Vil du være med til at sikre den fortsatte økonomiske styring af Forsvarets IT anskaffelser? Er du interesseret i at vejlede samarbejdspartnere i økonomifaglige spørgsmål samtidig med, at du kan udvikle dit potentiale gennem egne ansvarsområder og opgaver og sammen med gode kollegaer? Så se med her!
Om os
Den nuværende sikkerhedspolitiske situation og den historiske oprustning af Forsvaret, stiller os over for en stor opgave. Derfor har vi brug for dig i vores sektion til at sikre en præcis og sikker økonomisk styring af Forsvarets IT anskaffelser.
Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse (FMI) er én af Danmarks største offentlige indkøbsorganisationer med en finanslovsramme på over 30 mia. kr., hvoraf IT udgør 2-3 mia. kr. I FMI er vi med til at passe på Danmark ved at støtte Forsvaret, Beredskabsstyrelsen, Hjemmeværnet og politiet gennem indkøb, vedligehold og udfasning af materiel og IT – alt fra kampfly og ammunition til servere og software.
Vores sektion består af 10 engagerede medarbejdere, som spænder bredt, både hvad angår erfaringer og uddannelsesbaggrunde fordelt på tre forskellige teams: IT økonomi, Omkostningsøkonomi og Central Controlling. Den ledige stilling er placeret i team IT økonomi.
Vores hverdag er præget af en uformel omgangstone, hvor der er plads til at snakke om hverdagens opgaver og sparre med hinanden, hvilket bl.a. sker gennem teammøder og ugentlige sektionsmøder med morgenmad, og næsten hver fredag mødes vi til en uformel seance, hvor vi sender hinanden godt afsted på weekend, hvilket er med til at skabe et rigtig godt arbejdsmiljø. Du bliver en del af et dygtigt team, hvor vi hjælper og støtter hinanden i forbindelse med vores arbejdsopgaver.
”Vi er gode til at hjælpe hinanden og vidensdele samtidig med, at vi også har det sjovt, når vi er her. Der er gode muligheder for at indrette arbejdet, så det passer med ens privatliv. Det oplever jeg som en stor fordel i en hverdag, hvor både privatliv og arbejde skal balanceres.”, fortæller Christina, en af dine kommende kollegaer.
Om stillingen
Du får ansvar for dine egne opgaver, som bl.a. bliver, at:
- Holde løbende kontakt til IT økonomiansvarlige chefer eller projektledere i Cyber divisionen
- Have ansvar for den økonomiske opfølgning på en række områder
- Optimere de nuværende processer og forme nye processer på tværs af FMI
- Vejlede samarbejdspartnere i økonomifaglige spørgsmål
- Anvendelse af SAP, SAP Analysis for Office og BI/BO til præsentation af data.
Du løser konkrete opgaver hver dag og du vil opleve, at dine arbejdsopgaver ændrer sig over tid, da Forsvaret er en koncern i stor forandring. Sideløbende med at opgaverne ændre sig, vil det også være rig mulighed for at du kan udvikle dig i stillingen, bl.a. ved interne og eksterne uddannelser, sparring med kollegaer og en løbende tilpasning af de opgaver som du vil skulle arbejde med. Mulighederne er mange.
Om dig
Vi har ikke entydige krav til din formelle baggrund, da det vigtigste for os er at finde dig, der matcher teamets dynamik. Du kan være akademiker, kontoruddannet eller have en helt tredje baggrund samt have kortere eller længere erfaring. Nyuddannede er også meget velkomne til at søge. Du har en god forståelse for tal og kan identificere økonomiske sammenhænge.
I rollen som økonomisk medarbejder er du nysgerrig og har en kritisk sans, som du bruger i dit arbejde. Der stilles krav til, at du kan overholde deadlines, hvor du evner at arbejde løsningsorienteret. Stillingen indeholder også rutineprægede arbejdsprocesser, som kræver, at du er ihærdig og struktureret. Derudover er det vigtigt, at du har det godt med at skabe relationer, da en del af arbejdet omfatter tæt samarbejde med udvalgte chefer og medarbejdere inden for dit område. Derfor er det også vigtigt, at du evner at viderebringe fakta og analyser til interessenter uden økonomisk baggrund.
Vi tilbyder dig en spændende stilling, hvor du får indflydelse på dine arbejdsopgaver, får mulighed for at udvide dine færdigheder og får et ansvar der passer til dig.
Ansættelsesvilkår
Ansættelse og aflønning sker i henhold til den til enhver tid gældende overenskomst.
Er du akademiker ansættes du i henhold til den til enhver tid gældende overenskomst mellem Skatteministeriet og en række akademikerorganisationer for akademikere i staten (Akademikeroverenskomsten).
Hvis du har en kontoruddannelse eller en anden relevant uddannelse ansættes du i henhold til den til enhver tid gældende Fællesoverenskomst mellem Finansministeriet og Offentligt Ansattes Organisationer – Det Statslige Område (OAO-S-fællesoverenskomsten) og organisationsaftale for kontorfunktionærer, laboranter og it-medarbejdere.
Afhængigt af dine kvalifikationer og kompetencer, er der mulighed for forhandling af tillæg. Der er til stillingen knyttet en arbejdsgiverfinansieret pensionsordning.
Arbejdsstedet er i Ballerup.
Som ansat i Forsvarsministeriets koncern er du omfattet af nogle særlige vilkår. Det betyder blandt andet, at du skal kunne sikkerhedsgodkendes og opretholde denne i hele din ansættelsesperiode.
Du har som ansat pligt til at forrette tjeneste uden for landets grænser, herunder ved enheder i internationale operationer med henblik på deltagelse i konfliktforebyggende, fredsbevarende, fredsskabende, humanitære og andre lignende operationer.
Kontakt og ansøgning
Hvis du vil vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte en af dine kommende kollegaer – Lisa på telefon 7281 5403 eller Christina på telefon 7281 5729.
Du er også meget velkommen til at kontakte din kommende chef – Benjamin på telefon 3070 6377.
Hvis du har spørgsmål til løn- og ansættelsesforhold, er du velkommen til at kontakte Personelkommandoen, HR-konsulent Mia Nordbeck Carlsson på telefon 3266 5716.
Ansøgningsfristen er den 4. september 2025, og vi forventer at holde samtaler umiddelbart herefter. Vi forestiller os, at du kan starte snarest muligt, alt afhængigt af din nuværende situation.
Vi vil bede dig søge stillingen via linket. Du anmodes om at vedhæfte relevante dokumenter som ansøgning, CV og uddannelsesbevis.
I Forsvarsministeriets organisation tror vi på, at mangfoldighed optimerer opgaveløsningen. Derfor opfordrer vi alle interesserede uanset baggrund til at søge stillingen.
Om Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse
Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse (FMI) er en styrelse under Forsvarsministeriet.
FMI har ansvaret for det samlede forsvars og beredskabs materiel, IT og cybersikkerhed. Det er os, der anskaffer, driver og bortskaffer materiel og IT for såvel Hæren, Søværnet, Flyvevåbnet, Arktisk Kommando, Specialoperationskommandoen, Hjemmeværnet, Beredskabsstyrelsen og resten af Forsvarsministeriets koncern. Desuden bistår vores IT-medarbejdere dagligt i at modstå de cyberangreb, Forsvarsministeriets koncern udsættes for. Vi er ca. 2500 medarbejdere (3/4 civile - 1/4 militære) fordelt ud over hele Kongeriget, med hovedkontorer i henholdsvis Ballerup, Brabrand og Hvidovre.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Ballerup Kommune
-Virksomheden tilbyder:
dagarbejde
-Arbejdsgiver:
Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse, Lautrupbjerg, 2750 Ballerup
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 04-09-2025;
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/e79de805-c531-4d7d-b1ab-f866e5abf80e