BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Vi søger en økonomikonsulent, der brænder for tal, data og god økonomisk sparring, og som ønsker at gøre en forskel i Ballerup Kommune!
Er det dig, vi leder efter?
- Drømmer du om at gøre en forskel, hvor du kan bringe dine økonomikompetencer i spil?
- Er du en mester i at navigere blandt interessenter og skabe stærke relationer?
- Brænder du for at være en nøglespiller i den fortsatte udvikling af vores service på økonomiområdet i Ballerup Kommune?
Dine vigtigste opgaver
Som vores nye økonomikonsulent vil du spille en central rolle i optimeringen af understøttelsen af vores Center for Ejendomme, som står midt i en transformationsproces, der er relateret til den store demografiske udvikling, som Ballerup Kommune står overfor. Din opgave bliver at sikre det allerbedste samarbejde og den bedste økonomisparring med centret.
De vigtigste opgaver er således:
- Økonomisk sparring: Du vil arbejde tæt sammen med budgetansvarlige ledere for at sikre skarp økonomistyring, herunder ifm. kvartalsvise budgetopfølgninger
- Controlling og beregninger: Du vil assistere med beregninger af konsekvenser ved effektiviseringsforslag, businesscases og andre økonomiske aspekter
- Tværgående koordinering: Du indgår i en gruppe af dygtige økonomikonsulenter og bidrager til tværgående koordinationsopgaver
- Projektledelse: Du får mulighed for at lede udviklingsprojekter og bidrage til innovative løsninger.
Dine kompetencer
Dine faglige kompetencer
- Økonomistyring og procesoptimering: Du har erfaring med økonomistyring og evner at tilrettelægge velstrukturerede processer
- Analytisk tænkning: Du kan se sammenhænge og skabe struktur i komplekse problemstillinger
- Kvalitetsbevidsthed: Du arbejder både med detaljen og det store overblik og sætter en ære i at levere god hjælp og sparring
- Kommunikation: Du formidler svært tilgængeligt materiale på en letforståelig måde.
- Interesse for BI og dataunderstøttelse: Du har lyst til og erfaring med at arbejde med ledelsesinformation og dataanalyse
Dine personlige kompetencer
- Kompleksitet og overblik: Du kan rumme stor kompleksitet og fastholde overblikket
- Ansvarsbevidsthed: Du er målrettet og ansvarlig i dit arbejde
- Selvstændighed og samarbejdsevner: Du er initiativrig og samtidig samarbejdsorienteret
- Humor og godt humør: Du har en positiv tilgang til arbejdet.
Det får du hos os
- En udfordrende og afvekslende hverdag med gode muligheder for kompetenceudvikling
- Dedikerede kolleger og tæt samarbejde med kommunens øvrige centre
- Fleksibilitet og indflydelse i dit arbejde, understøttet af en familievenlig arbejdsplads
- En arbejdsplads på Ballerup Rådhus og muligheden for at arbejde hjemmefra
- En fantastisk kantine med varme retter, salatbar, smørrebrød og et udvalg af brød og kager.
Hvem er vi
ØkonomiService er den ene af tre afdelinger i Center for Økonomi. I ØkonomiService er vi 20 medarbejdere, og i hele centeret er vi ca. 50 medarbejdere. Vi arbejder tæt sammen med de to andre afdelinger i Center for Økonomi, Budget & Regnskab og Indkøb & Data i understøttelsen af kommunens øvrige centre og enheder.
I ØkonomiService beskæftiger vi os med diverse økonomiopgaver, der primært er rettet mod kommunens øvrige centre og afdelinger, herunder løbende support og sparring, budgettildeling, regningsbetaling og analyser af kommunens økonomi og aktiviteter. Vi arbejder målrettet med at sætte god økonomistyring på dagsordenen for at få mest effekt og service til borgerne for pengene.
I ØkonomiService har vi en uformel og afslappet omgangstone, hvor vi samtidig er ambitiøse i forhold til kommunens økonomistyring.
Relationerne til vores samarbejdspartnere er afgørende for, at vi kan løse vores opgave, og vi vægter derfor det gode samarbejde og relationer højt. Vi arbejder hele tiden på at være den naturlige samarbejdspartner, som ledelse og medarbejdere vender sig mod, når der er behov for sparring eller bistand til økonomiopgaven bredt set.
Ballerup Kommune har et stærkt fokus på det gode samarbejde med borgere, brugere og virksomheder, samt en grundlæggende god og solid økonomi.
Vi vil samarbejdet, vi vil løfte os på den strategiske økonomistyring, og vi vil skabe løsningerne sammen med resten af Ballerup Kommune.
Vil du vide mere
Ønsker du yderligere information er du velkommen til at kontakte leder af ØkonomiService Jeppe Bønløkke Bang på telefon 2054 1342 eller specialkonsulent Laura Hesselbjerg Bruun på 2522 8162.
Læs mere om Ballerup Kommune som arbejdsplads på job.ballerup.dk
Ansættelsesproces og løn
Ansættelsesdatoen er hurtigst muligt eller den 1. august 2024.
Vi forventer at holde samtaler i uge 26.
Ansøgningsfrist: den 23. juni 2024
Vi tilbyder løn og ansættelsesvilkår ifølge gældende overenskomst efter principper om lokal løndannelse og efter aftale med den forhandlingsberettigede organisation.
Ballerup Kommune har indført røgfri arbejdstid den 1. april 2024. Læs mere her
Vi ser mangfoldighed som en styrke. Derfor opfordrer vi alle uanset køn, alder, handicap, religion, seksuel orientering eller etnisk baggrund til at søge job hos os.
Send din ansøgning online. Klik på ”Ansøg” nedenfor og vedhæft din ansøgning, CV og uddannelsesbevis.
Vi glæder os til at møde dig.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Ballerup Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Ballerup Kommune, Hold-An Vej, 7, 2750 Ballerup
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 23-06-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6064627