Nysgerrig og udadvendt controllere til Økonomidivisionen i Ballerup

Profilbillede
dato

Har du styr på detaljerne? Er du nysgerrig og udadvendt, og elsker du at arbejde tæt sammen med gode kolleger? Vil du arbejde i én af statens største virksomheder? Så er et job som controller i økonomidivisionen måske lige noget for dig.


Om os

Forsvarsministeriets Materiel – og Indkøbsstyrelse (FMI) er en styrelse ud over det sædvanlige, da vi er en af landets største offentlige indkøbsorganisationer med en samlet Finanslovsramme på over 15 mia. kr., stærkt stigende i forbindelse med forsvarsforliget. En økonomi der kræver et øget behov for en økonomisk styring og controlling, hvor du bliver en væsentlig ressource.

I FMI er vi med til at passe på Danmark ved at støtte Forsvaret, Beredskabsstyrelsen, Hjemmeværnet og politiet i deres opgaveløsning. Vores støtte består af indkøb, vedligehold og udfasning af materiel og IT, hvilket kan være alt fra kampfly og ammunition til servere og software.

Vi leder efter to controllere til Cyber - og Omkostningssektionen i FMI’s Økonomidivision, der vil være interesseret i at arbejde med controlling inden for økonomiområder gældende for hele organisationen. Sektionen består af 7 meget engagerede medarbejdere og en chef. Sammen har vi ansvaret for omkostningsstyringen af FMI’s interne ydelser samt økonomien forbundet med IT anskaffelser, udvikling og drift og sidst men ikke mindst controlling.


Om stillingen

Du vil i tæt samarbejde med dine kolleger arbejde med en controlling af FMI økonomi, der vil dække en helheds tilgang, idet der vil være tale om controlling af udgifter, omkostninger, balancer samt korrekt registreringer i SAP inden for de forskellige moduler der anvendes. Samtidig vil der være behov for at udvikle controllingen, hvorfor du vil skulle samarbejde med kollegaer i Økonomidivisionen samt i Forsvarsministeriets Regnskabsstyrelse. Ligeledes vil der i stillingen være behov for tværfagligt, at kunne støtte inden for IT økonomistyring og omkostningsstyring.

Stillingen dækker bl.a. følgende opgaver:
-Central økonomi controlling koordineret med Forsvarsministeriets Regnskabsstyrelse
-Udgiftscontrolling
-Omkostningscontrolling
-Sikring af retvisende dataanvendelse inden for SAP registrerings dimensioner
-Støtte op omkring IT business controlling
-Støtte op omkring omkostningsstyring
-Generel støtte inden for sektionens ansvarsområder efter chefens anvisninger

En korrekt anvendelse og registrering af økonomien i FMI er afgørende for, at vi til hver en tid kan opgøre, hvad det koster at anvende forsvarets materiel i opgaveløsningen og sikre et retvisende økonomisk datagrundlag, hvor controllingen er med til at sikre en løbende forbedring af FMI økonomistyring.

Vi tilbyder et arbejde med gode dedikerede kollegaer, hvor det sociale vægtes højt og ambitioner og professionalisme kendetegner dagligdagen. Omgangstonen er uformel og altid positiv og konstruktiv, hvilket er med til at skabe et rigtig godt arbejdsmiljø. Udvikling af medarbejderne er meget i fokus, idet der lægges meget vægt på kompetenceudvikling via de opgaver man arbejder med samt supplerende uddannelser. I særdelehed udvikling inden for anvendelse af SAP vil være i fokus.


Om dig

Vores forventninger til dig er ikke kun at dine faglige kompetencer er i orden, det er også højt prioriteret, at du har lyst til at være en del af fællesskabet i Økonomidivisionen.

Fagligt har du en uddannelse inden for økonomi og/eller samfundsvidenskab eller en kontoruddannelse i offentlig administration. Gode kompetencer inden for Excel vil ligeledes veje tungt i ansættelsesprocessen. Dine personlige egenskaber, samt kemi og relation til dine kollegaer i sektionen vægtes også højt.

Personligt skal du have lyst til at arbejde tæt sammen med dine kollegaer, og være klar på daglig sparring med dine kollegaer. Vi samarbejder og taler om opgaverne, hvorfor det at tilegne sig viden og samtidig dele viden bør være en naturlig del af dig. Det er derfor en fordel, at du har lysten og energien til at være sparre med dine kollegaer, og at du kan lide at omgås andre mennesker.

Du skal være opmærksom på at denne stilling kræver, at man tilegner sig stor forretningsforståelse og et detaljeret kendskab til Forsvarets registreringssystem SAP i løbet af kort tid. For at få succes i stillingen, er det derfor vigtig, at du er arbejdsom og nysgerrig af natur. Vi ser også gerne, at du har kritisk sans og et godt humør, hvilket er kendetegnende for alle i sektionen.


Ansættelsesvilkår

Du bliver ansat og aflønnet i henhold til gældende overenskomst mellem Finansministeriet og den relevante forhandlingsberettigede organisation. Der vil være mulighed for at forhandle tillæg i overensstemmelse med de stillede krav og dine kvalifikationer. Der er til stillingen knyttet en arbejdsgiver finansieret pensionsordning.

Som ansat i Forsvarsministeriets Koncern er du omfattet af nogle særlige vilkår. Du skal blandt andet kunne sikkerhedsgodkendes og opretholde sikkerhedsgodkendelsen under hele ansættelsesforholdet.

Ansættelsesområdet er Forsvarsministeriet med tilhørende myndigheder og institutioner.

Forsvarsministeriets koncern er en mangfoldig arbejdsplads, og vi vil gerne afspejle det omkringliggende samfund. Vi opfordrer derfor alle interesserede uanset personlig baggrund til at søge stillingen, fordi vi tror på, at forskellighed styrker opgaveløsningen gennem dynamik og nytænkning.

Vil du vide mere
Har du fået lyst til at høre mere om jobbet, er du velkommen til at kontakte chefen for Cyber- og Omkostningssektionen Benjamin Seth Sørensen på Tlf. + 45 24 79 45 74.

Det er også muligt at kontakte sagsbehandler Louise Lykkegaard på tlf. +45 29 21 95 83 for at høre nærmere om kollegaer, opgaver, udvikling, m.m. og om, hvordan det er at arbejde i Cyber- og Omkostningssektionen.

Har du spørgsmål til ansættelsesvilkår, er du velkommen til at kontakte HR-konsulent Rikke Frandsen fra Forsvarsministeriets Personalestyrelse på tlf. +45 32 66 57 36.

Sådan søger du
Vi vil bede dig om at søge stillingen via nedenstående link. Hvis det ikke er muligt for dig at scanne og
vedhæfte relevante dokumenter, må du gerne tage dem med til en eventuel samtale.

Ansøgningsfristen er den 12. maj 2024 og vi forventer at holde samtaler umiddelbart derefter.
Stillingen er til besættelse hurtigst muligt.

Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse indkøber, forsyner og vedligeholder materiel til de danske soldater – lige fra kampvogne, skibe, helikoptere og jagerfly til støvler og lommeknive. Vi hører under Forsvarsministeriet. Vores årlige budget er ca. en tredjedel af det samlede forsvarsbudget, og er fordelt på henholdsvis materiel, løn og drift. Pengene bliver anvendt til at yde den bedst mulige støtte til de udsendte styrker og operative enheder, så vi får mest muligt Forsvar for pengene. Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse er en styrelse lidt ud over det sædvanlige. Vi er nemlig en af landets største offentlige indkøbere med et årligt budget på ca. 10 mia. kr.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Ballerup Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Forsvarsministeriet Materiel- og Indkøbsstyrelsen ved FPS Ballerup, Lautruphøj , 2750 Ballerup

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 12-05-2024;

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6034550

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet