BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Er du vild med netværk og går op i at levere en god løsning for vores kunder? Så er det netop dig vi søger.
Kom og vær med til at gøre en forskel for statens digitale landskab. Vi søger netop nu dygtige folk, der har lyst til at drive og udvikle den danske stats nye it-infrastruktur samt sikre at vores kunder har et stabilt og sikkert netværk.
Om stillingen: Dine primære arbejdsopgaver vil være at deltage i interne- og kunderelaterede projekter for sammen med teknikere fra andre teams at finde frem til den bedste løsning, samt være med til at definere roadmaps for fremtidige aktiviteter – både organisatorisk og teknologisk.
Derudover vil du være med at opretholde sikkerheden på hele Statens It’s infrastruktur. Du vil få et meget tæt samarbejde med de andre teams i afdelingen for at sikre en sømløs integration til vores eksisterende løsninger.
Vi er en stor netværksafdeling med mere end 40 højt kvalificerede medarbejder, som arbejder med fælles afsæt i, at deres arbejde giver samfundsværdi. Afdelingen består af flere teams, og du vil blive en del af et stærkt team af projektteknikere.
Afdelingen er kendetegnet ved trivsel, socialt fællesskab, diversitet og en stor vilje til at hjælpe hinanden på tværs af arbejdsområder. Der er en uformel omgangstone, og en hverdag med plads til humor og godt humør. Vi tilbyder et dynamisk miljø med fokus på innovation og udvikling, samt spændende og udfordrende arbejdsopgaver, hvorfor løbende kompetenceudvikling er højt prioriteret.
Om os: Statens It drifter systemer for over 42.000 brugere i 21 forskellige ministerområder. Vi benytter en standardiseret klientplatform, hvor brugerne har adgang til en række shared services og deres fagsystemer.
Statens It er med til at skabe fundamentet for en fortsat digitalisering af staten. Det er vores mål at tiltrække og fastholde dygtige it-medarbejdere og tilbyde en attraktiv it-arbejdsplads med gode muligheder for faglig udvikling og specialisering.
Vores fokus er at samle driften af mange ministeriers it og høste stordriftsfordelene ved at sammenlægge og standardisere systemer. Hovedopgaverne omfatter drift, support, udvikling og harmonisering af it i staten.
Vores kunder er forskelligartede og spænder bredt lige fra bl.a. Statsministeriet til Sundhedsstyrelsen til Statens Museum for Kunst. Vi står bl.a. for etablering, vedligehold og fejlretning. For tiden er vi i gang med en spændende modernisering af netværk, baseret på aktuelle og moderne teknologier.
Vi vil sørge for, at du får en god onboarding, hvor du vil lære både eget og andre teams i organisationen at kende. Vi vil i fælleskab arbejde med at få dine kompetencer bragt bedst i spil. Med flextid, mulighed for hjemmearbejde og et mødebånd fra 10-14 er der basis for fleksible arbejdstider og ”work-life-balance”.
Om dig Du har din basale viden på plads og kender til netværk fra dit tidligere virke – eller studie. Du er ikke i tvivl om, hvordan et godt og funktionelt netværk er sat sammen – og du er ikke tilbageholdende for at gå til hånde. Du har lyst at være faglig sparringspartner og sætte dig ind i, hvordan netværksinfrastrukturen er sat sammen, så du kan udarbejde løsningsdesign for, hvordan en given løsning skal implementeres.
Vigtigst er, at du er nysgerrig, opsøgende og en holdspiller. Du ikke bleg for at sætte dig ind i nye teknologier og har lyst til at bidrage til udviklingen af vores infrastruktur.
Lyder det som noget for dig og har du lyst til at blive en del af et team, hvor humor og samarbejde er en del af afdelingens DNA, så tøv ikke med at søge denne stilling.
Ansættelsesvilkår Du ansættes efter gældende overenskomst med mulighed for individuel forhandling alt efter kvalifikationer. Din primære arbejdsplads vil være i Ballerup.
Det er en forudsætning for ansættelse, at du kan sikkerhedsgodkendes og efterfølgende kan opretholde sikkerhedsgodkendelsen i hele din ansættelsesperiode. Du vil i forbindelse med ansættelsen blive bedt om dit samtykke til, at Statens IT må indhente en offentlig straffeattest via dit cpr-nummer.
Ansættelsesområdet er Finansministeriet med tilhørende institutioner, pt. Finansministeriets departement, Statens Administration, Statens It, Økonomistyrelsen og Medarbejder- og Kompetencestyrelsen.
Ansøgning Da vi afholder samtaler løbende, ser vi frem til at modtage din ansøgning med CV og eventuelle bilag allerede i dag. Du søger via linket ”Søg stillingen” senest den 19. August 2024.
Hvis du vil vide mere om stillingen, er du meget velkommen til at kontakte Teamleder Lars Knudsen på 7231 1502. Eller læse mere om Statens It, vores arbejde og kunder på Statens It (statens-it.dk)
Finansministeriet ser mangfoldighed som en styrke og opfordrer alle interesserede kandidater uanset personlig baggrund til at søge. Vi ser frem til at læse din ansøgning.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Ballerup Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Statens It, Lautruphøj, 2750 Ballerup
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 19-08-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6089931