Vil du være med til at sikre den fortsatte økonomiske styring af Forsvarets anskaffelser? Har du interesse i at vejlede samarbejdspartnere i økonomifaglige spørgsmål samtidig med, at du kan udvikle dit potentiale gennem egne ansvarsområder og opgaver? Så se med her!
Om os
Den nuværende sikkerhedspolitiske situation og den historiske oprustning af Forsvaret stiller os over for en stor opgave. Derfor har vi brug for dine kræfter i vores sektion til at sikre en dygtig og sikker økonomisk styring af Forsvarets anskaffelser og samarbejde med udenlandske myndigheder.
Du bliver en del af Økonomidivisionens Anlæg & International Økonomi hos Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse (FMI). Det er vores primære opgave at administrere størstedelen af det samlede forsvarsbudget med et årligt budget på 25 mia. kr. Pengene bliver brugt til Indkøb, vedligehold og bortskaffelse.
Vores afdeling består af 12 engagerede medarbejdere, som spænder bredt, både hvad angår erfaringer, baggrunde og alder. Vi er fordelt på to forskellige teams hhv. Anlæg & Regnskab samt International Økonomi. Opgaverne omfatter også aktstykkeopfølgning, virksomhedsanalyser o.a. Dine opgaver vil blive det internationale område samt virksomhedsanalyser og du må forvente udlandsrejser. Vores hverdag er præget af en uformel omgangstone, hvor der er plads til at snakke om hverdagens opgaver og sparre med hinanden, hvilket bl.a. sker gennem teammøder og ugentlige sektionsmøder. Du bliver en del af en dygtig sektion, hvor vi drager omsorg for hinanden.
Om stillingen
Du får ansvar for dine egne opgaver, som bl.a. bliver, at:
- Holde løbende kontakt til ansvarlige for et eller flere af Forsvarets områder og til en række samarbejdspartnere på tværs af Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse.
- Økonomisk opfølgning på en række af vores helt særlige områder med NATO.
- Optimere de nuværende processer og forme nye processer på tværs af sektions såvel som divisionen.
- Vejlede samarbejdspartnere i økonomifaglige spørgsmål.
”Som ny medarbejder er jeg virkelig glad for, hvordan der er blevet taget imod mig. Mine nye kollegaer havde forberedt en rigtig god plan for min oplæring, hvor jeg har haft tid til at komme ind i mine opgaver, men også at lære mine kollegaer og nye arbejdsplads godt at kende. Jeg fik hurtigt ansvar for mine egne opgaver, som jeg kunne arbejde med og forme i dialog med min chef. Jeg er til daglig omgivet af fagligt dygtige kollegaer, som gerne deler deres viden, hvilket kun forbedrer interessen for mine arbejdsopgaver.”, fortæller Thomas, en af divisionens nye medarbejdere.
Om dig
Vi prioriterer at finde en person, som komplementerer vores sektion, og din specifikke uddannelsesmæssige baggrund kan både være som akademiker eller militært ansat men nogen økonomisk erfaring er en fordel. Det er en fordel, hvis du har stærke færdigheder i regnskab og økonomi samt kan se økonomiske sammenhænge. Skriftlige kompetencer på dansk såvel som engelsk er en forudsætning.
I den pågældende rolle skal du være nysgerrig, analytisk og udadvendt. Du skal have en kritisk sans, som du bruger i dit arbejde. Der stilles krav til, at du kan overholde deadlines, hvor du evner at arbejde løsningsorienteret. Stillingen indeholder også rutineprægede arbejdsprocesser, som kræver, at du er koncentreret og struktureret. Derudover er det meget vigtigt, at du har det godt med at skabe relationer, da en del af arbejdet omfatter tæt samarbejde med chefer og medarbejdere i FMI samt kollegaer i NATO inden for dit område. Derfor er det også vigtigt, at du evner at viderebringe fakta og analyser til interessenter uden økonomisk baggrund.
Vi tilbyder dig en spændende stilling, hvor du får indflydelse på dine arbejdsopgaver, kan udvikle dine færdigheder og får et ansvar, der passer til dig.
Ansættelsesvilkår
Du bliver ansat og aflønnet efter den gældende overenskomst. Alt efter dine kvalifikationer og kompetencer er det muligt at forhandle tillæg til den gældende basisløn. Der er til jobbet tilknyttet en arbejdsgiverfinansieret pensionsordning.
Som ansat i Forsvarsministeriets koncern er du omfattet af nogle særlige vilkår. Det betyder blandt andet, at du skal kunne sikkerhedsgodkendes og opretholde denne i hele din ansættelsesperiode.
Kontakt og ansøgning
Er du interesseret i at høre mere om jobbet, er du velkommen til at kontakte sektionschef Martin Løvenkjær-Pearson på telefon nr. 2125 9805.
Har du spørgsmål til løn og ansættelsesforhold, kan du kontakte HR-konsulent Mia Nordbeck Carlsson på telefon nr. 3266 5716.
Ansøgningsfristen er den 3. april 2025, og vi forventer at holde samtaler umiddelbart herefter. Vi forestiller os, at du kan starte i din nye stilling pr. 1. juni 2025 eller snarest muligt alt afhængig af din nuværende situation.
Send os din ansøgning og dit CV via linket, hvor uddannelsesbevis og andre relevante dokumenter ligeledes skal tilføjes.
I forsvarsministeriets organisation tror vi på, at mangfoldighed styrker opgaveløsningen. Derfor opfordrer vi alle interesserede uanset baggrund til at søge stillingen.
Læs mere om Forsvarsministeriet som arbejdsplads på fmn.dk.
OM FORSVARSMINISTERIETS MATERIEL- OG INDKØBSSTYRELSE
Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse (FMI) er en styrelse under Forsvarsministeriet. FMI har ansvaret for det samlede forsvars og beredskabs materiel, IT og cybersikkerhed. Det er os, der anskaffer, driver og bortskaffer materiel og IT for såvel Hæren, Søværnet, Flyvevåbnet, Arktisk Kommando, Specialoperationskommandoen, Hjemmeværnet, Beredskabsstyrelsen og resten af Forsvarsministeriets koncern. Desuden bistår vores IT-medarbejdere dagligt i at modstå de cyberangreb, Forsvarsministeriets koncern udsættes for.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Ballerup Kommune
-Virksomheden tilbyder:
dagarbejde
-Arbejdsgiver:
Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse, Lautrupbjerg, 2750 Ballerup
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 03-04-2025;
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/560e6b2c-2c5a-4555-9fa4-874738f8a5bd