Medarbejder til Sygdom- og Barselssektionen i Hjørring

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Er du god til at yde service og rådgivning? Er du samtidig stærk til at samarbejde og sætter du pris på systematik i dit arbejde samt kender til sygedagpenge- og barselslovgivning?
Kan du nikke til ovenstående, og er du samtidig fortrolig med IT og tal – så kunne du måske meget vel være vores nye medarbejder.

Om os

Sygdom & Barselssektionen er en del af Forsvarsministeriets Personalestyrelse og det centrale sted i Forsvaret, hvorfra al sygefraværsregistrering, dagpengerefusioner, barselsforvaltning, familiemæssig orlov samt opfølgning og håndtering af langvarigt sygefravær foregår.

Vi er 25 medarbejdere på kontoret i Hjørring og vi arbejder i faglige fællesskaber, hvor vi hjælper og støtter hinanden. Vi har selvstændige og udfordrende opgaver, men ingen har løst opgaven, før vi alle er færdige.

Om stillingen

Den helt primære opgave vil komme til at omfatte barselsområdet og herunder hører rådgivning til chefer og medarbejdere i tilrettelæggelsen af en barselsorlovsperiode samt en formalisering af alle indgåede barselsaftaler i Forsvaret. Hertil kommer endvidere opgaven med indhentning af alle barselsrelaterede refusioner og tilskud fra Barselsfond m.v.

En anden opgave vil være behandling af ansøgninger om orlov af familiemæssige årsager.

Derudover har vi et call-center, og her vil du i en vagtordning komme til at tage imod opkald til sektionen, herunder modtage syge- og raskmeldinger fra Forsvarets ca. 20.000 ansatte. Der vil være ganske få vagter pr. uge.

Om dig

Vi forestiller os, at du har en kontoruddannelse, gerne suppleret med en merkonomuddannelse eller anden relevant efteruddannelse. Du har indsigt i barselslovgivningen – og helst har du erfaring i at arbejde med dette faglige område. Det kan også være, at du blot har arbejdet med HR-opgaver mere generelt.

Du må have et godt tag på arbejdet med IT og en rigtig god forståelse for systematisering i forbindelse med opgaveløsningen. Du skal helst synes om, at være i dialog med mange mennesker hver dag - og i den forbindelse være indstillet på at yde god service og tilbyde en professionel rådgivning. I telefonen må du gerne med din stemme signalere, at du er venlig og imødekommende – og en sjov eller glad bemærkning på rette sted er kun med til at fremme det gode arbejdsmiljø.

Ansættelsesvilkår

Ansættelse og aflønning sker i henhold til den enhver tid gældende organisationsaftale for Kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) og den til enhver tid gældende fællesoverenskomst mellem Finansministeriet og Offentlige Ansattes Organisationer – Det Statslige område (OAO-S-Fællesoverenskomsten).
Afhængigt dine kvalifikationer og kompetencer, er der mulighed for forhandling af tillæg. Der er til stillingen knyttet en arbejdsgiverfinansieret pensionsordning.

Som ansat i Forsvarsministeriets koncern er du omfattet af nogle særlige vilkår. Du skal bl.a. kunne sikkerhedsgodkendes og opretholde sikkerhedsgodkendelsen under hele ansættelsesforholdet.

KONTAKT OG ANSØGNING
Vil du høre mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte sektionschef Helle Jørgensen på telefon 7281 9401 eller via mail: fps-hej@mil.dk

Har du spørgsmål til løn og ansættelsesforhold, kan du kontakte HR-konsulent Aldijana Henic på telefon 7281 9903.

Ansøgningsfristen er søndag den 21. januar 2024. Ansættelsessamtaler forventes afholdt løbende.
Der er tale om en fast stilling, som vi ønsker besat snarest muligt, forventeligt pr. 1 marts 2024.

Vi vil bede dig søge stillingen via linket. Hvis det ikke er muligt for dig at scanne og vedhæfte relevante dokumenter, må du gerne tage dem med til en eventuel samtale.

Forsvarsministeriets koncern er en mangfoldig arbejdsplads, og vi vil gerne afspejle det omkringliggende samfund. Vi opfordrer derfor alle interesserede uanset personlig baggrund til at søge stillingen, fordi vi tror på, at forskellighed styrker opgaveløsningen gennem dynamik og nytænkning.

OM FORSVARSMINISTERIETS PERSONALESTYRELSE
Vi rekrutterer og fastholder kompetente ansatte til mere end 40 uddannelser og 20.000 stillinger for Danmarks sikkerhed, og vi yder en helt særlig indsats over for vores veteraner og deres familier. Vores verden drejer sig om den operative kerneopgave, og vi understøtter alle lige fra den værnepligtige til forsvarsministeren.
Vi har et stærkt tværfagligt HR-miljø med fokus på udvikling. Når den operative virkelighed ændrer sig, gør vi det samme. Det kræver mere end almindelig HR.
Vi har hovedsæde i Ballerup med decentrale partnerelementer og rekrutteringscentre rundt om i hele landet

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Ballerup Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Forsvarsministeriets Personalestyrelse, Lautruphøj , 2750 Ballerup

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 21-01-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5968495

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet