Netværksspecialist søges til Statens IT: Bliv en del af vores spændende og varierede hverdag!

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Vi sidder her og glæder os til at møde vores nye kolleger, som vil være med til at understøtte vores kunders netværk, her hos Statens IT. Og vores kunder er ikke hvem som helst. Du vil stifte bekendtskab, med brugere fra ministerier, styrelser, skoler, teatre og direktorater – og derfor vil din dagligdag være fuld af spændende og skiftende opgaver.

Vores flok her, er broget på den rigtig gode måde, for du vil både kunne række ud til Firewall- og Datacenter-eksperter. Vi dyrker vores specialer, men vi deler også ud af vores viden, når vi har brug for hinanden på tværs.

Men vi har travlt – og vi har brug for dig. Især hvis du har mod på at være lige så alsidig som os.

Om stillingen Som sagt, driver vi netværk af forskellige omfang hos ministerier, departementer og styrelser i hele Danmark. Vi står bl.a. for etablering, vedligehold og fejlretning, og vi gør altid vores bedste for at sikre den stabile drift. For tiden er vi i gang med en spændende modernisering af netværk, baseret på aktuelle og moderne teknologier, og det er her du kommer ind i billedet.

Som vores nye kollega, kommer vil du kunne bringe dine erfaringer fra din tidligere beskæftigelse med netværk i spil. Ligeledes vil vores vigtige rolle og vidt forskellige kunder sikre dig en stor variation af faglige udfordringer, og rigtig gode udviklingsmuligheder.

Arbejdsopgaverne er mangfoldige og du vil blandt andet møde opgaver som:

  • Drift, incident håndtering, udføre bestillinger og optimering af kunders netværk
  • Opretholde sikkerheden og driftstabilitet på hele Statens It’s infrastruktur
  • Deltage i interne projekter.
Som følge af ovenstående, vil der være situationer hvor du kan være nødsaget til at møde op, fysisk hos vores kunder. Et incident eller en task, vil kunne udvikle sig til mere omfangsrige løsningsmuligheder, så du skal være indstillet på at du forlader dit skrivebord engang imellem.

Om os Statens It er en åben og dynamisk arbejdsplads i stadig udvikling. Vi arbejder aktivt med din karriere og dine kvalifikationer og understøtter gennem vores kompetencekoncept din faglige udvikling med løbende sparring og uddannelsestilbud. I dagligdagen vil du opleve en uformel omgangstone og et arbejdsmiljø præget af høj aktivitet og fagligt samspil.

Statens It er en styrelse i Finansministeriets koncern med ca. 600 medarbejdere, som leverer it-services til 21 ministerområder og deres 42.000 brugere. I Statens It arbejder vi med at drive en effektiv it-understøttelse og sikre en høj og ensartet it-service på tværs af staten. Hovedopgaverne omfatter drift, support, udvikling og harmonisering af it i staten.

Hos os betyder tilstedeværelse sammen med vores kollegaer meget, og vi mener, at samarbejde og videndeling på tværs af styrelsen er afgørende for et godt arbejdsmiljø. Samtidig vil vi gerne sikre fleksibilitet for vores medarbejdere, og hjemmearbejde kan løbende aftales mellem chef og medarbejder, når det er foreneligt med opgavevaretagelsen.

Om dig Du har din basale viden på plads og kender til netværksdrift fra dit tidligere virke – og du er ikke tilbageholdende for at starte en fejlsøgning. Du har lyst at være faglig sparringspartner og sætte dig ind i, hvordan netværksinfrastrukturen er sat sammen, så du kan udarbejde løsningsdesign for, hvordan en given løsning skal implementeres.

Vi kigger på personen, før erfaringen. Vigtigst er, at du er nysgerrig, opsøgende og en god holdspiller. Du trives i en forskelligartet hverdag, hvor nogle dage er hektiske og andre er stille og rolige, samt har lyst til at være en del af en arbejdsplads med en humoristisk tone.

Lyder det som noget for dig og har du lyst til at blive en del af et team, hvor humor og samarbejde er en del af afdelingens DNA, så skal du søge denne stilling.

Ansættelsesvilkår Du ansættes efter gældende overenskomst med mulighed for individuel forhandling alt efter kvalifikationer.

Det er en forudsætning for ansættelse, at du kan sikkerhedsgodkendes og efterfølgende kan opretholde sikkerhedsgodkendelsen i hele din ansættelsesperiode. Du vil i forbindelse med ansættelsen blive bedt om dit samtykke til, at Statens IT må indhente en offentlig straffeattest via dit cpr-nummer.

Ansættelsesområdet er Finansministeriet med tilhørende institutioner, pt. Finansministeriets departement, Statens Administration, Statens It, Økonomistyrelsen og Medarbejder- og Kompetencestyrelsen.

Flere oplysninger Hvis du vil vide mere om stillingen, er du meget velkommen til at kontakte Teamleder Diana Wennerstrøm på tlf. 22323545.

Ansøgning Da vi afholder samtaler løbende, ser vi frem til at modtage din ansøgning og dit CV snarest muligt. Du søger via linket ”Søg stillingen” senest den 30.07.2024.

Finansministeriet ser mangfoldighed som en styrke og opfordrer alle interesserede kandidater uanset personlig baggrund til at søge. Vi ser frem til at læse din ansøgning.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Ballerup Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Statens It, Lautruphøj, 2750 Ballerup

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 30-07-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6080005

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet