden planlægning og koordination med FMI divisioner.

P.t. er hovedindholdet i stillingen at finde inden for igangværende opgaver af operativ karakter, med entydigt fokus på projekter i relation til donation til Ukraine. Her er der mulighed for at udvise kreativ tænkning og udviklingsevner i samarbejde med nationale og internationale samarbejdspartnere og aktører. Du driver en mindre projektorganisation med to tilknyttede medarbejdere og refererer i denne sammenhæng direkte til Chefen for Operationsafdelingen.

Tjenesten kan i særlige tilfælde omfatte deltagelse i vagttjeneste i Føringsstaben (/operationssektionen), fortrinsvis inden for normal arbejdstid.
J5 Operationsplanlægningssektionen består af fire medarbejdere, heraf én J7-medarbejder.

Om dig

Du er major/orlogskaptajn og har gennemført MMS, VUT II/L eller anden ækvivalerende uddannelse - gerne med erfaring fra taktisk/operativ tjeneste og nationalt/internationalt stabsarbejde. Er du erfaren kaptajn/kaptajnløjtnant uden at have gennemført det førnævnte, vil du i så fald indgå en uddannelsesaftale og i perioden frem til en eventuel udnævnelse i stillingen, bestride stillingen som funktion i højere stilling.

De væsentligste kriterier for at kunne bestride stillingen på tilfredsstillende vis er, at du er fagligt velfunderet, proaktiv, kreativ, struktureret, omhyggelig og fleksibel, og at du trives godt med mange og samtidige opgaver.

Du er god til at kommunikere, kan samarbejde med kollegaer med vidt forskellige baggrunde og har gennemslagskraft, når opgaverne skal løses. Du kan formulere dig på skrift og i tale både på dansk og engelsk.

Ansættelsesvilkår

Stillingen besættes efter protokollat af 23. maj 2019 til overenskomst for akademikere i staten om officerer under Forsvarsministeriet. Stillingen er indplaceret i løngruppe 5 som omfatter majorer og orlogskaptajner.

Er du allerede ansat i Forsvarsministeriets Koncern, vil du fortsat være ansat i henhold til gældende aftaler mellem Forsvarsministeriets Personalestyrelse og Hovedorganisationen af Officerer i Danmark om løn og ansættelsesvilkår for tjenestemandsansatte eller overenskomstansatte officerer i Forsvaret.

Som ansat i Forsvarsministeriets koncern er du omfattet af nogle særlige vilkår. Du skal bl.a. kunne sikkerhedsgodkendes og opretholde sikkerhedsgodkendelsen under hele ansættelsesforløbet.

Du har som ansat pligt til at forrette tjeneste uden for landets grænser, herunder ved enheder i internationale operationer med henblik på deltagelse i konfliktforebyggende, fredsbevarende, fredsskabende, humanitære og andre lignende operationer.

Ansættelsen er betinget af, at du kan bestå Forsvarets fysiske basiskrav og ved helbreds- og
tandlægevurderinger erklæres for fuldt egnet til udsendelse i internationale operationer.

Såfremt du er udpeget til INTOPS, skal du gøre opmærksom på dette i din ansøgning.

KONTAKT OG ANSØGNING
Hvis du vil vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte chefen for Operationsplanlægningssektionen, orlogskaptajn Lars Peter Meldgaard Johannessen på mail FMI-UK-CHJ5@mil.dk eller telefon 2016 3092, eller chefen for Operationsafdelingen, kommandørkaptajn Christian Blegvad Andersen på mail FMI-UK-CHOPE@mil.dk eller telefon 4060 3526.

Har du spørgsmål til løn- og ansættelsesvilkår, kan du kontakte HR-konsulent Mathilde Schmidt-Lange ved Forsvarsministeriets Personalestyrelse på telefon 3266 5818.

Ansøgningsfristen er den 31. marts 2024. Vi forventer at holde samtaler løbende.

Stillingen er ledig til besættelse pr. 1. august 2024.

Send motiveret ansøgning og CV via linket, hvor FOKUS, eksamenspapirer og andre relevante dokumenter også skal vedhæftes.

I Forsvarsministeriets organisation tror vi på, at forskellighed styrker opgaveløsningen gennem diversitet og nytænkning. Derfor opfordrer vi alle interesserede uanset baggrund til at søge stillingen.

OM MYNDIGHEDEN
FMI har ansvaret for det samlede forsvars og beredskabs materiel, IT og cybersikkerhed. Det er os, der anskaffer, driver og bortskaffer materiel og IT for såvel Hæren, Søværnet, Flyvevåbnet, Arktisk Kommando, Specialoperationskommandoen, Hjemmeværnet, Beredskabsstyrelsen og resten af Forsvarsministeriets koncern. Desuden bistår vores IT-medarbejdere dagligt i at modstå de cyberangreb, Forsvarsministeriets koncern udsættes for.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Ballerup Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse, Lautrupbjerg -5, 2750 Ballerup

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 31-03-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6001652

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet